Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 23 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 23 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    wormgeluid Winterofen 105

    Anonymous
    Gast
    Gast


    wormgeluid Winterofen 105 Empty wormgeluid Winterofen 105

    Bericht van Gast wo feb 05, 2014 12:36 pm

    Hallo allemaal,

    Mijn naam is Monique en ik heb sinds een paar weken een Winterofen 105. Ben hier op het forum gekomen, omdat het draaien van de worm vrij hoorbaar is (boven geluid van de ventilator). Lees hier dat mensen er erg tevreden over zijn en dat hij erg stil is. Die ervaring deel ik dus niet. Heb al via firma Olijve en de verkoper informatie gevraagd of het wel klopt, maar die zeggen dat het normaal is. Jammer, op hun site staat een filmpje waarbij ik het geluid toch echt niet hoor. Ben verder erg tevreden over mijn kachel, heerlijk die echte warmte. Jammer alleen dat dat melodietje van de worm de hele dag door mijn hoofd speelt. Hoor hem zelf als ik twee verdiepingen hoger sta. Ik gebruik de pellets die zij zelf aanraden (Plosplan)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    wormgeluid Winterofen 105 Empty Re: wormgeluid Winterofen 105

    Bericht van Gast wo feb 05, 2014 12:46 pm

    Monique,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Een pelletkachel zul je altijd horen omdat er nu eenmaal ventilatoren en motoren inzitten, de algemene ervaring is dat dat vrij snel went.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    wormgeluid Winterofen 105 Empty Re: wormgeluid Winterofen 105

    Bericht van Gast wo feb 05, 2014 1:11 pm

    Hallo Dick,

    Snap dat je altijd geluid zult horen. Heb totaal geen probleem met het geluid van de ventilatoren en het  harder of zachter blazen ervan. Dit geluid komt hier echter ruim boven uit, en klinkt alsof de worm te stroef loopt. Vooral bij opstarten is het erg hinderlijk, als hij warmer is neemt het gelukkig iets af.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    wormgeluid Winterofen 105 Empty Re: wormgeluid Winterofen 105

    Bericht van Gast wo feb 05, 2014 1:35 pm

    Als de worm inderdaad zo luid is dat dit door het hele huis te horen is zou ik de verkoper vragen dit te komen beoordelen. Ik neem aan dat je in de showroom van de verkoper de kachel ook beluisterd hebt, zit er erg veel verschil tussen jouw kachel en die bij de verkoper?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    wormgeluid Winterofen 105 Empty Re: wormgeluid Winterofen 105

    Bericht van Gast wo feb 05, 2014 1:40 pm

    Ik heb een geluidsopname naar de verkoper en Olijve gestuurd. Ze hebben het dus kunnen horen ;)Verkoper zit in Friesland, die is niet zomaar hier, wat ik heel goed begrijp. Verkoper zelf wist ook niet goed of het normaal was, maar heeft dus ook contact opgenomen met hun leverancier. Ik heb ook geen problemen met degene die de kachel heeft geïnstalleerd, alleen twijfel ik aan het antwoord dat het normaal is ;)Hoop hier op het forum mensen te horen die mij kunnen laten weten of zij dezelfde ervaring hebben met het geluid. Mocht dat inderdaad zo zijn, dan moet ik inderdaad gewoon aan het geluid gaan wennen Wink
    peter van den Branden
    peter van den Branden
    verkoper


    Man Aantal berichten : 158
    Leeftijd : 65
    Registration date : 29-01-10

    wormgeluid Winterofen 105 Empty Re: wormgeluid Winterofen 105

    Bericht van peter van den Branden wo feb 05, 2014 1:57 pm

    @monrom
    Motor mag je niet horen!!
    Wij verkopen extra stove is juist hetzelfde maar een andere buitenbekleding
    en de motor hoor je niet

    Probeer eens boven de pelletmotor op de koperen huls daar eens WD40 te spuiten
    Kan  zijn dat het wormwiel daar wat stroef in draait
    Helpt dit niet dan nieuwe pelletmotor vragen
    Leverancier in Italie maakt daar echt geen problemen van
    groetjes
    Peter
    Anonymous
    Gast
    Gast


    wormgeluid Winterofen 105 Empty Re: wormgeluid Winterofen 105

    Bericht van Gast wo feb 05, 2014 4:36 pm

    Ik heb net een mail gestuurd naar de verkoper en wacht weer even op reactie. Ben er van overtuigd dat het opgelost kan worden.

    Groet Monique
    Anonymous
    Gast
    Gast


    wormgeluid Winterofen 105 Empty Re: wormgeluid Winterofen 105

    Bericht van Gast wo feb 05, 2014 6:57 pm

    Die overtuiging deel ik, jammer dat je verkoper zo ver weg zit maar deze zal het probleem ongetwijfeld gaan oplossen. Zoals Peter zegt is de fabrikant soepel in eventuele garantiegevallen en je importeur ken ik als een gedreven vakman die je zeker niet in de kou laat staan.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    wormgeluid Winterofen 105 Empty Re: wormgeluid Winterofen 105

    Bericht van Gast wo dec 03, 2014 6:41 pm

    Motortje is vandaag vervangen en de kachel is nu heerlijk rustig...zit gewoon te wachten op het geluid Laughing Ben nu nog blijer met mijn pelletkachel dan ik al was. Trouwens de jaarafrekening gekregen van gas en licht...ook deze maakte mij heel blij!

    Gesponsorde inhoud


    wormgeluid Winterofen 105 Empty Re: wormgeluid Winterofen 105

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 2:00 pm