Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 48 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 48 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Winterofen in chalet?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Winterofen in chalet? Empty Re: Winterofen in chalet?

    Bericht van Gast ma nov 19, 2012 1:10 pm

    Hallo,
    Ik ben me aan het orienteren op een pelletkachel voor in ons chalet (totaal i deze 40m2 meter, ruimte waar kachel staat is zo'n 25 a 30m2) welke op een waddeneiland staat.

    Tijdens het orienteren zijn we een winterofen 90 tegengekomen waar we wel zeer gecharmeerd van zijn geraakt (nog niet gekocht hoor)

    De bedoeling is dat de pelletkachel de bestaande gaskachel (bocal prelude a7 op propaangas dus 100 euro per flesje van 33 liter) gaat vervangen.

    Voor wat ik allemaa zo lees, is de bestaande rookgasafvoer ook prima geschikt voor een pelletkachel.

    Wie kan me vertellen of de winter ofen idd zeer goed geschikt is voor deze opdracht, of me vertellen waar ik misschien beter naar kan gaan kijken?

    Iedere tip / truc wordt zeer gewaardeerd,
    groetjes,
    JB
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Winterofen in chalet? Empty Re: Winterofen in chalet?

    Bericht van Gast ma nov 19, 2012 5:41 pm

    Hallo Adamski,
    Winterofen 95 is geschikt voor een chalet van 40m2.
    Natuurlijk kan deze op een bestaande schoorsteen.
    Echter, wanneer de schoorsteen teveel trek heeft kan deze de warmte uit de kachel trekken, of een te grote diameter heeft, dan gaan de rookgassen tegendrukken, maar komt weinig voor.
    Ook kan het gebeuren dat de temp. oploopt terwijl de kachel op 20 graden staat ingesteld, dan kun je evt. deuren openzetten naar andere ruimtes of de kachel uit zetten.

    Voor verdere vragen, mail,bel of sms maar, geen probleem!

    Groet Arjan.

      Het is nu za apr 27, 2024 4:55 am