van Gast ma okt 10, 2011 3:54 pm
Zoals beloofd de eerste ervaringen met Firestixx:
De kachel start vlot en is snel op temperatuur, de kamer lijkt sneller warm te zijn en de kachel gaat vrij snel in de eco-stand waarbij opvalt dat de ruit veel langer schoon blijft.
Ik vind het verschil tussen de eerde gestookte PowerPellet de de Firestixx duidelijk merkbaar, 4,9 Kw tegenover 5,3 Kw is bijna 10%. Ze zijn iets donkerder van kleur maar dat zal aan de coating liggen, in ieder geval zijn ze veel gelijkmatiger van lengte.
Het asgehalte is minder dan bij de PowerPellets en mijn idee is dat de kachel ze beter lust.
Als ik de prijs-/kwaliteitsverhoudeing bekijk, € 3,46 voor PowerPellets tegen € 3,50 voor Firestixx per zak is mijn keuze gemaakt, volgend seizoen weer Firestixx.
Ik ga hopelijk volgende week beginnen met het draaien van mijn eigen fabricaat en als de machine een beetje is ingelopen begin ik deze te mengen en als de kwaliteit op een goed niveau is gekomen ga ik experimenteren.
Ik hoop uiteindelijk toch 75% eigen fabricaat te verstoken en dan hoofdzakelijk in de wintermaanden en dan in het voor- en naseizoen puur Firestixx te gebruiken.
Wordt vervolgd....