Nieuw of toch niet? Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 23 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 23 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Nieuw of toch niet? I_vote_lcapNieuw of toch niet? I_voting_barNieuw of toch niet? I_vote_rcap 
steven
Nieuw of toch niet? I_vote_lcapNieuw of toch niet? I_voting_barNieuw of toch niet? I_vote_rcap 
pedro
Nieuw of toch niet? I_vote_lcapNieuw of toch niet? I_voting_barNieuw of toch niet? I_vote_rcap 
krusty
Nieuw of toch niet? I_vote_lcapNieuw of toch niet? I_voting_barNieuw of toch niet? I_vote_rcap 
Fleur
Nieuw of toch niet? I_vote_lcapNieuw of toch niet? I_voting_barNieuw of toch niet? I_vote_rcap 
ss
Nieuw of toch niet? I_vote_lcapNieuw of toch niet? I_voting_barNieuw of toch niet? I_vote_rcap 
jeanhup
Nieuw of toch niet? I_vote_lcapNieuw of toch niet? I_voting_barNieuw of toch niet? I_vote_rcap 
Philip
Nieuw of toch niet? I_vote_lcapNieuw of toch niet? I_voting_barNieuw of toch niet? I_vote_rcap 
Annejanne
Nieuw of toch niet? I_vote_lcapNieuw of toch niet? I_voting_barNieuw of toch niet? I_vote_rcap 
Maryline
Nieuw of toch niet? I_vote_lcapNieuw of toch niet? I_voting_barNieuw of toch niet? I_vote_rcap 

 

 Nieuw of toch niet?

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Nieuw of toch niet? Empty
BerichtOnderwerp: Nieuw of toch niet?   Nieuw of toch niet? Emptyma nov 26, 2012 4:57 pm

Geen idee meer of ik me al eens voorgesteld heb hier, was ook alle inloggegevens kwijt maar daar heeft Erwin me snel weer mee geholpen. Nu de winter nadert zijn we toch weer verder aan het zoeken naar een leuke pelletkachel als bijverwarming (normaal heeft ons huis vloerverwarming op gas). Probleempje waardoor we een tijdje opgehouden zijn met zoeken: ik kwam er maar niet achter of een geveldoorvoer nou wel of niet toegestaan is. En aangezien we geen schoorsteen hebben en een rieten dak op het huis wil ik wel zeker weten wat wel/niet mag. Conclusie: volgens mij mag het wel, heb daarover antwoord gekregen van het betreffende Nederlandse ministerie. Nu de keuze: welke kachel? Jammer genoeg vinden we vrij veel kachels niet fraai of te duur. Uiteindelijk vonden m'n vrouw en ik allebei de Edilkamin Brio erg leuk, maar daar lees ik toch wat negatieve ervaringen over hier op het forum. Jammer. Ook de Jotul PF 800 leek me leuk, maar die is inmiddels opgevolgd door de PF 900 en die heeft weer een ventilator om de warme lucht de kamer in te slingeren en de PF 800 had dat niet, heet geloof ik een passief systeem. Dat leek me een stuk stiller (was als ik het goed heb ook mogelijk bij de Brio, uitschakelen van de ventilator). Wel geleerd op het forum om er op te letten dat de leverancier ook onderhoud pleegt. Nu dus terechtgekomen bij een toko twee dorpen verder, die Italiana Camini verkoopt, vind ik hier op het forum verder niets over, zou een goedkoper merk van Edilkamin kunnen zijn? Iemand ervaring mee? Blijft wel weer een beetje een lelijke blikkerige doos in de kamer, maar wat extra warmte in de winter is altijd welkom.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31743
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Nieuw of toch niet? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw of toch niet?   Nieuw of toch niet? Emptyma nov 26, 2012 8:06 pm

xel

alsnog welkom op het forum,
hier staat iets meer over italiana camini
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Nieuw of toch niet? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw of toch niet?   Nieuw of toch niet? Emptyma nov 26, 2012 10:37 pm

Beste, Indien U een rieten dak heeft zou ik U toch sterk afraden om met een geveldoorvoer te werken die kort onder dat rieten dak uitkomt, er moet maar een vonk uitkomen wat wel eens gebeurd met een pelletkachel. Naar mijn mening moet Uw kanaal volledig uitgevoerd worden met Dubbelwandig geïsoleerde buis die bovendaks uitmondt en zeker is voorzien van een vonkenvanger.
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

Nieuw of toch niet? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw of toch niet?   Nieuw of toch niet? Emptyma nov 26, 2012 10:41 pm

Xel: Zelfmoordplannen??? Schouw onder een rieten dak uitkomen? Kom nou, ernstig blijven he, dat kan en mag onder geen beding!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Nieuw of toch niet? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuw of toch niet?   Nieuw of toch niet? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Nieuw of toch niet?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Dit kan toch niet ?
» Continu op 21°c of toch maar niet?
» Hallo Ik ben Nieuw en weet nog niet veel van een Pelletkachel

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Welkom-
Ga naar: