Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 20 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 19 gasten

SICCO


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+47
MARC HAELMAN
Mauritsius
droned
Soul
opajust
Luc Peeters
wvema
eura
marc1955
Toon-Viviana
don diego
rudy.devroey
Toon
vinnus1
willy1100
piet
alainvanackere
Annejanne
pellbox
Sele
harrielok
egno
ponneke
JotieVC
Johnny Derveaux
Ikzelf
redcap
grossard.rob
Greenhorn
MCZ SUITE AIR
krusty
colleken
Keteltje
Geert
nick1
Fleur
Hans52
turkoois
francky
ss
martindesplenter
peter van den Branden
player
kempenaar
pedro
steven
Jef
51 plaatsers

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel Empty Kosten Jaarlijks onderhoud

    Bericht van Jef za dec 13, 2008 1:26 am

    Ik ben eigenlijk wel is benieuwd hoe de prijzen van het jaarlijks onderhoud bij de verschillende dealers liggen.
    Voor degene die de kosten kennen laat het even horen.

    Bij Groene kachel zou dit 120€ zijn.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van steven za dec 13, 2008 7:46 am

    Jef,

    Ik betaal 75 euro.

    Mvg,


    Steven
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Jef za dec 13, 2008 1:32 pm

    Ik vond(vind) 120 euro ook redelijk hoog jammer genoeg heb ik dit vergeten te vragen bij aankoop en pas gevraagd toen de kachel geplaatst werd.
    Zal dus bij eerste onderhoud mijn ogen heel goed de kost geven en het volgende jaar is de garantie toch verstreken dus vanaf dan kan ik het zelf doen.
    Moest ik niet met de garantie zitten zou ik het sowieso zelf doen maar ik vrees dat de garantie vervalt als je het niet door een erkende dealer laat uitvoeren.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4741
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van pedro ma dec 29, 2008 10:17 pm

    moet de kachel ieder jaar nagezien worden(ben hier nog een groentje)dus sorry als de vraag dom is :-)

    Is dit niet oinbegrepen in de 2jaar garantie die je krijgt bij de kachel?
    wat omvat dit onderhoud dan??
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast ma dec 29, 2008 10:34 pm

    Pedro
    je mag de kachel laten onderhouden of zelf doen dit is evenwel in garantie , dit is wel niet inbegrepen .
    maar het is beter je kachel een of twee maal per jaar zuiver te maken
    want een goed onder houden kachel geeft een beter rendement
    ik wil het je tonen , maar door de handikap kan ik het niet doen

    warme groeten gilbert
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel Empty Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast do nov 19, 2009 4:26 pm

    Hoi forumcollega's

    ik heb onlangs 135 euro betaald voor een onderhoud. Er zijn er die dat veel vinden. Ikzelf vond het ook veel maar als ik zie wat deze technieker gedaan heeft vind ik het een normale prijs.

    Nu wat hebben jullie betaald en wat hebben ze gedaan.

    Als je het één keer gezien hebt, denk ik wel het volgende keer zelf te kunnen.

    spartherm.


    Laatst aangepast door erwin op do apr 18, 2013 10:51 pm; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : oeps schrijffoutje)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast vr nov 20, 2009 8:58 am

    spartherm schreef:Hoi forumcollega's

    ik heb onlangs 135 euro betaald voor een onderhoud. Er zijn er die dat veel vinden. Ikzelf vond het ook veel maar als ik zie wat deze technieker gedaan heeft vind ik het een normale prijs.

    Nu wat hebben jullie betaald en wat hebben ze gedaan.

    Als je het één keer gezien hebt, denk ik wel het volgende keer zelf te kunnen.

    spartherm.

    sparthem
    je vroeg me gisteren of ik al onderhoud had laten uitvoeren aan de kachel maar door al die heisa en het splitsen van de topic heb ik je nog niet van antwoord kunnen dienen.
    toen ik men beide kachels heb aangekocht werdt er mij juist gezegd de kachels regelmatig te stofzuigen in alle hoeken en kanten ,ze steunden erop zeker een T-stuk te plaatsen,tegen condens en vuil en dat was het dan ,verder werd er over onderhoud niets meer gezegd
    ieder verstandige belg weet ook intussen dat een schoorsteen eenmaal per jaar dient schoongemaakt te worden wat ik dan ook doe
    ik heb men handleidingen al enkele malen gelezen en meer staat daar ook niet in wat onderhoud betreft.
    zolang de kachel brand zoals den 1 dag ,blijf ik er verder af.want konstant aan alles zitten prutsen en demonteren is geen goede zaak.
    ieder merk zal wel zen kinderziektes en zwakke punten hebben maar dat zie ik wel wanneer het voorval zich voordoet.
    natuurlijk kan ik goed begrijpen dat niet iedereen een doe het zelver is of het niet wil zijn ,deze mensen doen een beroep op derden maar een prijskaartje hangt daar aan vast wat ik maar heel normaal vindt--arbeid moet beloont worden--er is daar al veel over gediscuceerd maar dat hoeft helemaal niet want de klant blijft aanwezig bij zen kachel,ziet wat er gebeurd en kan oordelen over wat ie moet betalen,is het te veel geweest dan versliest de installateur een klant en slechte reclame.
    in een vroeger leven was ik automekanieker ,daar gebeuren pas rare dingen,in vele gevallen ben je nooit bij je wagen aanwezig als er iets aan gebeurd en heb je als klant geen overzicht que uren werk of wisselstukken die zijn gebruikt.
    het is natuurlijk ook zo dat iedere zelfstandige het risico niet zal nemen om een klant te verliezen en bij het zien van slijtage van onderdelen vlug zal overgaan tot vervanging ervan
    nog een laatste voorbeeld;
    als jij je voertuig binnen doet om klaar te zetten voor de jaarlijkse automobielinspectie moet de garagist jou een blanco keuringskaart kunnen afleveren/anders krijgt ie commentaar
    ik ga al 40 jaar zo naar keuring zonder iets na te zien ,maar heb dan ook regelmatig een opmerking op de kaart staan.
    ik werk aan iets als het echt nodig is en bij men kachel zal het niet anders gebeuren,ik ben wel zeer ATTENT en hou ALLES in de gaten dat wel
    waarom zou ik ook op dit forum vertoeven,nee niet om moppekens te vertellen maar om steeds bij te leren en wat je zelf doet doe je meestal beter

    groeten fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel Empty Offerte voor jaarlijks onderhoud

    Bericht van Gast vr sep 10, 2010 9:11 pm

    Na één jaar tevreden gebruiker van een MCZ Athos heb ik de verkoper gecontacteerd voor een jaarlijks groot onderhoud, hierbij de offerte die ik heb ontvangen :

    Deze kachel wordt volledig gedemonteerd en gekuist in alle kanalen. Daarvoer moet de kachel buiten worden geplaatst om het binnen huis niet vuil te maken
    Deze werken voor de prijs van 250 € + btw

    Is dit een normale prijs ? Lijkt me vrij duur. Question
    avatar
    kempenaar
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 126
    Leeftijd : 76
    Registration date : 21-01-09

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van kempenaar vr sep 10, 2010 9:56 pm

    Dat is vrij duur,
    ik betaalde 120 euro
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast vr sep 10, 2010 10:14 pm

    Dat is zowat de prijs die ik ook in gedachten had. Kan u me eventueel laten weten waar ik deze persoon of firma kan contacteren ? ( indien deze ook onderhoud van MCZ kachels doet ). In ieder geval bedankt voor uw reactie.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast vr sep 10, 2010 11:13 pm

    ik betaal ook 145 euro per jaar onderhoud
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast za sep 11, 2010 12:06 am

    Wij betalen 95 euro btw inbegrepen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast za sep 11, 2010 9:10 pm

    Mijn "verkoper" zei me dat het gemakkelijk zelf te doen was, en had me verteld wat er gebeuren moest, en zoals Roger van Brico zegt: alles wat je zelf doet, doe je meestal beter, en dan kost het me enkel een nieuwe stofzuigerzak en een dichting. Trouwens ik zet de kachel dan ook buiten, en dan gewapend met imbussleutels, borstelke, stofzuiger en persluchtspuitje is het zaakje in een 30tal minuten geklaart... en bij de terug plaatsing zet ik een nieuwe dichting bij de rookafvoer... dus zeker geen 250€ want dat lijkt me ook inderdaad veel, hoelang werken ze trouwens voor die 250€? Question
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast za sep 11, 2010 9:21 pm

    Ik ben niet zinnens 250€ te betalen om te weten hoelang het onderhoud duurt. Het heeft trouwens weken geduurd, voor ik na veelvuldige telefoontjes, zonder reactie, uiteindelijk na minder vriendelijk gesprek,uiteindelijk deze offerte heb gekregen. Vermoedelijk deze hoge prijs om er vanaf te zijn. Prachtige service, nietwaar ?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31402
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van erwin za sep 11, 2010 9:28 pm

    zeg hem dat de helft een gangbare prijs is, duurt 1.5 uur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast za sep 11, 2010 9:37 pm

    Misschien eens op you tube kijken dan zie je hoe andere het doen, voorbeeld [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] of anders cleaning pelletstove google'en... zo zie je maar weer dat iedereen kan bijleren zoals Fleur zegt...
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Jef za sep 11, 2010 9:47 pm

    Groene kachel houd het net zoals vorig jaar op 80 euro.
    Ik heb ze gekontakteerd alleen heb ik nog geen afspraak over wanneer ze gaan langs komen.
    80 euro faire prijs als ik het zo lees.


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van steven za sep 11, 2010 9:58 pm

    dat is een goede prijs.

    de meeste prijzen zijn hier ok, op voorwaarde dat ze het ook effectief grondig doen.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4741
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van pedro do sep 23, 2010 10:22 pm

    Vandaag onderhoud aan de kachel gebeurt,1u10min bezig geweest. Toch hier en daar wat opgestoken en belangerijke puntje gezien die ik niet mag vergeten te reinigen als ik het zelf doe....Factuur volgt Rolling Eyes


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van player vr sep 24, 2010 9:04 am

    Jef schreef:Groene kachel houd het net zoals vorig jaar op 80 euro.
    Ik heb ze gekontakteerd alleen heb ik nog geen afspraak over wanneer ze gaan langs komen.
    80 euro faire prijs als ik het zo lees.

    Bij mijn schoonvader zijn ze ook voor die 80€ langsgeweest, maar hij was er niet tevreden over.
    De kachel werd niet opengemaakt voor de ventilators te kuisen, enkel werd de kachel verplaatst om de afvoer uit te kuisen.

    Dan is 80€ z'n geld toch niet waar...


    Laatst aangepast door player op ma sep 27, 2010 8:33 am; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    peter van den Branden
    peter van den Branden
    verkoper


    Man Aantal berichten : 158
    Leeftijd : 65
    Registration date : 29-01-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van peter van den Branden za sep 25, 2010 9:45 am

    Wij van Ecotronic vragen 100 euro voor een onderhoud + brengen wij ook pellets mee voor de klant aan 3,20 euro per zakje .De kachel wordt buiten gezet en volledig uitgespoten met lucht
    ook wordt de schouw gekuist.Dit is geen reclame want wij doen dit alleen voor onze eigen klanten(FAIR-ARCE-HARMAN)
    De kachel gewoon stofzuigen is niet genoeg!!!!!!!!!!!!
    en 250euro + btw is nogal HEEL veel!!!!!
    kuisen is te zien op [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4741
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van pedro wo sep 29, 2010 6:25 pm

    Factuur was al mee vandaag,als da nie rap is Laughing : 58,99€

    Als je ziet welk werk de technieker gedaan heeft en hoeveel vuil er nog uitgekomen is ben ik tevreden van de prijs!

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van player ma okt 04, 2010 8:10 pm

    Vandaag is de Groene kachel bij mij langsgekomen voor een onderhoud. Kachel gedemonteerd en volledig gekuisd. Naast de branderkamer alle ventilatoren en de ruimtes achter de kachel gepoetst. Daarnaast werd de schouw ook gekuist. De dichting aan het ruitje werd niet vervangen, dit was nog in goede staat volgens de monteur.
    Dit alles voor 80€.
    Grt


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4741
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van pedro ma okt 04, 2010 8:13 pm

    80€ incl schouw kuisen is geen geld Smile


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van player wo okt 06, 2010 8:24 am

    Pedro, wel even vermelden dat ik maar een schouwtje van 2,5m heb Wink


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets

    Gesponsorde inhoud


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 2:40 pm