Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 30 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 30 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    ventilator - rookgasmotor smeren na groot onderhoud ?

    rotjer
    rotjer
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 29
    Leeftijd : 73
    Registration date : 29-03-12

    ventilator - rookgasmotor smeren na groot onderhoud ? Empty ventilator - rookgasmotor smeren na groot onderhoud ?

    Bericht van rotjer vr dec 07, 2012 12:30 am

    Hallo,
    moet de ventilator gesmeert worden en rookgasmoter,na groot onderhoud daar lees ik
    hier nergens iets van,groeten
    niel
    niel
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 59
    Leeftijd : 45
    Registration date : 14-10-09

    ventilator - rookgasmotor smeren na groot onderhoud ? Empty Re: ventilator - rookgasmotor smeren na groot onderhoud ?

    Bericht van niel vr dec 07, 2012 1:11 am

    Ja dat vraag ik mij ook wel af, dit zou misschien de geluidsproduktie wat kunnen onderdrukken. Bij mijn opstart hoor ik tegenwoordig een licht piepend geluid bij de rookgasventilator. eenmaal de kachel warm is hoor ik het niet meer. Maar ik denk toch ook dat het niet slecht zou zijn om al die bewegende onderdelen op tijd eens te smeren.


    _________________
    Thermorossi 3001
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    ventilator - rookgasmotor smeren na groot onderhoud ? Empty Re: ventilator - rookgasmotor smeren na groot onderhoud ?

    Bericht van dxnature vr dec 07, 2012 7:36 am

    Dat hangt af van de rookgasmotor. Een degelijke rookgasmotor heeft meestal levenslang gesmeerde lagers binnenin, doch die blijven ook niet eeuwig draaien. Voor alles word een bepaalde levensduur berekend en bij degelijke merken zal dat wel langer uitvallen dan bij de witte producten. Sommige belabberde merken hebben soms geeneens lagers maar bussen en daar moet ik je geen tekening bij maken, al worden die bussen ook steeds wat beter qua materialen. Is de lager van een open constructie kan je die demonteren en smeren als het nog niet te laat is. Indien je deze vervangt neem dan een lager met gesloten kooi, die hoeft, kan niet gesmeerd worden en gaat langer mee. Trek nu je conclusie.


    Laatst aangepast door dxnature op vr dec 07, 2012 7:41 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Iets toegevoegd)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ventilator - rookgasmotor smeren na groot onderhoud ? Empty Re: ventilator - rookgasmotor smeren na groot onderhoud ?

    Bericht van Gast vr dec 07, 2012 11:09 am

    ik vermoed als je open lagers smeert met bv vet, dat er dan ook stof op blijft plakken wat op zijn beurt een schurende werking geeft en je lagers sneller "hemelen" zijn. Maar ik kan mis zijn?

    Gesponsorde inhoud


    ventilator - rookgasmotor smeren na groot onderhoud ? Empty Re: ventilator - rookgasmotor smeren na groot onderhoud ?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 11:37 am