Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 23 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 23 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+47
MARC HAELMAN
Mauritsius
droned
Soul
opajust
Luc Peeters
wvema
eura
marc1955
Toon-Viviana
don diego
rudy.devroey
Toon
vinnus1
willy1100
piet
alainvanackere
Annejanne
pellbox
Sele
harrielok
egno
ponneke
JotieVC
Johnny Derveaux
Ikzelf
redcap
grossard.rob
Greenhorn
MCZ SUITE AIR
krusty
colleken
Keteltje
Geert
nick1
Fleur
Hans52
turkoois
francky
ss
martindesplenter
peter van den Branden
player
kempenaar
pedro
steven
Jef
51 plaatsers

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel


    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 6 Empty onderhoud

    Bericht van Gast ma mei 06, 2013 4:39 pm

    Net bij mijn nonkel een jaarlijks onderhoud gaan uitvoeren, nadat ik had vernomen dat zijn verkoper een onderhoud kan uitvoeren zonder ook maar 1 onderdeel los te maken (straffe meneer). Geen zijpanelen verwijderen, geen t-stuk openen, geen rookgaskamer openen. En hiervoor €90 aanrekenen!

    Mijn nonkel viel bijna op z'n achterste wanneer hij zag wat een serieus onderhoud inhoudt. Ik ga deze verkoper niet bij naam noemen noch het merk van deze kachel. Maar zelf geen tellers of alarms resetten...

    Tijdens het stookseizoen onbereikbaar zijn (leuk als je in de kou zou zitten) maar wel in het zomerseizoen de klanten zelf kan opbellen om het "onderhoud" te komen doen.
    Meneer x u bent een schande voor serieuze verkopers! Voor alle duidelijkheid ik ben geen verkoper maar een plaatser in loondienst.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 6 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast di jun 04, 2013 5:47 pm

    We hebben vorige maand een jaarlijks onderhoud laten doen van onze Rika Revo kachel en betaalden hiervoor 140 euro + BTW voor het reinigen van de kachel, 20 euro + BTW voor het reinigen van de schouw (inox flexibel) en 1 euro + BTW per km verplaatsingskosten. In totaal betaalden bij 205 euro BTW inclusief. De kachel wordt gedemonteerd en gestofzuigd maar niet buiten gezet en uitgeblazen.
    De prijs van 140 euro is een vaste prijs voor maximum 3 uur onderhoud. Bij ons duurde het onderhoud 2 uur.
    Wij vinden dit persoonlijk veel geld.
    Wie van jullie heeft ook een Rika Revo en hoeveel betalen jullie voor het onderhoud?
    mvg,
    Veerle
    colleken
    colleken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 233
    Leeftijd : 56
    Registration date : 25-11-12

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 6 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van colleken di jun 04, 2013 6:23 pm

    @joveerle ,wij hebben een paar weken geleden ook een brief gehad om het te laten doen en er was ook een prijs vermeld van 140 euro .Dit jaar mogen ze het komen doen omdat de kachel nog in garantie is maar volgend jaar zullen we dat geld zelf wel verdienen .
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 6 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van nick1 vr jun 14, 2013 5:42 pm

    Enkele weken terug werd ik gebeld door mijn installateur (Interbo-Lacroix) met de vraag of er een groot onderhoud moest gebeuren aan de Piazzetta, kostprijs 125€. Ik heb toegestemd omdat ik toch eens benieuwd was wat zo'n groot onderhoud inhield. Vandaag is deze beurt uitgevoerd en ik heb die 125€ (+ fooi) met plezier betaald. Om 14u zijn ze hier met twee man toegekomen, kachel werd losgekoppeld, naar buiten gebracht, uit elkaar gehaald (ventilatoren, motor van worm, e.a onderdelen...), gestofzuigd en uitgeblazen, de onderdelen die een laklaag hadden werden opnieuw gespoten en alles werd terug vakkundig in elkaar gezet, kachel teruggeplaatst en afgesteld. Schouw had ik al uit elkaar gehaald en gereinigd en ze hebben deze terug ineen gezet. Om 17u was de klus geklaard, dus 2 man x 3u werk = 6 uren gewerkt. Volgend jaar mogen ze zeker terugkomen!!!

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 6 9qll  Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 6 Kak9


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    colleken
    colleken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 233
    Leeftijd : 56
    Registration date : 25-11-12

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 6 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van colleken vr jun 14, 2013 8:00 pm

    @Nick1: dat ziet er inderdaad een super onderhoud uit , zoals het in feite zou moeten .Ik heb al een idee hoe het hier zal gebeuren en zal er ook de nodige foto's van nemen Laughing




    naar die fotos kijken we uit
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 6 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast vr jun 14, 2013 8:29 pm

    dat is idd hoe een onderhoud zou moeten zijn, en een scherpe prijs toch hoor voor met 2 man
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 6 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Fleur vr jun 14, 2013 8:54 pm

    is 21 euro per uur - niet te geloven ,wat een verschil met anderen
    is dat de baas en zijn zoon misschien nick ,anders kan die baas daar toch moeilijk aan uit om werknemers/techniekers te betalen zonder dan nog al zijn andere kosten,materiaal,bedrijfswagen enz..


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 6 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van nick1 vr jun 14, 2013 9:43 pm

    Baas en werknemer. Wellicht nog in opleiding en met de bedoeling om  op een bepaald ogenblik op zijn eentje de onderhoudsbeurten uit te voeren. Knul wist in elk geval van aanpakken.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 6 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van ss vr jun 14, 2013 11:41 pm

    Dat is fantastisch!!! Schitterend, geen ander woord voor!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 6 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van erwin za jun 15, 2013 12:11 am

    een onderhoud zoals het hoort, aan een eerlijke prijs en door een installateur die zijn kachels kent, 
    meer moet dat niet zijn.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Ikzelf
    Ikzelf
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 374
    Leeftijd : 39
    Registration date : 11-09-11

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 6 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Ikzelf ma jun 17, 2013 8:08 am

    Gisteren groot jaarlijke onderhoud gedaan, met perslucht alles zuiver geblazen, jezus, wat een stof komt daar nog uit... Niet te doen!

    Waar ik het meeste van verschoot was, dat de buis naar de schouw voor 1/3 gevuld was met pelletassen... Na 1jaar (3000kg) stoken...

    Is dit normaal?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 6 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast ma jun 17, 2013 9:25 am

    hallo,

    Bij het stoken van 3000kg valt dat dan nog goed mee
    Daarom moet je ook een jaarlijks onderhoud laten of zelf uitvoeren.
    Ik reinig  de buis 2x tijdens het stookseizoen en dan zit er ook 1/3 asse in de buis .

    Ik zet mijn kachel buiten en reinig deze ook met perslucht en aan de uitlaat de stofzuigerslang.
    verwijder ook langs beide zijden de metalen afdekking van de brandkamer zodat ik met een lang persluchtpistool overal aankan.
    Let op als je met perslucht werkt dat je steeds de ventilatoren blokeert alvorens deze met perslucht schoon te blazen.
    doet men dit niet kan dit is sommige gevallen schade aan de electronica toebrengen!

    Ook dient men alle dichtingen van deur en andere grondig te controleren , zeker als de kachel ouder wordt is dit zeeeeer belangrijk.


    Grtjes

    Bon_jean
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 6 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van nick1 ma jun 17, 2013 2:18 pm

    Mijn schouw heb ik helemaal uiteengehaald om deze stuk per stuk grondig te reinigen. In de vertikale stukken zat er niet teveel assen (worden tussentijds ook wel eens geveegd) maar de horizontale buis die van kachel naar schouw loopt zat ook voor de helft toe.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 6 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast ma jun 17, 2013 2:21 pm

    Onze Rika Rio wordt elk jaar gereinigd voor 100 euro BTW incl.

    In het onderhoud zit inbegrepen:

    Kachel uit elkaar halen en volledig stofzuigen / uitblazen
    Versleten dichting vervangen
    Rookgasafvoer reinigen incl. de inox buis tot aan het 1st verdiep (tot waar de schouw begint met de vuurvaste potten)

    Er wordt 2 uur aan gewerkt met 2 mensen.

    StevenDW
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 6 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van nick1 ma jun 17, 2013 2:23 pm

    Waarom slechts reiniging van de schouw tot aan de potten en niet verder? Daar kunnen zich toch ook assen op vaszetten of zie ik dat verkeerd?


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 6 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast ma jun 17, 2013 3:05 pm

    tja, de inox buis is geïnstalleerd door hun, dus deze willen ze nog wel mee kuisen.
    ze hebben er ook niet het nodige materiaal voor, de schouw gaat nog door het eerste verdiep en dan door de zolder en dan nog een meter door het dak...



    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 6 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast di jun 18, 2013 2:56 pm

    StevenDW, wil je eens doorgeven wie het onderhoud doet van jullie Rika aub.
    mvg, Veerle


    gebruik daarvoor de PM (prive bericht)
    in het berichtje van steven links op zijn naam klikken en dan privebericht
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 6 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast do jun 20, 2013 1:16 pm

    Vandaag onderhoud gebeurt door de firma lacroix uit gingelom
    Kachel werd volledig ontmantelt en naar men garage gebracht
    Ventilators en en alle dichtingen nagekeken en uit geblazen
    Peletworm uitgeblazen en terug ingevet
    Brandkamer terug gekleurd enz enz
    Onderhoud heeft ongeveer 3h geduurd , super gedaan door een zeer vriendelijke en bekwame technieker, die een zeer deskundige en goede uitleg gaf, kent zeer duidelijk zijn zaak
    Dit alles voor 125euro btw in, zeer zeker zijn prijs waard
    Technieker vertelde ook dat binnenkort ze ook schouwen gaan vegen, zou super voor mij zijn kan alles ineens gebeuren
    Slotsom, er zijn weldegenlijk bekwame vakmensen


    Laatst aangepast door Golfpaal op do jun 20, 2013 7:51 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 6 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast do jun 20, 2013 7:30 pm

    Ik zit met een Harman XXV kachel,onderhoud laten doen voor 110€ ook met 2 personen aan gewerkt.
    Kachel afgebroken buiten gezet uitgeblazen alles nagekeken en ingesmeerd.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 6 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van pedro do jun 20, 2013 10:30 pm

    Prijzen lijken meer en meer normaal te komen:)


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 6 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast zo jun 30, 2013 12:17 am

    Kachel en schouw gekuist ,all in 125euro.
    Prima gedaan .
    Ventilator gratis vervangen wegens geluidshinder,nu praktisch geruisloos op stand 1en 2.

    tof 

    Grtjs aan iedereen.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 6 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van pedro zo jun 30, 2013 4:50 am

    125€ voor de schouw en kachel?Shocked Als het onderhoud van de kachel volgens de regels gedaan is dat een peulschil dat je betaald hebt.... Superdeal lijkt me:tof:


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 6 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast di jul 16, 2013 3:04 pm

    Pelletkachel onderhoud vandaag gehad voor 100 euro. Klein uurtje werk met één persoon maar het is dan ook een licht model. Uitgeblazen en onder andere de rookgasventilator gedemonteerd maar niet gewerkt aan de pelletschroef.
    Hij wilde de kachel nog snel even uittesten en zo nodig opnieuw bijwerken, maar ik had helemaal geen pellets meer op overschot en hij had er ook geen mee.
    Johnny Derveaux
    Johnny Derveaux
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 57
    Registration date : 03-03-12

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 6 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Johnny Derveaux wo jul 17, 2013 9:44 am

    ik heb deze vorige week de kachel laten kuisen door avantis in vichte, ik heb die al twee jaar branden maar kuis die iedere jaar zelf volledig uit, zonder de schouw natuurlijk, ik neem die kachel mee naar buiten en blaas die volledig uit, en demonteer hier en daar wat, nu dit jaar terug hetzelfde gedaan, maar toch iemand laten komen hé, hij was tevreden hoe ik de kachel gekuist had, en ik kan je verzekeren er komt daar zeer veel uit hoor. nu heeft hij de schoorsteen gekuist en er zat na 2 jaar bijna niets in, was nog niet nodig, maar beter eens kuisen hé, dan de kachel helpen terug plaatsen en hij heeft die opgestart, normaal kost dit 125 euro, ik heb 50euro in mindering gekregen voor mijn werk, goed hé, zeer goede servies bij Avantis, een echte aanrader.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 6 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van pedro wo jul 17, 2013 11:10 am

    Doe je het onderhoud de volgende jaren zelf?of doe je toch nog een beroep op Avantis?


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 6 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast wo jul 17, 2013 8:56 pm

    Heb prijs gevraagd voor groot onderhoud bij de installateur van mijn kachel.  Zou 150 euro kosten + btw.  Hiervoor wordt de kachel buitengezet, opengemaakt en uitgeblazen, ook het koppelstuk naar de schoorsteen wordt gereinigd.  Lijkt me vrij duur toch ? Maar dat is alles aan de kust precies.  Heeft iemand een goeie tip voor Nieuwpoort of omgeving?

    Gesponsorde inhoud


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 6 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 9:24 pm