Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 11 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 9 gasten

alain


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    firestixx pellets

    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    firestixx pellets Empty firestixx pellets

    Bericht van Philip do sep 10, 2009 11:12 pm

    productnaam: Firestixx
    diameter: 6 mm
    max vochtgehalte: 7-8,5 %
    max asgehalte: 0,35 %
    calorische waarde: 5.0 kWh/kg

    firestixx pellets Images?q=tbn:ANd9GcSh4Hkf9xgU2yVT5GP87QJPFCYEwNAznes3aHuCFHZEw5cAgbsyMw

    Firestixx Salzburg Pellet Produktions-GmbH DINplus
    Schratten 45
    A-5441 Abtenau
    Tel.: +43/6243/20338-10
    Fax: +43/6243/20338-4
    web: www.firestixx.org
    Oostenrijk
    Anonymous
    Gast
    Gast


    firestixx pellets Empty Re: firestixx pellets

    Bericht van Gast do sep 08, 2011 2:57 pm

    De eigenschappen van Firestixx zijn verbeterd, ze noemen dit de X-Code en tevens zijn de pellets sinds 2010 voorzien van Pelprotec. Dat is een beschermend laagje waardoor ze stofvrij zijn en blijven.

    Vochtgehalte 6,5 - 8,5 %
    Asgehalte < 0,35 %
    Calorische waarde 5,3 Kwh/kg
    Anonymous
    Gast
    Gast


    firestixx pellets Empty Re: firestixx pellets

    Bericht van Gast vr sep 23, 2011 4:41 pm

    De ervaring met Firestixx kan beginnen, vanmorgen de laatste PowerPellets opgestookt en de kachel goed en volledig schoongemaakt.

    Hij staat nu gevuld met Firestixx te wachten op de eerste koele ochtend of avond en ik ben benieuwd naar het verschil. In ieder geval nauwelijks stof bij het vullen, in ieder geval beduidend minder dan bij PowerPellets en dat zal aan het beschermlaagje liggen wat Firestixx aanbrengt.

    Wordt vervolgd....
    Anonymous
    Gast
    Gast


    firestixx pellets Empty Re: firestixx pellets

    Bericht van Gast ma okt 10, 2011 3:54 pm

    Zoals beloofd de eerste ervaringen met Firestixx:

    De kachel start vlot en is snel op temperatuur, de kamer lijkt sneller warm te zijn en de kachel gaat vrij snel in de eco-stand waarbij opvalt dat de ruit veel langer schoon blijft.

    Ik vind het verschil tussen de eerde gestookte PowerPellet de de Firestixx duidelijk merkbaar, 4,9 Kw tegenover 5,3 Kw is bijna 10%. Ze zijn iets donkerder van kleur maar dat zal aan de coating liggen, in ieder geval zijn ze veel gelijkmatiger van lengte.

    Het asgehalte is minder dan bij de PowerPellets en mijn idee is dat de kachel ze beter lust.

    Als ik de prijs-/kwaliteitsverhoudeing bekijk, € 3,46 voor PowerPellets tegen € 3,50 voor Firestixx per zak is mijn keuze gemaakt, volgend seizoen weer Firestixx.

    Ik ga hopelijk volgende week beginnen met het draaien van mijn eigen fabricaat en als de machine een beetje is ingelopen begin ik deze te mengen en als de kwaliteit op een goed niveau is gekomen ga ik experimenteren.

    Ik hoop uiteindelijk toch 75% eigen fabricaat te verstoken en dan hoofdzakelijk in de wintermaanden en dan in het voor- en naseizoen puur Firestixx te gebruiken.

    Wordt vervolgd....

    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    firestixx pellets Empty Re: firestixx pellets

    Bericht van steven di okt 11, 2011 7:57 pm

    Dat klinkt goed.

    Firestixx vind je niet zoveel in België


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    firestixx pellets Empty ervaringen firestixx pellets

    Bericht van Gast do dec 13, 2012 3:39 pm

    hoi hoi , ik heb al een paar dagen firestixx in gebruik, gekocht bij europellets in testelt, en moet zeggen , ze branden goed en geven veel warmte .weinig tot geen stof in zak .er zijn wat meer kleine stukjes in maar voor mij geen probleem .(geen fout is zo voor deze pellets )
    voor de firestixx heb ik german ook geprobeerd vielen ook reuzen mee .
    daarvoor had ik green pellets voor mij na 25 zakken van 25kg slecht resultaat teveel roet .
    grtjs en tot weldra
    Anonymous
    Gast
    Gast


    firestixx pellets Empty Re: firestixx pellets

    Bericht van Gast do dec 13, 2012 3:48 pm

    Jani,
    persoonlijk vind ik de Firestixx de beste Duitse kwaliteitspellet en beter dan PowerPellets of German en zeker dan de PEP die ik nu stook. Gewoon lekker blijven gebruiken als je er goed aan kunt komen zou ik zeggen.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    firestixx pellets Empty Re: firestixx pellets

    Bericht van Gast do dec 13, 2012 4:00 pm

    zal ik zeker doen dicktwist , eindelijk iets gevonden waar je het echt warm van krijgt en geen roet .
    grtjs
    Anonymous
    Gast
    Gast


    firestixx pellets Empty Re: firestixx pellets

    Bericht van Gast za dec 15, 2012 12:44 pm

    hoi hoi , heb zo juist mijn 66 zakken aan 3.60 van firestixx binnen gedaan .
    mmmmmmmm lekker warm .(europellets testelt)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    firestixx pellets Empty firestixx

    Bericht van Gast zo jan 27, 2013 7:15 pm

    Bij mij zijn er 15 zakken firestixx door gedraaid . Ervaring is dat er veel minder roetaanslag op de ruit is als met german of green energy .
    Rest van as iets meer dan de andere maar geen probleem aangezien je de venster minder vaak moet reinigen en het potje dan toch nog niet vol zat .
    weske32v
    weske32v
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 77
    Leeftijd : 43
    Registration date : 05-12-12

    firestixx pellets Empty firestixx en germans dezelfde pellet ?

    Bericht van weske32v wo jun 26, 2013 10:44 am

    Een verkoper beweert dat deze dezelde zijn toch had ik veel verstopte gaatjes bij firestixx en bij germans amper
    Anonymous
    Gast
    Gast


    firestixx pellets Empty Re: firestixx pellets

    Bericht van Gast wo jun 26, 2013 11:39 am

    German Pellets Groep heeft Firestixx in 2011 overgenomen, doch beide merken blijven onafhankelijk naast elkaar bestaan als verschillende pellets met hun eigen registratienr. Waarschijnlijk bedoelde de verkoper dit dus.

    Zie: http://www.pelletshome.com/pellets-news/german-pellets-ubernimmt-firestixx


    Gesponsorde inhoud


    firestixx pellets Empty Re: firestixx pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 5:03 pm