Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 32 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 32 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+47
MARC HAELMAN
Mauritsius
droned
Soul
opajust
Luc Peeters
wvema
eura
marc1955
Toon-Viviana
don diego
rudy.devroey
Toon
vinnus1
willy1100
piet
alainvanackere
Annejanne
pellbox
Sele
harrielok
egno
ponneke
JotieVC
Johnny Derveaux
Ikzelf
redcap
grossard.rob
Greenhorn
MCZ SUITE AIR
krusty
colleken
Keteltje
Geert
nick1
Fleur
Hans52
turkoois
francky
ss
martindesplenter
peter van den Branden
player
kempenaar
pedro
steven
Jef
51 plaatsers

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel


    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 359
    Registration date : 04-02-09

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van player wo okt 06, 2010 8:24 am

    Pedro, wel even vermelden dat ik maar een schouwtje van 2,5m heb Wink
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 2 Empty kosten onderhoud

    Bericht van Gast zo aug 14, 2011 6:36 pm

    Hallo!
    Heeft iemand een idee wat een jaarlijks onderhoud door de installateur kost? Die van mij die de kachel ook geleverd en geïnstalleerd heeft, vraag 120 euro. Lijkt dat een redelijke prijs te zijn?
    Ik heb een extraflame Rosy, dus een eerder klein model van kachel.
    Merci alvast!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast zo aug 14, 2011 6:48 pm

    Het model doet er niet toe, maar indien je vermelde prijs het vervoer technieker inbegrepen en zonder vervanging van onderdelen lijkt mij dat een normale prijs .
    Ik betaalde verleden jaar 125 € btw in
    martindesplenter
    martindesplenter
    Pelletje
    Pelletje


    Aantal berichten : 25
    Registration date : 02-12-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van martindesplenter zo aug 14, 2011 7:12 pm

    ik betaal ieder jaar 106€ voor het onderhoud van de kachel .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast zo aug 14, 2011 8:49 pm

    Hoort de controle van de schouw er ook bij (wat anders de schouwveger doet)?
    Ik verwacht niet dat er onderdelen aan mijne kachel vervangen moeten worden, ze heeft amper een halfe stookseizoen opgestaan. Dus moet ik toch met zo'n 120 euro rekenen?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast zo aug 14, 2011 9:29 pm

    Hoi Forumleden,

    in het verleden zijn hierover reeds diverse topics geschreven. Met diverse meningen !!!!

    120 euro is teveel. Iemand anders zegt dat 20 euro een normale prijs is.

    Ook ik zeg dat het een normale prijs is. Maar het beinvloed wel het totale kostenplaatje van je pelletkachel tov van stookolie.

    De schoorsteen zelf reinigen was destijds bij mij niet inbegrepen.


    Maar ik heb het dit jaar zelf gedaan. Heb mijn thermokachel van 320 kg. naar buiten gebracht - Eerst de rookmotor gedemonteerd en daarna met een compressor alle leidingen proper geblazen.

    Moet enkel nog even de code vragen aan de installateur voor de reset van verbruikte kilo's en alle andere informatie. Heb hem ook reeds opnieuw laten branden. Je merkt het hoor !!

    Ik kan alleen maar zeggen; goed kijken de eerste keer hoe je installateur het doet en daarna doe je het zelf.

    gr

    spartherm,
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast zo aug 14, 2011 9:38 pm

    PeeKlee schreef:Hoort de controle van de schouw er ook bij (wat anders de schouwveger doet)?
    Ik verwacht niet dat er onderdelen aan mijne kachel vervangen moeten worden, ze heeft amper een halfe stookseizoen opgestaan. Dus moet ik toch met zo'n 120 euro rekenen?

    Een half stookseizoen maar ??? Veel te vroeg , om geldverspilling tegen te gaan raad ik of zou ik het maar laten doen op het eind van volgende winter .
    martindesplenter
    martindesplenter
    Pelletje
    Pelletje


    Aantal berichten : 25
    Registration date : 02-12-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van martindesplenter ma aug 15, 2011 9:45 am

    [quote="PeeKlee"]Hoort de controle van de schouw er ook bij (wat anders de schouwveger doet)?
    Ik verwacht niet dat er onderdelen aan mijne kachel vervangen moeten worden, ze heeft amp Surprised er een halfe stookseizoen opgestaan. Dus moet ik toch met zo'n 120 euro rekenen
    ote]bij mij kuisen ze de schouw ook uit met een borstel van binnen , de kachel wordt buiten uitgeblazen en vooraleer ze terug geplaatst word kuist men de schouw uit .
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van ss ma aug 15, 2011 11:34 am

    Akkoord met Krusty, ik zou een groot onderhoud, met kuisen van de schouw ook liever uitstellen tot na het stookseizoen, een half stookseizoen en dan onderhoud is inderdaad wat vroeg... Daarentegen, anderhalf is wat lang... Ik zou het onderhoud misschien uitstellen tot het voorjaar 2012.
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast ma aug 15, 2011 11:45 am

    ik heb de kachel vorig jaar half november geïnstalleerd. En dan enkel s'avonds voor enkele uren aangezet. Eind maart ben ik gestopt met stoken. volgens de installateur die tussendoor is langsgeweest, is alles heel proper geweest dankzij een goede verbranding. Kan ik de onderhoud echt uitstellen? De installateur zegt van niet....
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast ma aug 15, 2011 12:29 pm

    PeeKlee,

    ik zou het alvast uitstellen.

    Hoeveel kg. pellets heb je verbruikt ondertussen. Bij de meeste kachels wordt voorgeschreven een onderhoud tussen de 2000 a 2500 kg. Dat moet je installateur ook weten;

    spartherm,
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast ma aug 15, 2011 12:35 pm

    ik heb ongeveer 20 zakken van 15 kg verbruikt. Exact weet ik het niet meer omdat ik vergeten ben hoeveel zakken in meegeleverd kreeg. Maar ik heb nog 10 zakken over gehad na de seizoen en ik heb er zeker niet meer dan 30 gekregen.
    Ik ga het nog eens goed vragen aan de installateur of het echt nodig is. Volgens jou berekening heb ik nog ongeveer 100 zakken de tijd ...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast ma aug 15, 2011 2:05 pm

    Na 300 kg verbruik is het zeker niet nodig van een onderhoud te doen, van een verkoper mag je maar de helft geloven , want die mannen klappen toch naar hun zak !!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van erwin ma aug 15, 2011 3:00 pm

    Peeklee, na 300kg is er zeker geen onderhoud nodig als de verbranding goed was, ik zou dat uitstellen tot volgend jaar en daarna ieder jaar na het stookseizoen laten doen.

    Wat je wel zelf kan doen eventueel is het T-potje en de buis kuisen zover je aankan, en tevens de buizen in de warmtewisselaar als ze bereikbaar zijn, maar veel vuil gaat daar niet zitten na 20 zakken stoken bij deftige pellets.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van francky ma aug 15, 2011 8:12 pm

    PeeKlee schreef:ik heb de kachel vorig jaar half november geïnstalleerd. En dan enkel s'avonds voor enkele uren aangezet. Eind maart ben ik gestopt met stoken. volgens de installateur die tussendoor is langsgeweest, is alles heel proper geweest dankzij een goede verbranding. Kan ik de onderhoud echt uitstellen? De installateur zegt van niet....

    Dat is zeker VEEL te vroeg !!Ge moet dit niet geloven wat de installateur zegt: Geld klopper zeg ik daar tegen heel kwaad
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van steven ma aug 15, 2011 8:16 pm

    na zo een beetje stoken is dat nog niet nodig. wacht tot na het stookseizoen


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van ss ma aug 15, 2011 8:29 pm

    erwin123 schreef:Peeklee, na 300kg is er zeker geen onderhoud nodig als de verbranding goed was, ik zou dat uitstellen tot volgend jaar en daarna ieder jaar na het stookseizoen laten doen.

    Wat je wel zelf kan doen eventueel is het T-potje en de buis kuisen zover je aankan, en tevens de buizen in de warmtewisselaar als ze bereikbaar zijn, maar veel vuil gaat daar niet zitten na 20 zakken stoken bij deftige pellets.


    Beste Peeklee, na 300kg pellets te hebben gestookt is onderhoud laten uitvoeren ronduit belachelijk!!! Zelfs het voorstel van Erwin vind ik niet ernstig te nemen. Die installateur is niet eerlijk of een grapjas!? 300kg, dat ga je verstoken op twee a drie weken in een ijskoude wintermaand, ga je dan om de maand je installateur een groot onderhoud a rato van € 120 per keer laten uitvoeren??? klop niet goed
    Komaan nou, denk nu eens goed na, je gaat goedkoper stoken met pellets, maar je gaat je installateur wel een mooi (onverdiend) spaarpotje bezorgen!!! amai
    Groeten,
    ss duivel
    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 74
    Registration date : 23-10-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van turkoois ma aug 15, 2011 10:24 pm

    Beste Peeklee,


    Na 300 kg is dat wel heel erg snel.
    Wat staat er in je handleiding v.w.b. tussenpoos van de reiniging/onderhoud?

    Bij mijn kachel kan ik zien hoeveel uur hij gebrand heeft. En hoeveel branduren geleden de onderhoudsbeurt is uitgevoerd. Om de 900 branduren moet ik de reiniging/onderhoudsbeurt doen. Na iedere onderhoudsbeurt kan ik de teller weer op 0 zetten.
    Dat houdt in dat ik ongeveer 2x per stookseizoen het onderhoud moet uitvoeren. (Bij mij ongeveer 13 branduren per dag)
    Indien u een degelijke handleiding hebt gekregen staat daarin hoe u het onderhoud moet uitvoeren. (Tenminste bij mijn handleiding staat dat heel duidelijk omschreven.
    En als je een klein beetje handig bent dan stelt hel al helemaal weinig voor.


    Groetjes,

    Chris (turkoois)


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast ma aug 15, 2011 10:29 pm

    tje, dat met een degelijke handleiding, dat lukt echt niet bij extraflame. Er staat weinig over het onderhoud zelf in en helemaal niets over de intervallen van het onderhoud. Hoe kan je de uren die de kachel brandt aflezen? is dat ergens op een aparte teller af te lezen of moet ik dat via het (ingewikkelde en onlogische) menu ergens vinden? Extraflame heeft dat ook, maar ik weet niet hoe of waar.
    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 74
    Registration date : 23-10-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van turkoois ma aug 15, 2011 10:43 pm

    Mijn leverancier heeft mij een code gegeven hoe ik bij mijn artel de uren kan aflezen.
    Ik neem aan dat uw leverancier u ook een code kan geven om de uren uit te lezen.

    En vraag uw leverancier eens of hij u de onderhoudsinterval kan geven die volgens de fabriek wordt voorgeschreven.

    Groetjes,

    Chris (turkoois)


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast ma aug 15, 2011 10:43 pm

    PeeKlee schreef:tje, dat met een degelijke handleiding, dat lukt echt niet bij extraflame. Er staat weinig over het onderhoud zelf in en helemaal niets over de intervallen van het onderhoud. Hoe kan je de uren die de kachel brandt aflezen? is dat ergens op een aparte teller af te lezen of moet ik dat via het (ingewikkelde en onlogische) menu ergens vinden? Extraflame heeft dat ook, maar ik weet niet hoe of waar.

    even navragen bij je leverancier. Niet alle toestellen hebben dat

    spartherm,
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 2 Empty prijs groot onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast za maa 24, 2012 7:35 pm

    hallo,
    graag had ik gelezen wat een groot onderhoud, na 2.500 kilo verbrande pellets, maximum mag kosten. En wat is inbegrepen? btw? verplaatsingsonkosten? de nieuwe 'joints'? moet de ontsteking vervangen worden, na 3 brandseizoenen?
    hoorde van prijzen 80 euro tot 250 euro. zeer verwarrend toch?
    bedankt voor een reactie.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van steven za maa 24, 2012 7:38 pm

    de prijzen lopen uiteen en wat er wordt gedaan is ook verschillend.

    als er iets stuk is, dan moet je dat meestal extra betalen. Dat is toch ook zo bij het groot onderhoud van de wagen?


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van erwin za maa 24, 2012 8:45 pm

    neem pakweg 100 euro voor werk en verplaatsing, zonder BTW.
    dit voor een deftige poetsbeurt en onderhoud.
    als er iets vervangen moet worden is dat extra natuurlijk, ontsteking word normaal niet preventief vervangen.
    zoals steven zei lopen de prijzen uiteen en ook wat men doet,
    maar daarom is de duurste niet de beste.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van pedro zo maa 25, 2012 4:48 am

    Zoekfunctie gebruiken;zijn al paginas vol geschreven over de kostprijs van het onderhoud

    Grtz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast zo maa 25, 2012 3:32 pm

    ik ben sinds gisteren, en voor het eerst van mijn leven, in contact met een forum.
    heb ondertussen veel commentaren van jullie geleze rond groot onderhoud, en zijn zeer gevarieerde prijzen.
    maar tot mijn grote verbazing zijn er evenveel mensen die dat zelf doen.
    - de kachel buiten zetten en met '!perslucht' die gesoficiticeerde apparatuur te lijf gaan.
    - de kachel uit elkaar halen, en volledig uit stofzuigen.
    - enz.

    is er iemand die een gedetailleerde handleiding heeft voor de doe-het-zelver?
    het is inderdaad veel geld gespaard. ik wil het ook zelf doen, want
    deze winter diende mijn defecte display hersteld te worden : 270 euro
    op twee maand tijd, twee maal het dichtingstouw van de deur : 65 euro
    nu blijkt ook er twee 'ventilatiejoints' en de ontsteking vervangen moeten worden.
    zo zie je maar dat het uitgespaarde pellet-geld, weer rap de deur uit is.
    hoe shittig is dat, hé Evil or Very Mad Evil or Very Mad

    Gesponsorde inhoud


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 1:31 am