Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 12 gasten

Flamingo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+5
nick1
grossard.rob
paularis
krusty
erwin
9 plaatsers

    Steun aan werknemers Ford Genk

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Steun aan werknemers Ford Genk Empty Steun aan werknemers Ford Genk

    Bericht van Gast wo okt 24, 2012 10:49 pm

    ik wil langs deze weg mijn steun geven aan de duizende mensen die vandaag hun werk zijn verloren door Ford Genk...


    Nico
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Steun aan werknemers Ford Genk Empty Re: Steun aan werknemers Ford Genk

    Bericht van erwin wo okt 24, 2012 11:12 pm

    Veel sterkte aan iedereen die rechtstreeks of onrechtstreeks getroffen wordt door de sluiting van ford genk.

    Erwin


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4411
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Steun aan werknemers Ford Genk Empty Re: Steun aan werknemers Ford Genk

    Bericht van krusty wo okt 24, 2012 11:25 pm

    En ik sluit mij aan bij Verkske en Erwin!
    paularis
    paularis
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 169
    Leeftijd : 61
    Registration date : 17-10-12

    Steun aan werknemers Ford Genk Empty Re: Steun aan werknemers Ford Genk

    Bericht van paularis do okt 25, 2012 12:10 am

    Ook van mij een hart onder de riem voor de duizenden mensen die vandaag een koude douche gekregen hebben.

    Shocked


    _________________
    Flumenfire(selecta) 9.5 kw
    Green Energie (3,36 euro)
    Agricon (2.86 euro)
    Igel pellets (3.25 euro)
    German pellets (4.0 euro)
    Makro premium wood pellets( (3.39 euro)
    Badger : (4,5 euro als test)
    Plospan : (3,75/14kg als test)
    Mandi : (3,97 euro als test)

    Pierre Girretz(4,5 euro als test)
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 898
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Steun aan werknemers Ford Genk Empty Ford Genk

    Bericht van grossard.rob do okt 25, 2012 12:29 am

    Hoi,

    Ook van mij de steun aan alle werknemers en hun families van "Ford Genk"
    Ik begrijp hun woede en emoties als geboren en getogen Genkenaar maar al te goed.

    Met spijt in mijn hart moet ik constateren dat wat mijn vader overkomen is in 2003,
    velen nu te wachten staat. Hij werd toen bij de reorganisatie na 32 jaar dienst buitengepest, ook door de vakbond.
    Die vond dat hij moest gaan en met zijn !52 jaar maar plaats moest maken voor de jongere garde.
    Nachtpost die geen nachtpost meer mocht zijn, chef die geen chef meer mocht zijn.
    Allemaal om hem doen te vertrekken. (en hij was niet de enige)

    Gelukkig is dat zijn redding geweest, want 5 jaar later na 6 maanden strijd op Kerstdag verliet hij ons door kanker.
    Zijn brugpensioen is nu achteraf gezien het grootste geluk bij een ongeluk.
    Maar hij heeft diep gezeten, een van de laatste woorden waren bij zijn ontslag:

    "Deze keer hebben we de meubels nog kunnen redden, volgende keer is't gedaan"
    Spijtig dat dat een verschrikkelijke waarheid geworden is.

    Rob


    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Steun aan werknemers Ford Genk Empty Re: Steun aan werknemers Ford Genk

    Bericht van nick1 do okt 25, 2012 8:19 am

    Ben werkzaam in een Ford garage (welke maakt niets uit, ga geen reclame maken) en heel wat Fordpersoneel van Genk en/of familie is klant bij ons, ken dan ook aardig wat mensen persoonlijk, velen zijn de 50 al voorbij en raak dan maar opnieuw aan werk hé....


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Steun aan werknemers Ford Genk Empty Re: Steun aan werknemers Ford Genk

    Bericht van Gast do okt 25, 2012 9:38 am

    Verschrikkelijk gewoon.....ik zit zelf ook in de hoek waar klappen vallen en ook ik heb van 10 mensen afscheid moeten nemen, sommige ken ik al 8 jaar of langer....

    Ik leef mee met de velen die na x aantal jaren trouwe dienst gewoon aan de kant gezet zijn voor lage-lonen landen productie...ik zag gisteren een aantal interviews, kreeg een brok in mn keel.

    En wat Steven zegt, na je 50e....zo draag je je steentje bij aan de economie, en zo ben je bedankt. En dan zoek het zelf maar uit he...
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Steun aan werknemers Ford Genk Empty Re: Steun aan werknemers Ford Genk

    Bericht van dxnature do okt 25, 2012 9:41 am

    Mijn sympathie naar de mensen van Ford Genk. Zelf was ik het slachtoffer van de sluiting van Ford tractor te Antwerpen vele jaren geleden en heb sindsdien nog een sluiting en een faling mogen ervaren in mijn loopbaan. Ik hoop ten stelligste dat de werknemers en hun familie gesteund worden door de regering, wat in mijn tijd nog geen sprake van was en wens ze een riem onder het hart.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Steun aan werknemers Ford Genk Empty Re: Steun aan werknemers Ford Genk

    Bericht van Gast do okt 25, 2012 9:41 am

    Ik vind het verschrikkelijk wat de mensen van Ford Genk en de toeleveringsbedrijven moeten meemaken. ik vrees dat wij hier een serieuze klap gekregen hebben in Limburg. En zou niet weten hoe ze dit hier in Limburg kunnen oplossen. Er is veel te weinig industrie in Limburg om bijna 10000 mensen een nieuwe job te geven. Ik vrees dat we voor jaren aan een stuk de armste provincie van België zullen worden. En dat door die werkloosheid alle sectoren in Limburg de komende jaren serieuze klappen gaan krijgen als gevolg hiervan.
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Steun aan werknemers Ford Genk Empty Re: Steun aan werknemers Ford Genk

    Bericht van Annejanne do okt 25, 2012 11:20 am

    Mijn jongste zoon werkt ook bij een toeleveringsbedrijf van Ford maar gelukkig is Ford niet het enigste bedrijf waar ze aan leveren. De mensen die instonden voor Ford zullen dan meer dan waarschijnlijk hun werk niet verliezen.....gelukkig maar.
    Ik vind het wel verschrikkelijk voor de mensen die hun werk wel kwijt zijn, dit is een regelrechte ramp voor héél Limburg! Als er geen geld meer is, draait de economie ook niet meer....dit is een vicieuze cirkel.


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Steun aan werknemers Ford Genk Empty Re: Steun aan werknemers Ford Genk

    Bericht van Gast do okt 25, 2012 8:08 pm

    Ook mijn medeleven voor al die harde werkers, ze zijn ons landje aan het uitpersen.
    Wie gaan de volgende slachtoffers worden...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Steun aan werknemers Ford Genk Empty steun aan werknemers Ford Genk

    Bericht van Gast do okt 25, 2012 11:59 pm

    @Nick1
    @Forumleden

    Jij werkt in een Ford garage.

    Al eens nagedacht wat een inpakt dat gaat geven op termijn voor jouw werkgever !!
    Alle FORD medewerkers die vroeger vlotjes een nieuwe wagen kochten aan gemiddeld met 20% korting
    gaan geen nieuwe meer KUNNEN permitteren als de kortingen vervallen op termijn.
    Deze zullen zich moeten wenden tot goedkopere franse & koreaanse modellen en andere import.
    Pas op die Franse hebben ook problemen. Maar die opkomende merken gelijk Kia, Dacia, en enkele andere !!

    Geef China nog 10 jaar en we gaan wat zien in de automobile branche

    Uiteindelijk zijn de modellen die werden geproduceerd in Genk niet goedkoop voor een NIET FORD WERKNEMER.

    Ook de markt van 2dehands FORD wagens heeft jaren overhoop gelegen in Limburg en omstreken.
    Vanuit Genk moest je naar DE PANNE gaan om nog wat te krijgen voor je 2dehandse Ford.
    Plaatselijke markt verzadigd.

    Vooraleer dat plaatje afgerond is zijn we minimum 5 jaar verder.

    Laat ons ook eens nuchter zijn.
    Welke werknemer kan zich een wagen van 30.000 euro permitteren. Hoe lang moet hij er over doen om dat van zijn netto loon bijéén gespaard te krijgen.

    Onthou dit : kijk eens welke bedrijven er het laatste jaar afvloeiingen en sluitingen hebben doorgevoerd.

    Ik word er niet goe van. Het is nog niet gedaan hoor !!

    een AUTO geeft een ongelofelijk inpakt. Ook in een gezin.

    Vb
    man en vrouw met een elk een bedrijfswagen en met elk slechts een nettoloon van 1250 euro netto.
    Ik wil er dadelijk voor gaan hoor.
    Ik weet wat mij het per jaar kost aan : verzekering, banden, herstelling, onderhoud, slijtage en afschrijving.

    Daarom ook dat de markt van de scootertjes van 125 cc zo in opmars is.

    Het zal alvast een flinke deuk geven in de carrosserie van onze economie.

    FORD MANNEN , ik leef met je mee.

    gr

    spartherm,




    Anonymous
    Gast
    Gast


    Steun aan werknemers Ford Genk Empty Re: Steun aan werknemers Ford Genk

    Bericht van Gast vr okt 26, 2012 7:56 am

    Kan hier weinig aan toe voegen. Wat ik wel weet is dat men in Frankrijk vorig jaar wanneer de regering de sector ging steunen zij benadrukte dat wanneer er centen werden ingepompt , zij (de regering) mede een oog in het zeil houd om geen toestanden te creeren zoals toen.

    Inderdaad is het ook zo dat het kopen van een wagen de dag van vandaag een serieuze investering is. Onafgezien onderhoud en verzekering. Is het dan een betere oplossing deze wagens te bouwen in zeeeeer goedkope landen om ze aldaar te stockeren en later in te zien dat men ze niet verkocht krijgt.

    Vind het een enorme spijtige zaak wat gebeurd is met zowel Opel als Ford maar denk dat dit nog maar een begin gaat zijn. Eens te meer roep ik op om solidair te zijn met de getroffenen en neen te zeggen tegen de net verkozenen die prat gaan dat het beter zal gaan wanneer dit land(je) gesplitst zal zijn. Shame on them.

    Maak me nu al warm om op 11 november naar Genk te gaan voor de mars.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Steun aan werknemers Ford Genk Empty Re: Steun aan werknemers Ford Genk

    Bericht van Gast za nov 03, 2012 4:29 pm

    ik sluit me aan bij Harley hier. Ik denk persoonlijk ook dat de klappen voor België nog meer net zijn begonnen. Ze zijn relatief gespaard gebleven de voorbije jaren maar ik vrees echte mokerslagen tussen dit en 2 jaar.

    Blijft uiteraard wel een spijtige zaak voor de werknemers, die er niets aan kunnen doen.
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Steun aan werknemers Ford Genk Empty Re: Steun aan werknemers Ford Genk

    Bericht van dxnature za nov 03, 2012 5:15 pm

    Even in de marge, ik steun de mensen van Ford Genk en vind het erg dat ze hun job verliezen, maar......

    Zelf was ik werknemer van Ford tractor en toen die zijn deuren sloot was er niemand om ons te steunen. Ik stond nooit achter de vakbondsmensen die steeds meer en meer eisten, terwijl we daar allemaal een loon kregen dat stukken boven dat van de gemiddelde arbeider waren. Niet te verwonderen dat ze de deuren dicht deden. Acht jaar later stond ik weer voor de sluiting van Sobemi met mijn brooddoos en een C4 in mijn hand kon ik mijn persoonlijke bezittingen uit mijn kleedkastje halen en thuis het allesbehalve leuke verhaal vertellen aan mijn vrouw die net de week daarvoor aan de deur werd gezet bij de sluiting van de Westminster Bank in Antwerpen. Beiden hadden we net een huis gekocht in de kempen en toen was er niemand die ons beloftes deed en zoete woordjes in onze oren spraken om ons te troosten en in de kempen was er ook geen werk te vinden. Huisje terug aan de bank gegeven en weer naar de stad verhuist. Vier jaar later kreeg ik weer een faillisement van mijn toenmalige werkgever te verwerken. Deze laatste twee jobs was zonder pardon en van het ene moment op het andere op de straat zonder verwittiging heel kwaad

    Dit even gezegd, heb ik de perkelen van Ford Genk even gevolgd en heb ook een interview gezien van een man die eerlijk vertelde dat men de sluiting al lang zag aankomen. Ja, het is erg maar zoals een andere werknemer op tv ook vertelde dat die al 35 jaren bij Ford werkte, is dat heel erg maar hij heeft ook al 35 jaren een héél goed loon kunnen genieten en mag eigenlijk ook blij zijn dat hij 35 bij dezelfde werkgever heeft kunnen werken, iets wat voor jan met de pet meestal niet opgaat.

    Wat me wel erg stoort is dat de mensen die bij de toeleveranciers werken nu net 2e rangs burgers blijken geworden. Zij die meestal minder loon hadden tov de Ford arbeiders en men nu probeert af te schepen zonder een behoorlijke afscheidspremie. Jammer dat dit anno 2012 nog kan gebeuren!

    Spijtig van dat alles, maar ja, even op de tanden bijten kan ook, zie maar ik ben er ook nog en zonder afscheidspremies.

    In Monty Python termen, always look on the bright side of life. Moeilijk gaat ook. Ik was altijd optimist maar vooral realist.

    En nu vooral niet beginnen met scherp te schieten amai
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Steun aan werknemers Ford Genk Empty Re: Steun aan werknemers Ford Genk

    Bericht van ss za nov 03, 2012 5:44 pm

    Ron, ik zou niet seten waarom iemand met scherp zou schieten, integendeel, je eerlijk betoog heeft eerder recht op respect.
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Steun aan werknemers Ford Genk Empty Re: Steun aan werknemers Ford Genk

    Bericht van Gast za nov 03, 2012 10:19 pm

    de klappen zijn inderdaad nog maar net begonnen, denk ik ook. Een economie zonder industrie of productie is als een auto zonder wielen. En de wielen zijn serieus aan het verminderen hier.

    Laat ons ook eens de andere kant bekijken en een quote van een werknemer onder de loep nemen : ik ga voor geen 11 euro ergens gaan werken... Dan wil dat dan toch zeggen dat de Ford-werknemers heel goed betaald werden. (vrachtwagenchauffeurs of verkoopsters in concreto verdienen dat nog niet) Lees +/- 2000 euro per maand. Sorry, maar het is tering naar de nering. IEDEREEN dient in te binden. En pensioen aan 50 jaar en een ontslagpremie ter waarde van 5 jaar werken... Velen zouden er voor tekenen

    ik vraag mij dan ook af of de oorzaak van het weghalen van de productie niet eerder bij de vakbond ligt die blijkbaar oogkleppen aanhebben ten opzichte van de huidige economische situatie.

    bekijk de situatie van Duitland. Die heeft zijn loonlast naar beneden gehaald alsook het nettoloon dat overgehouden wordt, en ze staan wel netjes op de tweede plaats wat werkgelegenheid betreft. Maar niemand heeft hier de moed om drastische maatregelen door te voeren om het probleem op te lossen. ze zijn te bang stemmen te verliezen.

    Als we de volgende 5 jaar geen drastische beslissingen nemen om de loonkost te doen dalen tov andere omringende landen, worden we gewoon het nieuwe goedkope WESTblok van de tweede helft van de 21e eeuw. In plaats van dan hier te zeggen dat de vreemdelingen niet moeten komen, zullen we moeten proberen om ginder aan de bak te komen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Steun aan werknemers Ford Genk Empty Re: Steun aan werknemers Ford Genk

    Bericht van Gast ma nov 05, 2012 11:03 am

    Er schijnt nieuwe hoop te zijn, het Nederlandse NedCar wil de arbeiders uit Genk graag hebben. Zie: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    Steun aan werknemers Ford Genk Empty Re: Steun aan werknemers Ford Genk

    Bericht van flair ma nov 05, 2012 11:13 am

    @ Peter,

    Je gaat wel zeer kort door de bocht door lonen te gaan vergelijken, ik zou eens willen vragen aan de meeste leden hier wie wel voor minder dan 11 euro per uur zou willen gaan werken of nog beter wie momenteel aan minder dan 11 euro per uur werkt.het zal een kleine minderheid zijn, er is wel degelijk een reden waarom sommige vacatures niet ingevuld raken, het te lage loon.Als je zo'n 10 euro per uur verdient in een standaard 36 uren week hou je nog zo'n 1100-1200 euro per maand netto over , sommigen hebben meer van den dop en als ocmw ganger heb je het ook beter om niks te doen.
    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    Steun aan werknemers Ford Genk Empty Re: Steun aan werknemers Ford Genk

    Bericht van flair ma nov 05, 2012 11:22 am

    @ Ron, ik sluit me volledig aan bij je betoog, wat bij Ford gebeurt is erg maar niet erger dan wat zovele 10.000 den elders meemaken zonder enige vorm van steun of compensatie.Heb zelf ook al een paar reorganisatie's meegemaakt en nog nooit enige steun gekregen van wie dan ook, ook niet van de vakbonden die alleen maar hun eigen belangen verdedigen.
    het grote probleem is dat de ford fabriek nog 1 1/2 jaar gaat open blijven en zowat niemand in tussentijd ander werk gaat zoeken om toch maar de premie niet mis te lopen ( wat overigens goed gezien is van de directie want zo komt de fabriek niet in de problemen door een leegloop van hun volk).Er is nog steeds werk genoeg te vinden in Vlaanderen, de helft van de vacatures raakt niet eens opgevuld.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Steun aan werknemers Ford Genk Empty Re: Steun aan werknemers Ford Genk

    Bericht van erwin wo nov 07, 2012 3:55 pm

    er is allessinds heel weinig solidariteit in ford keulen:

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]



    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Steun aan werknemers Ford Genk Empty Re: Steun aan werknemers Ford Genk

    Bericht van nick1 wo nov 07, 2012 3:59 pm

    Was me al dezelfde bedenking aan het maken.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Steun aan werknemers Ford Genk Empty Re: Steun aan werknemers Ford Genk

    Bericht van Gast wo nov 07, 2012 5:17 pm

    En ondertussen stopt de EU 100 miljoen in de stimulering van de Ford fabriek in Turkije, wie het begrijpt mag het zeggen.

    Gesponsorde inhoud


    Steun aan werknemers Ford Genk Empty Re: Steun aan werknemers Ford Genk

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 1:41 am