Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 10 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 10 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+47
MARC HAELMAN
Mauritsius
droned
Soul
opajust
Luc Peeters
wvema
eura
marc1955
Toon-Viviana
don diego
rudy.devroey
Toon
vinnus1
willy1100
piet
alainvanackere
Annejanne
pellbox
Sele
harrielok
egno
ponneke
JotieVC
Johnny Derveaux
Ikzelf
redcap
grossard.rob
Greenhorn
MCZ SUITE AIR
krusty
colleken
Keteltje
Geert
nick1
Fleur
Hans52
turkoois
francky
ss
martindesplenter
peter van den Branden
player
kempenaar
pedro
steven
Jef
51 plaatsers

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel


    piet
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 250
    Registration date : 23-11-11

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 9 Empty kostprijs onderhoud

    Bericht van piet ma nov 10, 2014 8:49 pm

    Jaarlijks onderhoud.
    "Volledig schoongemaakt" kan veel omvatten Rolling Eyes Rolling Eyes , wordt alles dan gereinigd of alleen summier gestofzuigd.
    Zou van tevoren altijd vragen wat er wordt gedaan, heb zelf slechte ervaring met mijn verkoper.
    Groetjes
    Piet
    willy1100
    willy1100
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 66
    Registration date : 14-12-12

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 9 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van willy1100 di nov 11, 2014 9:04 am

    bij mij is het gedaan voor 125€ en de kachel kwam niet van daar.
    de logo is helemaal gekuist ook de ventilator is open geweest en de schroef etc. etc..   zijn ook gereinigd.
    vinnus1
    vinnus1
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 410
    Leeftijd : 69
    Registration date : 10-11-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 9 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van vinnus1 di nov 11, 2014 9:54 am

    Mijn dochter heeft 100€ betaald voor het volledig kuisen van mazoutketel,sproeier,vervangen en afstellen van brander 1u en 40 min arbeid + verplaatsing.En dit was heel grondig en proper gedaan,heb nadien als hij weg was,goede controle gedaan.
    Die ketel is ook niet geplaatst door deze mensen,maar door mijzelf.
    Aangezien ik geen attest mag en kan leveren laten wij dit door deze mensen doen.

    Maar nu is mijn vraag,wat is zo duur aan het kuisen van een pelletkachel?
    Ik kuis die van mij met alle nazicht op 1uà 2u met ontmantelen, buiten halen,kuisen en terug plaatsen.
    Ik durf nu toch zeggen,dat ik dit heel grondig en deskundig doe en soms beter dan sommige geldwolven.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 9 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast wo nov 12, 2014 4:08 pm

    Ik geloof je meteen...
    2 jaar geleden heeft de monteur waar ik de kachel heb gekocht dit gedaan..60€
    Vorig jaar heb ik , omdat ze zich niet aan de afspraak hielden, het zelf gedaan.
    Dit jaar heb ik bbpellets laten komen...

    Ik heb er geen verstand van, wat bleek de fan onder aan de kachel was al een hele tojd defect.
    Dit had ik nooit opgemerkt, hij viel wel eens uit omdat ie te warm was.
    Waarschijnlijk heeft de vorige monteur dit ook niet gezien..
    Sinds bart is geweest, is de fan gemaakt.
    Je hoort nu de kachel schakelen als je de ventilator harder/zachter zet..
    Voorheen nooit.
    De kachel brand rustiger en mooier.

    Ik ben van mening , ik ben er te weinig mee bezig..
    Ik heb geen vergelijkings materiaal etc
    Dus ik laat bart gewoon elk jaar komen...
    Ok ik betaal dan wel, maar dan weet ik dat mijn kachel in top staat blijft.
    Plus als hij onverhoop toch in panne mocht vallen, weet ik dat bart me niet in de kou laat zitten.
    En dat vind ik het wel waard.
    Toon
    Toon
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 37
    Registration date : 02-04-14

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 9 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Toon wo nov 12, 2014 4:38 pm

    Mijn dochter heeft 100€ betaald voor het volledig kuisen van mazoutketel,sproeier,vervangen en afstellen van brander
    1u en 40 min arbeid + verplaatsing.En dit was heel grondig en proper gedaan,heb nadien als hij weg was,goede controle gedaan.
    Die ketel is ook niet geplaatst door deze mensen,maar door mijzelf.
    Aangezien ik geen attest mag en kan leveren laten wij dit door deze mensen doen.

    Je kan je ook afvragen wat een installateur wat jouw betreft mag overhouden aan 2 uur werk?
    Als hij maar 100€ vraagt en daar alle onkosten afhaalt, blijft er volgens mij niet veel over?
    vinnus1
    vinnus1
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 410
    Leeftijd : 69
    Registration date : 10-11-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 9 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van vinnus1 wo nov 12, 2014 5:32 pm

    Toon,wat die man bij mijn dochter overhoud weet ik niet,hij werkt met een gastje op leercontract en doet zijn werk uitstekend.
    Ik heb liever zo iemand, dan iemand die voor hij bij jouw is al zit te denken hoe je kan bestelen en bedriegen, en die zijn er best veel hoor.
    Wat ik hier op het forum dikwijls al heb gelezen,daar heb ik soms grote vraagtekens bij.
    Ik ga daar verder niet over uitweiden,maar het valt mij dikwijls op dat de duurste niet altijd de beste zijn.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 9 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast di jan 26, 2016 5:30 pm

    heb een vraagje over het jaarlijks onderhoud van mijn MCZ Boxtherm 70
    heb een offerte van mijn installateur en die vraagt 235 euro, is dat de normale prijs?
    rudy.devroey
    rudy.devroey
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 64
    Registration date : 16-02-15

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 9 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van rudy.devroey di jan 26, 2016 5:44 pm

    235€ is veel, Ik betaal 120€ voor een jaarlijks onderhoud.
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 9 Empty prijs onderhoud

    Bericht van krusty di jan 26, 2016 5:46 pm

    Wat staat er op de offerte voor die 235 € te verantwoorden ? T'is toch een beetje veel hé ....
    Is normaal rond de 150 € !!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 9 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van erwin di jan 26, 2016 6:56 pm

    een mcz boxtherm van broucke neem ik aan, of zit daar nog een andere mcz geldwolf in regio ieper.
    235€ is met de haren getrokken maar voor de garantie kunt ge er de eerste keer niet buiten.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 9 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast di jan 26, 2016 7:17 pm

    ik betaal rond de 80€ schoorsteen vegen niet inbegrepen
    is elk jaar paar uurtjes mee bezig doet dit aan die prijs als extra service aan zijn klanten
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 9 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van erwin di jan 26, 2016 7:21 pm

    een inbouwkachel is op de meeste plaatsen ietske duurder dan een voorzetkachel, daar is ietske meer werk aan...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 9 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast di jan 26, 2016 8:54 pm

    ja ik ga het moeten laten doen van Broucke daar de MCZ Boxtherm 70 nog in garantie is en ja het kost 235 euro in promotie dan nog want normaal vragen ze 275 euro en ja ik stel me daar wel vragen bij!!
    Vandaag heb ik dat voorstel ontvangen.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 9 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Fleur di jan 26, 2016 9:28 pm

    iedereen vind het normaal als ze voor een groot onderhoud van hun wagen 300-400 euro moeten betalen en eigenlijk amper voor de olie uit de motor te zuigen en verder nog enkele filters te vervangen.....oja en de banden bij te blazen... (en je mag er niet bij in vele gevallen,je krijgt wel een kop koffie gratis......hahaha

    als de kachel een groot onderhoud nodig heeft komen ze zelf (vervoer) kruipen ze op uw dak om de schoorsteen te kuisen,sleuren ze de kachel naar buiten ,wordt er ge demonteerd en gemonteerd,terug geplaatst en desnoods bijgeregeld ,terug (vervoer) naar huis
    gebeurt veelal door 2 man (die moeten betaald worden)....hier sta je er met je neus bij,leer je nog iets om na de garantie zelf het onderhoud uit te voeren.... Twisted Evil  Twisted Evil

    waarom niet op voorhand vragen voor je een kachel aankoopt hoeveel een onderhoud kost ?


    Laatst aangepast door Fleur op di jan 26, 2016 9:34 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 9 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van erwin di jan 26, 2016 9:31 pm

    dat hebben we al zo vaak gezegd, kijk maar eens in bericht 186.
    en elke keer vergeet iedereen dat weer...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 9 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast di jan 26, 2016 10:09 pm

    bedankt voor de info, ga er mijn conclusies uitrekken trouwens zoiets blijft niet duren he!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 9 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van erwin di jan 26, 2016 10:12 pm

    dat blijft net zolang duren als iedereen dat zomaar pikt.

    hoeveel kg pellets ga je ongeveer gestookt hebben na deze eerste winter.
    misschien is dat veel te dure onderhoud dan niet eens nodig.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 9 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast di jan 26, 2016 10:21 pm

    als ik nu een raming maak dan denk ik ongeveer een 1300 kg na deze eerste winter.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 9 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van erwin di jan 26, 2016 10:43 pm

    laat broucke dan maar weten dat je een afspraak voor onderhoud zult maken als de kachel service aangeeft na 2000/2500kg.
    dat is zo perfect in orde voor de mcz garantie, over verplicht jaarlijks onderhoud wordt daar niet gesproken.
    als broucke daar anders over denkt kun je dat ook nog eens melden aan invoerder fero. Smile

    off-topic: met de elite pellets gaat het verbruik en de vervuiling mogelijk nog minder zijn als nu, dus zeker eens testen.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4754
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 9 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van pedro di jan 26, 2016 10:53 pm

    Das dr idd over! Tel de pijs van het onderhoud nog es bij de aankoopprijs van de kachel en bij de prijs van de pellets en stoken op pellets wordt niet meer zo goedkoop..


    Laatst aangepast door pedro op wo jan 27, 2016 6:34 am; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 9 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast di jan 26, 2016 11:03 pm

    alvast bedankt voor de info!
    misschien denken ze dat ze een monopolie positie hebben hierop he
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4754
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 9 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van pedro wo jan 27, 2016 6:38 am

    Die 235 is wss nog zonder btw Patrick? Of niet?

    Ik had paar jaar terug es gesproken met broucke op de handelsbeurs in roeselare en toen had die mij gezegd dat mensen graag betalen voor kwaliteit....


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 9 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van erwin wo jan 27, 2016 8:22 am

    als je hem daar nog eens ziet mag je hem (met de groeten van mij erbij) gerust een plank voor de kop slaan!


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4754
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 9 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van pedro wo jan 27, 2016 8:28 am

    dan neem ik best een plank mee uit kwaliteitshout zeker Erwin lachen lachen


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 9 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van erwin do jan 28, 2016 10:42 pm

    4cm dik en van loofhout.
    of heeft hij liever een buil van 2cm naaldhout. Rolling Eyes

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 9 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast ma mei 02, 2016 11:37 pm

    is bijgevoegde aannemelijke prijzen ?

    Met 2 pelletkachels in huis, ... ik woon er niet zo ver vanaf, dan vind ik een verplaatsing à 25 euro toch wel al duur.

    Dan nog 2 kachels, en de schouwen er ook laten bijtellen, ...

    vind op den duur dat pellets toch een stuk minder eco zijn  Neutral

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Gesponsorde inhoud


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 9 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 10, 2024 5:48 pm