Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 3 Geregistreerd, 0 verborgen en 15 gasten

Flamingo, Omerta, ronny martin


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 am.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+47
MARC HAELMAN
Mauritsius
droned
Soul
opajust
Luc Peeters
wvema
eura
marc1955
Toon-Viviana
don diego
rudy.devroey
Toon
vinnus1
willy1100
piet
alainvanackere
Annejanne
pellbox
Sele
harrielok
egno
ponneke
JotieVC
Johnny Derveaux
Ikzelf
redcap
grossard.rob
Greenhorn
MCZ SUITE AIR
krusty
colleken
Keteltje
Geert
nick1
Fleur
Hans52
turkoois
francky
ss
martindesplenter
peter van den Branden
player
kempenaar
pedro
steven
Jef
51 plaatsers

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel


    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast zo maa 25, 2012 2:32 am

    ik ben sinds gisteren, en voor het eerst van mijn leven, in contact met een forum.
    heb ondertussen veel commentaren van jullie geleze rond groot onderhoud, en zijn zeer gevarieerde prijzen.
    maar tot mijn grote verbazing zijn er evenveel mensen die dat zelf doen.
    - de kachel buiten zetten en met '!perslucht' die gesoficiticeerde apparatuur te lijf gaan.
    - de kachel uit elkaar halen, en volledig uit stofzuigen.
    - enz.

    is er iemand die een gedetailleerde handleiding heeft voor de doe-het-zelver?
    het is inderdaad veel geld gespaard. ik wil het ook zelf doen, want
    deze winter diende mijn defecte display hersteld te worden : 270 euro
    op twee maand tijd, twee maal het dichtingstouw van de deur : 65 euro
    nu blijkt ook er twee 'ventilatiejoints' en de ontsteking vervangen moeten worden.
    zo zie je maar dat het uitgespaarde pellet-geld, weer rap de deur uit is.
    hoe shittig is dat, hé Evil or Very Mad Evil or Very Mad
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31491
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van erwin zo maa 25, 2012 3:12 am

    lieve hoelang heb je de kachel in gebruik en welk merk


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast zo maa 25, 2012 5:23 am

    bedankt voor de reactie.
    pellet mercury mcz, drie jaar
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast zo maa 25, 2012 5:45 am

    Lieve,

    ik heb een MCZ Musa waar ik laatst een probleem met de AB mee had en dat is tot volle tevredenheid opgelost zonder kosten. "Groot" onderhoud staat uitgebreid in de handleiding beschreven, dagelijks, drie dagelijks, maandelijks en jaarlijks en zo'n enorme klus is dat niet als je weet hoe een schroevendraaier en een steeksleutel werkt.

    Een defecte display buiten garantie zal wat kosten maar dan heb je daarop weer de normale garantie en tweemaal een dichtingskoord binnen twee maanden? Heeft ergens iemand toch zijn werk niet goed gedaan zou ik zeggen. Overigens kost een setje dichtingskoord met vuurbestendige kit nog geen 10€ en het vervangen duurt een kwartiertje.

    Als de wil er is, en jij zegt dat je het zelf wilt uitvoeren, is de weg er ook. Lees de handleiding eens goed door, er staat stap voor stap met tekeningen wat je moet doen.

    Suc7,
    Dick
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31491
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van erwin zo maa 25, 2012 6:27 am

    lieve de beste manier is om je ogen goed open te houden als men het onderhoud doet, dan weet je exact wat er moet gebeuren


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 30-10-08

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Jef ma maa 26, 2012 12:37 pm

    Het goedkoopste onderhoud is dewelke jezelf doet Smile


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    Hans52
    Hans52
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 191
    Leeftijd : 71
    Registration date : 21-11-11

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Hans52 ma maa 26, 2012 9:38 pm

    Ik denk er ook aan om het groot onderhoud zelf te doen, dat kan toch echt niet zo moeilijk zijn. Zal dat eerst eens rustig bekijken.

    vr gr Hans


    _________________
    MCZ Mercury 8Kw

    PREMIUM WOODPELLETS (Makro) 2,92 €/zak van 15 Kg
    GRANILUX pellets (Makro) ook aan 2.92 €/zak van 15Kg
    ELITE pellets (Groepsaankoop West Vlaanderen GBS) 3.60 €/zak van 15Kg (Thuis geleverd)
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3081
    Registration date : 05-12-11

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Fleur ma maa 26, 2012 11:43 pm

    affraid wie van jullie vervangt er op tijdstip de REMVLOEISTOF van zijn wagen......zeeeeer weinig denk ik.
    waarom zou je dan je kachel buiten zetten om hem uit te blazen,na 2 dagen branden zit het stof terug in hoeken en kantjes.
    ik kuis elke maand de warmtewisselaar en de kamering van de extractiemotor.
    de uitlaat is recht omhoog en blijft zo goed als proper.
    voor de rest zien we wel als er iets aan mankeert of afvalt.


    gr fleur


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast di maa 27, 2012 5:26 am

    ik zet mijn kachel ook buiten als het stooksezoen er op zit, ong begin mei, en dan demonteer ik zo veel ik kan , en verschiet elke keer wat stof er allemaal inzit , met een luchtcompresser blaas je alle vuiligheid er uit, en fleur denk dat de duur van de kachel alleen maar te goede komt , ik was mijn auto ook regelmatig en na een paar dagen ziet je het ook niet meer, en de vrouw neemt ook elke week stof op in huis , en na een week is het er opnieuw ,wil maar zeggen dat je alles zo goed proper wilt houden
    Hans52
    Hans52
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 191
    Leeftijd : 71
    Registration date : 21-11-11

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Hans52 di maa 27, 2012 6:06 am

    Hoe zetten jullie de kachel voor het grote onderhoud buiten dan want dat lijkt me toch niet zo evident als je zo geen karretje hebt. Alleen zie ik me dat wel niet te doen moet ik zeggen.

    vr gr Hans


    _________________
    MCZ Mercury 8Kw

    PREMIUM WOODPELLETS (Makro) 2,92 €/zak van 15 Kg
    GRANILUX pellets (Makro) ook aan 2.92 €/zak van 15Kg
    ELITE pellets (Groepsaankoop West Vlaanderen GBS) 3.60 €/zak van 15Kg (Thuis geleverd)
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van nick1 di maa 27, 2012 6:38 am

    Ook met een steekwagentje is het niet evident, als ik de onderkant bekijk van de P955 dan zit daar oa. de motor van de rookgasventilator en is het dus uitkijken geblazen om geen beschadigingen te veroorzaken.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van pedro di maa 27, 2012 6:46 am

    De buurman laten helpen:-)


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3081
    Registration date : 05-12-11

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Fleur di maa 27, 2012 7:10 am

    wat? mag da ook de buurvrouw zijn....


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Annejanne di maa 27, 2012 7:42 am

    Waarom niet Fleur, niemand houdt je tegen....


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Hans52
    Hans52
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 191
    Leeftijd : 71
    Registration date : 21-11-11

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Hans52 di maa 27, 2012 7:50 am

    Of de buurman samen met zijn vrouw mijn kachel laten buiten en terug binnen zetten dat is mss nog beter ;-)


    _________________
    MCZ Mercury 8Kw

    PREMIUM WOODPELLETS (Makro) 2,92 €/zak van 15 Kg
    GRANILUX pellets (Makro) ook aan 2.92 €/zak van 15Kg
    ELITE pellets (Groepsaankoop West Vlaanderen GBS) 3.60 €/zak van 15Kg (Thuis geleverd)
    peter van den Branden
    peter van den Branden
    verkoper


    Man Aantal berichten : 158
    Leeftijd : 65
    Registration date : 28-01-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van peter van den Branden di maa 27, 2012 9:12 pm

    Joske+,

    Niet vergeten de prestostat los te koppelen als je met een luchtcompressor
    je kachel uitblaast

    Peter
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast vr aug 31, 2012 9:19 pm

    Om mijn onderwerp van onderhoud van vorig jaar nog eens boven te halen: ik begin dit jaar aan mijn derde seizoen met mijn extraflame Rosy. Ik heb vorig jaar geen onderhoud laten doen (wegens te weinig stookuren, maar 300 kg verstookt).
    In de voorbije seizoen zijn er nog 30 zakken à 15 kg, dus ongeveer 450 kg bijgekomen. Mijn kachel heeft dus nog onder de 1000 kg verbrandt. De aannemer belde mij om me aan het onderhoud te herinneren.
    De handleiding zegt niks over onderhoudsintervallen. Wat denken jullie, is het nodig om het onderhoud te laten doen? Of kan ik beter nog een seizoen wachten? Ik verwacht dat ik weer weinig zal stoken. De schouw kan dan door een gewone schouwkeerer gedaan worden?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast vr aug 31, 2012 10:36 pm

    Ik heb 115 euro betaald dit jaar voor een onderhoud, heeft zowat iets meer dan een uurtje in beslag genomen, hebben de kachel hier gedemonteerd en mee naar buiten genomen en daar zuiver gemaakt. Heb de factuur van al langs de kant gezet om bij de belastingen te doen de volgende keer, als ik mijn verwarmingsketel laat zuivermaken kan ik die inbrengen in de belastingen, doe ik altijd. Heb de pelletkachel kunnen inbrengen bij de belastingen dus kan ik het zuivermaken ook inbrengen normaal als het wordt gedaan door een erkende tof
    Geert
    Geert
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 334
    Leeftijd : 51
    Registration date : 01-12-08

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Geert vr aug 31, 2012 11:09 pm

    @PeeKlee,

    ik zou dan zeker een sezoen overslaan, ik doe dat ook en verbrand zo'n 1500kg/jaar,
    alles zag er nog prober uit ook de uitlaatgasventilator, dus hier om de 2jaar of 3000 kg

    mvg, Geert


    _________________
    Thermorossi Ecotherm 7000(11/2008)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast za sep 01, 2012 12:08 am

    ja, als het om de twee jaar is dan zou het nu tijd zijn voor een onderhoud. Als het om de 3000 kg is, dan heb ik zeker nog tijd. Ik wil mijn kachel natuurlijk ook niet beschadigen of door weinig onderhoud ervoor zorgen dat ie niet zo lang meegaat.
    Hoe kun je een kachel van de belastingen aftrekken? Ik ben zelfstandig in bijberoep. Zou dat dan ook gaan?
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van steven za sep 01, 2012 12:26 am

    een pelletkachel kan je niet inbrengen, een pelletketel wel. Dat er soms fouten gebeuren bij de belastingen, dat kan gebeuren.

    Ik doe mijn onderhoud ook om de 2 jaar, omdat ik dan pas aan 3000kg zit.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Keteltje
    Keteltje
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 55
    Registration date : 15-01-12

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Keteltje za sep 01, 2012 8:10 am

    Ik heb toch mijn bedenkingen of het nog mogelijk is om een pelletketel of het onderhoud in te brengen bij de belastingen. Suspect
    Volgens mij zijn deze beide afgelopen vanaf dit jaar. heel kwaad
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast za sep 01, 2012 8:14 am

    even dubbel checken: het is oké om het onderhoud nog een jaar uit te stellen (in totaal onder 1000 kg verbruikt) ook al begint nu de derde seizoen voor de kachel?
    Zo heb ik het toch begrepen van jullie antwoorden.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31491
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van erwin za sep 01, 2012 8:17 am

    marinake dan heb je geluk gehad, ik heb het ook geprobeerd maar kreeg een tijd erna een bericht terug dat de aangifte herberekend zou worden omdat een kachel niet in aanmerking komt voor vermindering, een pelletketel wel. het kan dus steeds worden herzien affraid

    die onderhoudsbeurt zou ik dan ook niet indienen, om geen slapende honden wakker te maken



    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    colleken
    colleken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 233
    Leeftijd : 56
    Registration date : 24-11-12

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van colleken do apr 18, 2013 12:09 am

    Ik heb vandaag een brief gekregen van de verkoper voor het jaarlijks onderhoud.Hij vraagt er 140 euro voor .Ik vind dat tamelijk veel maar ik zal niet anders kunnen want ik heb meer dan 3000 branduren .
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4411
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van krusty do apr 18, 2013 1:04 am

    Awel Colleken dat is nu een van die brieven waar ik de pest aan heb !( heb er ook één gekregen)

    In de winter moet je 3 keer bellen voor ze komen !
    En in de zomer komen ze het u zelf vragen of ze nie mogen komen!!De wereld op zijn kop !
    Bij mij moeten ze niet komen ......in het slechtste geval alleen voor herstelling!

    De consument (werkmens ) is toch een goei melkkoe hé ???

    140 € voor een jaarlijks onderhoud en 60€ per werkuur ..........GELDWOLVEN !


    Vandaag 23.600 branduren


    Gesponsorde inhoud


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 3 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 5:29 am