Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 28 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 27 gasten

polle90


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+47
MARC HAELMAN
Mauritsius
droned
Soul
opajust
Luc Peeters
wvema
eura
marc1955
Toon-Viviana
don diego
rudy.devroey
Toon
vinnus1
willy1100
piet
alainvanackere
Annejanne
pellbox
Sele
harrielok
egno
ponneke
JotieVC
Johnny Derveaux
Ikzelf
redcap
grossard.rob
Greenhorn
MCZ SUITE AIR
krusty
colleken
Keteltje
Geert
nick1
Fleur
Hans52
turkoois
francky
ss
martindesplenter
peter van den Branden
player
kempenaar
pedro
steven
Jef
51 plaatsers

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel


    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 10 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast ma mei 02, 2016 11:37 pm

    is bijgevoegde aannemelijke prijzen ?

    Met 2 pelletkachels in huis, ... ik woon er niet zo ver vanaf, dan vind ik een verplaatsing à 25 euro toch wel al duur.

    Dan nog 2 kachels, en de schouwen er ook laten bijtellen, ...

    vind op den duur dat pellets toch een stuk minder eco zijn  Neutral

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 10 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van erwin ma mei 02, 2016 11:53 pm

    krijg je geen korting met 2 kachels in huis.
    hij moet zijn materiaal maar 1 keer uit de kamionette sleuren he...

    vraag ook eens prijs bij roksan in gent.
    die moeten van iets verder komen, maar komt misschien totaal goedkoper. Wink


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 10 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast di mei 03, 2016 12:09 am

    Thanks,

    Mail is al verstuurd naar Roksan !
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4422
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 10 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van krusty ma aug 22, 2016 3:04 pm

    @ Bartje ,En hoe is het afgelopen met Roksan ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 10 Empty kostprijs jaarlijks onderhoud

    Bericht van Gast ma aug 29, 2016 11:32 pm

    hallo ik heb het onderhoud laten uitvoeren van mijn MCZ Boxtherm 70 en dat koste me 235 euro en dan nog wel in promotie.
    Voor de reiniging was ik niet echt tevreden er was roet in huis en voor die prijs moet dat kunnen zonder roet in huis.
    Nog dit bij het jaarlijks onderhoud stelde men vast dat er een fout zat in dat toestel waardoor men uiteindelijk bijna alles heeft moeten vervangen, zoals het moederbord en de manuele bediening+ de bekabeling.
    Alles was nog in garantie maar stel me wel ernstige vragen over dat toestel na 1 jaar gebruik vind ik dat wel abnormaal.
    Ben benieuw hoe het zal verlopen volgend jaar wanneer het toestel dan 2 jaar oud zal zijn.
    Eerlijk gezegd heb ik nu mijn twijfels over de MCZ boxtherm 70 en nog dit is erg erg duur in onderhoud ,bij de aankoop van een nieuw toestel word daar geen woord over gerept.
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4422
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 10 Empty kostprijs jaarlijks onderhoud

    Bericht van krusty ma aug 29, 2016 11:56 pm

    Als het toestel 1 jaar naar uw goesting gewerkt heeft zonder storingen en ze komen dan vertellen dat er van alles moet vervangen worden dan zou ik gezegd hebben ........poten af!!!

    "Roet in huis "  tja je hebt propere stielmannen en je hebt vuil paljassen , je hebt dus duidelijk een van de laatste soort gehad !

    Dat een inbouw iets duurder is in onderhoud kan ik aannemen , maar 235€ is toch een beetje met het haar getrokken !

    En bye the way ik denk dat er geen enkele verkoper over het onderhoud en de kostprijs iets zegt als ge het toestel besteld ,minpunten worden hangstvallig verzwegen , hoe zou je zelf zijn ?!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 10 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van erwin di aug 30, 2016 12:11 am

    de prijs van een groot onderhoud op de bestelbon laten noteren, en dan pas tekenen.
    is hier al meer dan 1x gezegd...

    benieuwd wat de "fout" was die ze vast stelden bij het onderhoud.
    als de kachel ervoor goed werkte hebben ze misschien zelf iets kapot gedaan ?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 10 Empty Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van pedro di aug 30, 2016 8:34 am

    €235 is schandalig duur,daar kan je al wat gas /mazout mee stoken...

    Nu,ik heb het wss al es gezegd,had es een gesprek met één van de verkopers van de winkel vanwaar de kachel van Patrick komt,en die zei me dat de mensen graag betalen voor kwaliteit wat?

    Mss is hun stofzuiger waarmee ze de kachel reinigen van betere kwaliteit dan de andere verkopers lol!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4422
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 10 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van krusty di aug 30, 2016 9:15 am

    Kweetnie k' zeg zomaar iets , verbeter mij als ik mis ben!

    Zou het kunnen dat sommige installateurs in loondienst van een baasje de opdracht krijgen zoveel mogelijk onkosten te genereren kwestie van de kassa te laten rinkelen anders terug aan den dop.
    Net nu iedereen met de vinger op de knip zit , denk ik zo ?
    don diego
    don diego
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 128
    Registration date : 18-04-15

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 10 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van don diego di aug 30, 2016 9:52 am

    heb 250 euro betaald voor onderhoud+reinigen schouw
    zoek volgend jaar wel een andere
    dit jaar laten doen door verdeler waar mijn boxtherm is gekocht ivm garantie


    _________________
    MCZ Boxtherm 70
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 10 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van pedro di aug 30, 2016 11:12 am

    Don Diego,was dit 250€ Btw incl? Voor reinigen schouw mag je ook al 60-80€ rekenen nrml


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    don diego
    don diego
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 128
    Registration date : 18-04-15

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 10 Empty Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van don diego di aug 30, 2016 12:53 pm

    Btw in


    _________________
    MCZ Boxtherm 70
    Toon-Viviana
    Toon-Viviana
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 42
    Registration date : 28-04-13

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 10 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Toon-Viviana wo aug 31, 2016 11:27 am

    Gisteren onze Extra-Flame Viviane zelf eens naar buiten getrokken.
    Buitenkappen eraf, binnenwerk brander eruit en zuigen en blazen maar.
    Weer als nieuw.
    De schouwpijp met een stok en borstel goed schoongeborsteld.

    Kosten: een halve dag m'n eigen tijd
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 10 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van pedro wo aug 31, 2016 1:14 pm

    @patricdecaesteker,

    wettelijk gezien heb je op de stukken die vervangen zijn opnieuw 2j garantie!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 10 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van erwin wo aug 31, 2016 1:30 pm

    het kan zijn dat er opnieuw 2j. garantie is op vervangen stukken.
    maar het is geen verplichting, dus reken er niet teveel op. Wink

    "Indien tengevolge van een herstelling bepaalde stukken werden vervangen, geldt voor deze stukken geen verplichte nieuwe garantietermijn.
    Een herstelling vormt immers een dienstenovereenkomst, de wettelijke garantie van twee jaar mag onverandert blijven.
    Deze laatste is enkel van toepassing bij een verkoopsovereenkomst, ic de verkoop van consumptiegoederen.
    Het staat de verkoper, hersteller of fabrikant evenwel vrij om een eventuele commerciële garantie te verlenen op een herstelling,
    en dit conform eigen voorwaarden, maar zij zijn niet verplicht."


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 10 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast ma sep 05, 2016 7:33 pm

    Ik bezit een MCZ Boxtherm 70 en voor de reiniging betaald ik 235 euro.
    Het inbouwtoestel werd uitgeschoven en terplaatse gereinigd inclusief de schoorsteen.
    Bij het terug opstarten van de kachel gaf die een fout aan, hierna werd het moederbord vervangen + de bekabeling naar de manuele bediening,
    Het toestel was nog maar 1 jaar oud en stel me wel vragen bij die kachel MCZ boxtherm 70 ,het was gelukkig nog in garantie maar hoop dat het nu de volgende keer niet meer zal voorvallen.
    Nog dit na het reinigen van de kachel waren er in onze woning overal zwarte roetdeeltjes.
    Dit ligt volgens mij aan de stofzuiger waarmee ze die kachel hebben gereinigd, gebrek aan verse filters?
    Vraag hierbij of er iemand iets beters weet om onze kachel de volgende keer te laten reinigen.
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4422
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 10 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van krusty ma sep 05, 2016 8:16 pm

    Normaal gezien "een vrijstaande kachel buiten reinigen" maar een inbouw dat is andere koek.
    Dan maar binnen met een ZEER goeie professionele stofzuiger en telkens een nieuwe filter.
    Mogelijk is de oude filter de boosdoener , de hoeveelste klant zul je geweest zijn met dezelfde filter ??????

    Nu je dit ook weet , spaar uw oude bedlakens en leg ze over de meubelen voor 24 u.
    Wat ook kan is de vensters/deuren op tocht zetten terwijl het stof nog niet neergedwarreld is.

    als er bij U iemand in het huishouden op zijn luchtwegen zit , vb asma, zal die er serieus last van gehad hebben want dat is heel minuscul stof en blijft gemakkelijk overal plakken dus ook in de longen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 10 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van erwin ma sep 05, 2016 8:52 pm

    neem eens kontakt met de gryse kachels in torhout of die het volgende onderhoud niet wil doen.
    het is niet onmiddellijk bij de deur, maar misschien heeft hij nog wel klanten regio ieper.
    op het eerste zicht gaan er weinig andere mcz verkopers willen komen.
    als hij wil komen en de prijs is goed, dan schop je uw huidige verkoper eruit.

    heb je kunnen zien welke foutmelding erop kwam na het onderhoud.
    ik vermoed nog altijd dat ze tijdens het onderhoud zelf iets kapot deden.
    ervoor heeft de kachel immers 1 jaar goed gewerkt.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 10 Empty Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gast ma sep 05, 2016 9:08 pm

    dag Erwin, ja ik had ervoor geen enkel probleem en vond dat inderdaad zeer verdacht
    heb gezien dat VANMAERCKE in Wevelgem ook verdeler is van MCZ
    Iemand ervaring ermee?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 10 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van erwin ma sep 05, 2016 9:14 pm

    bel vanmaercke eerst eens op.
    of hij wil komen voor onderhoud van een elders gekochte kachel.
    dat is bij de meeste verkopers niet vanzelfsprekend...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    don diego
    don diego
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 128
    Registration date : 18-04-15

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 10 Empty kostprijs

    Bericht van don diego di sep 06, 2016 6:25 am

    Mauws in Beveren leie


    Laatst aangepast door don diego op di sep 06, 2016 6:30 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : fout)
    marc1955
    marc1955
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 39
    Registration date : 23-01-13

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 10 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van marc1955 wo okt 12, 2016 7:23 am

    Gisteren mijn Ravelli laten kuisen door Avantis uit Hoeselt. Hoewel ik de kachel niet bij hen heb gekocht was het geen enkel probleem. Kachel werdt uit de kamer gehaald en op de vrachtwagen gezet waar alles goed schoongemaakt werd en pakkingen vervangen. Nadien de schouw geveegd. Kachel weer aangesloten en gekontroleerd of alles in orde was. Totale tijd 2,5 uur ! Kostprijs € 150,00
    MARC HAELMAN
    MARC HAELMAN
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 64
    Registration date : 21-09-13

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 10 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van MARC HAELMAN wo okt 12, 2016 11:42 am

    Ik heb vorig jaar mijn pelletkachel Ecoteck groot onderhoud laten geven door firma boven Eeklo. Ophalen kachel te Zwijnaarde(gent). Dus kachel halen en terug rijden naar de werkplaats. Groot onderhoud, terugbrengen naar Zwijnaarde, kachel terug installeren en technieker terugkeren naar huis. Dit zijn dus 4 ritten. Kun je nagaan wat ik betaald heb aan verplaatsingskosten Sad Weet niet waar ik anders terecht kan voor onderhoud Ecoteck/Ravelli omgeving oost vlaanderen.

    de verkopers uit uw regio van [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] op een blad papier schrijven en vragen of ze onderhoud aan ecoteck willen doen.
    eura
    eura
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 115
    Registration date : 07-01-14

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 10 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van eura zo okt 16, 2016 10:00 am

    Reactie op bericht 232 , de onderhoudsprojecten op je aankoopcontract laten zetten heeft geen waarde zoals ik heb ondervonden . Na een gemaakte afspraak voor een tweede onderhoud (kachel nog geen 2 jaar ) komt de onderhoustechnicus ( = verkoper ) hier binnen en verteld dan doodleuk : " dit merk van kachel verkopen wij niet meer , ik doe hier geen onderhoud meer aan " . En weg was hij . Daar sta je dan ....
    Grts eura
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 10 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van erwin zo okt 16, 2016 1:53 pm

    dat is de ergste soort, stoppen met een merk en zelfs de kachel niet meer willen kuisen.
    waarom komt hij dan nog tot bij u thuis om dat te vertellen.
    hij had het ook kunnen zeggen toen je een afspraak maakte.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    eura
    eura
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 115
    Registration date : 07-01-14

    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 10 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van eura zo okt 16, 2016 6:27 pm

    Inderdaad , maar je staat wel voor voldongen feiten , nu kon ik een nieuwe afspraak maken waar ik 5 weken op kon wachten , dit via de invoerder van de kachel . De onderhoudstechnicus kon geen woord Nederlands ( en ik geen Frans ) , hij heeft de kachel nog niet eens van de muur gehaald om te reinigen maar de rekening was wel 175 € !
    Grtz eura

    Gesponsorde inhoud


    Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel - Pagina 10 Empty Re: Kostprijs jaarlijks onderhoud pelletkachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 9:19 pm