Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 18 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+47
MARC HAELMAN
Mauritsius
droned
Soul
opajust
Luc Peeters
wvema
eura
marc1955
Toon-Viviana
don diego
rudy.devroey
Toon
vinnus1
willy1100
piet
alainvanackere
Annejanne
pellbox
Sele
harrielok
egno
ponneke
JotieVC
Johnny Derveaux
Ikzelf
redcap
grossard.rob
Greenhorn
MCZ SUITE AIR
krusty
colleken
Keteltje
Geert
nick1
Fleur
Hans52
turkoois
francky
ss
martindesplenter
peter van den Branden
player
kempenaar
pedro
steven
Jef
51 plaatsers

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel


    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 7 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast wo jul 17, 2013 8:56 pm

    Heb prijs gevraagd voor groot onderhoud bij de installateur van mijn kachel.  Zou 150 euro kosten + btw.  Hiervoor wordt de kachel buitengezet, opengemaakt en uitgeblazen, ook het koppelstuk naar de schoorsteen wordt gereinigd.  Lijkt me vrij duur toch ? Maar dat is alles aan de kust precies.  Heeft iemand een goeie tip voor Nieuwpoort of omgeving?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 7 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van erwin wo jul 17, 2013 9:20 pm

    werner,

    voor de garantie moet dit de eerste keren door de installateur gebeuren, daar kun je niet buiten.
    goed kijken en veel vragen stellen is dan de boodschap om het later zelf goed te kunnen doen..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4754
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 7 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van pedro wo jul 17, 2013 10:01 pm

    Werner,zoals Erwin zegt,je gaat er idd niet van onderuit kunnen,wil je gedurende 2j van de garantie genieten...


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Johnny Derveaux
    Johnny Derveaux
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 57
    Registration date : 03-03-12

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 7 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Johnny Derveaux do jul 18, 2013 1:17 am

    ik zal volgend jaar terug alles zelf doen, en dan het jaar daarop terug beroep doen op die vakmensen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 7 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van erwin do jul 18, 2013 1:21 am

    dan de kachel helpen terug plaatsen en hij heeft die opgestart, normaal kost dit 125 euro, ik heb 50euro in mindering gekregen voor mijn werk, goed hé

    dat kom je niet vaak tegen!


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Johnny Derveaux
    Johnny Derveaux
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 57
    Registration date : 03-03-12

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 7 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Johnny Derveaux do jul 18, 2013 8:26 am

    hoi Erwin, ja ik heb het vuile werk wel zelf gedaan hé, ze konden toch niet het volledige bedrag doorreken, daar ik zelf de kachel buiten heb gezet demontage van de binnen stukken, een half uur uitgeblazen, en er komt daar wat uit hoor, ik las hier van iemand die dat in zijn garage doet !!!
    ik heb dat buiten gedaan, dan alles weggespoeld, dan de binnen stukken goed gekuist en terug geplaatst, dan de kachel terug binnen, stond op zo een meubelkarretje, dan had ik ook de ingang waar hij in moet ook mooi gekuist, is een inbouw kachel,

    dan heeft eens gekeken of alles mooi gekuist was,dan nam hij een ijzer of zo iets die uitrolde en daar heeft hij de schouw mee gekuist, met de stofzuiger erbij, maar er zat niets in, of bijna niets, hij zei, je hebt een goede verbranding, ik vroeg nog voor een bougie, maar dat was niet nodig.
    als het goed is mag ik het ook zeggen hé, de garantie loopt wel als je zelf kunt aantonen dat je alles kuist.,
    colleken
    colleken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 233
    Leeftijd : 56
    Registration date : 25-11-12

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 7 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van colleken wo aug 28, 2013 6:09 pm

    Vandaag zijn ze het jaarlijks onderhoud komen doen van onze kachel . In bericht 110 had ik beloofd om de nodige foto's te zetten .... maar dit is niet nodig . hoelang heeft het onderhoud geduurd ? 20 minuten . wat is er gekuist ? de verbrandingskamer , de rookkamer en het rookafvoerkanaal .Ik had me een jaarlijks onderhoud wel anders voorgesteld want wat hier gedaan is dat doe ik regelmatig zelf .
    Blijkbaar heb ik een zo gemakkelijke kachel dat al de rest niet moet gedaan worden ....Razz

    Volgens mij heb je vooral 'makkelijke installateurs'Evil or Very Mad   grtz,Pedro 
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 7 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast wo aug 28, 2013 6:21 pm

    Colleken,
    ik denk dat je inderdaad geen tijd hebt gehad om foto's te nemen van die jongens van "de snelle verdiensten". Zeker om het bedrag te rechtvaardigen gebeurd met een "fluwelen" stofzuiger,
    ik had twee uur nodig met de zoon en ik hoop niet dat wat wij weggeblazen hebben nu nog in jouw kachel zit.
    Maar weer schande dus.
    M.v.g.,
    Dick
    alainvanackere
    alainvanackere
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 217
    Leeftijd : 55
    Registration date : 08-05-13

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 7 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van alainvanackere do aug 29, 2013 9:28 am

    ik kan er van meespreken,
    afstand 5km van onze verkoper tot mij thuis
    5 maand oud toestel tijdens een herstelling in garantie  de stofzuiger even gebruiken en een faktuur krijgen voor onderhoud van wtf!!

    Groot onderhoud noemen ze dit dan .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 7 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast do aug 29, 2013 12:26 pm

    onderhoud mag niet meer dan 50 euro kosten. het is maar enkele vijzen losdraaien en wat uitblazen .


    geedit, geen ongenuanceerde uitspraken over verkopers in het algemeen!
    peter van den Branden
    peter van den Branden
    verkoper


    Man Aantal berichten : 158
    Leeftijd : 65
    Registration date : 29-01-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 7 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van peter van den Branden do aug 29, 2013 1:16 pm

    Hallo Wannes

    Ge moogt hier komen helpen als je wil
    Van Buggenhout naar Koksijde (134 km)
    2 man en 1 uur werk (kachel uitblazen en schouw kuisen)
    terug van Koksijde naar Buggenhout
    (Nu tellen wij 110 btw in)

    Als je dit mee wilt doen voor 50 euro totaal (iedere man 25 euro) moogt ge bij ons komen werken
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 7 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast do aug 29, 2013 1:31 pm

    Even een paar nuanceringen aanbrengen voor er weer een eindeloze appels-/perendiscussie ontstaat; het onderhoud zoals Peter dat omschrijft is een gedegen onderhoud en voor die prijs zeker niet duur. 268 Km. en 2 manuren voor dat bedrag kun je niet kwalificeren als dievengedrag en een simpel rekensommetje leert mij dat er eigenlijk geld bij moet.

    Anders is het als het "groot"onderhoud in een kwartiertje klaar is en 150,=€ moet kosten, dan nog is het geen diefstal maar een keus van de klant om die prijs te accepteren. Dat dat bedrag niet in verhouding staat tot de geleverde prestatie is volstrekt helder en ik denk dat dit type verkopers zichzelf uit de markt prijst.

    Alle waar is naar zijn geld en kwaliteit is niet goedkoop en de klant heeft de keuze al schijnt die beperkt te zijn. Er ligt een markt open voor een firma die zich richt op onderhoud tegen een aanvaardbare prijs, werk verzekerd lijkt me.
    Greenhorn
    Greenhorn
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 133
    Leeftijd : 70
    Registration date : 07-08-12

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 7 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Greenhorn do aug 29, 2013 1:52 pm

    Alain,

    Ik begrijp je frustratie. Ik heb ook zo'n €120 betaald voor onderhoud aan mijn Como. 1 man, klein uurtje werk en een Rika moet niet naar buiten om uit te blazen door zij constructie. Men doet dit onderhoud vlgns de regio waar je woont ander is het nog meer! Onderhoud is verre van ingewikkeld.Het verschil met een 700kg onderhoud die Rika voorschrijft is dat men de vuurvaste stenen demonteerd een stofzuigd.Hopelijk heb je goed gekeken en doe het de volgende keer maar zelf!

    Grtz,Patrick
    JotieVC
    JotieVC
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 24
    Registration date : 02-11-09

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 7 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van JotieVC za aug 31, 2013 12:00 pm

    prijs onderhoud voor clam niagara, cv kachel dus wordt niet buitengezet maar binnen met borsteltje en stofzuiger gereinigd (heeft zo'n 2,5 uur geduurd met 1 man): 140€
    kuisen schouw: 20€
    verplaatsingskosten: 58€ (1€ per km)
    Dus: 218€ (excl btw)

    zal dus waarschijnlijk redelijk veel zijn als ik de prijzen hier zo zie.

    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4754
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 7 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van pedro za aug 31, 2013 1:35 pm

    Wat versta je onder kuisen schouw?? Van boven tot beneden??20€? Das weinig,en ja,uurloon aan 55€/u+de verplaatsingskosten zorgt ervoor dat je aan een redelijk serieus prijskaartje zit.


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 7 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast za aug 31, 2013 10:34 pm

    ik ben nog niet toe aan het kuisen van de kachel, maar heb wel al van mijn kachelleverancier een offerte gekregen.

    Bij broucke betaal je 250 EUR alles in.  Ze demonteren de kachel volledig en nemen die mee naar buiten om te reinigen

    Ik ben zelf zelfstandige en een uurloon van 55 EUR/uur is eigenlijk wat het moet zijn. Maar ik kijk uit naar betere koopjes
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 7 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van erwin za aug 31, 2013 11:43 pm

    250 euro is een overdreven prijskaartje, maar het eerste jaar ga je er niet onderuit kunnen owv garantie.
    goed kijken en veel vragen stellen is dan de boodschap om het eventueel later zelf te kunnen doen.

    je gaat heel weinig verkopers vinden die een onderhoud willen komen doen als de kachel van ergens anders komt, dat is de realiteit...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4754
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 7 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van pedro zo sep 01, 2013 8:30 am

    Mijn schoonvader gaat ook tevreden zijn scratch ,heeft ook zijn kachel besteld bij Broucke geek 


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 7 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast wo okt 02, 2013 8:40 pm

    Mijn kachel heeft vorige week voor de eerste keer groot onderhoud gehad door Frank van Ecolutions. Dik 2u gewerkt met 2 personen, kachel ( rio, 13.2kw zeer zwaar ) naar buiten gedaan en volledig gekuist, schoorsteenbuis ontmanteld en eveneens volledig gekuist, alle netjes terug geplaatst.
    De prijs, 120€, en ik vond dat niet te veel voor het werk wat ze geleverd hebben !

    grtjs Veronikske
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 7 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast wo okt 02, 2013 9:41 pm

    bericht 146: 250€ ???? dat is dik overdreven !!! om een kachel te reinigen ! de normale prijs ligt om en bij de 90€ en er niet onderuit kunnen wegens de garantie ??? zoek gewoon een andere winkel die ook uw merk kachel verkoopt en vraag daar prijs is die inschikkelijker laat gerust daar uw kachel door kuisen uw garantie zal doorlopen !!!

    prijs kun je altijd gaan vragen, maar je gaat heel weinig kandidaten vinden
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 7 Empty ONDERHOUD THERMOROSSI 7000 LATEN DOEN

    Bericht van Gast vr okt 25, 2013 7:15 pm

    Vandaag zijn ze mijn pelletkachel komen kuisen is een thermoroosi 7000 was gedaan op 40 min is dat normaal wat heeft hij gedaan ,
    rookkanaal gekuist, achter de aslade de plaat los gevezen  en gestofzuigd alsook de gietijzeren plaat in de kachel zelf waar de pellets uitvallen
    kostprijs 115 euro , vraag mij af of hij de zijwanden niet moest losvoen en de ventilator ook stofzuigen wat hij niet gedaan heeft .

    Iemand een idee ?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 7 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van erwin vr okt 25, 2013 7:25 pm

    een onderhoud waarbij de rookgasventilator en zijn kamering niet worden schoongemaakt, valt onder de kategorie "dure snelle stofzuigbeurt"


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 7 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast vr okt 25, 2013 7:29 pm

    Dus ik heb er mij laen opleggen !
    ponneke
    ponneke
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Vrouw Aantal berichten : 550
    Leeftijd : 67
    Registration date : 23-09-12

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 7 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van ponneke vr okt 25, 2013 7:35 pm

    Dan is de rekening die ik kreeg voor een "groot onderhoud", een heel exclusieve dure en snelle stofzuigbeurt van 175 euro geweest bom
    Ik veronderstel dat het bedoeld was om grappig te zijn...lol! 


    Laatst aangepast door ponneke op vr okt 25, 2013 7:37 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : typfoutje)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 7 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast ma okt 28, 2013 3:05 pm

    ikzelf heb aan ecovlam 125 euro betaald voor onderhoud met 2 man(2,5uur),
    volledig uitelkaar gehaald buiten uitgeblazen en ook buis van schouw gekuisd welke ze normaal niet deden had men gezegd aan telefoon, teruggeplaatst, getest en hier een tevreden klant
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4754
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 7 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van pedro ma okt 28, 2013 3:20 pm

    Correcte prijs,zeker als de schouw ook uitgekuist is!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena

    Gesponsorde inhoud


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 7 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 10, 2024 12:06 pm