Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 43 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 2 verborgen en 40 gasten

korando


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
pellbox
steven
6 plaatsers

    Problemen met de produktie van Mandi?

    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Problemen met de produktie van Mandi? Empty Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van steven za nov 01, 2008 10:34 am

    Ik heb geruchten gehoord dat de producent van de pellets mogelijk zal ophouden met te bestaan.

    Klopt dat?


    Laatst aangepast door steven op zo dec 28, 2008 9:14 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Problemen met de produktie van Mandi? Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van pellbox za nov 01, 2008 11:15 am

    Ik had een 2-tal weken geleden een mailtje naar Mandi-pellets gestuurd om te weten waar ik hun pellets kon kopen. Geen reactie ontvangen ...

    Maar bovenstaande geruchten heb ik nog niet gehoord.
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Problemen met de produktie van Mandi? Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van pellbox vr nov 21, 2008 5:30 pm

    Heb net via mail van een verkoper van deze pellets gehoord dat zij nog niets van die geruchten gehoord hebben. Ze hebben zelfs net een nieuwe levering binnengekregen. Dus, volgens mij is er niets aan de hand.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Problemen met de produktie van Mandi? Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van Gast ma dec 01, 2008 12:28 pm

    Zijn er hier mensen die al effectief met mandi pellets hebben gestookt? En wat zijn dan de resultaten (asvorming, warmteafgift, klontervorming in het vuurkorfje?)?

    Bedankt bij voorbaat,
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Problemen met de produktie van Mandi? Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van steven ma dec 01, 2008 1:12 pm

    Assurbanipal,

    Ik brand met mandi pellets en ben tevreden.

    Ik heb klontervorming in het vuurkorje na 5 dagen, maar dat wil zeggen dat ik niet op tijd mijn kachel heb proper gemaakt.

    Per zak heb ik 3,2 euro betaald. Voor DIN+ gecertificeerde pellets is dat zeker niet duur. Momenteel zijn ze nog te koop aan 3,6 euro.


    Mvg,

    Steven
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Problemen met de produktie van Mandi? Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van steven zo dec 28, 2008 9:14 pm

    Ik heb net op het energieforum gelezen dat Mandi zelf geen pellets meer maakt, maar die enkel nog ergens aankoopt en die dan zelf verpakt.


    Voor mij geen Mandi meer voorlopig. Eerst afwachten wat de kwaliteit oplevert.




    Steven
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Problemen met de produktie van Mandi? Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van Uthrex ma dec 29, 2008 12:18 am

    Zolang Mandi het din+ certificaat blijft houden, zullen er weinig problemen zijn.
    Trouwens, wie weet hoe lang is dat al gaande, zonder dat er iemand iets van gemerkt heeft Wink

    Uthrex
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Problemen met de produktie van Mandi? Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van steven ma dec 29, 2008 12:19 am

    Uthrex,

    Ik had enkele maanden geleden al geruchten gehoord.

    Als de leverancier aan Mandi de Din+ normen behoud, dan zou er niks aan de hand mogen zijn.



    Mvg,


    Steven
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Problemen met de produktie van Mandi? Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van Gast ma dec 29, 2008 10:13 am

    Het is inderdaad zo dat Mandi momenteel Duitse pellets inkoopt doch kortelings haar productie heropstart.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Problemen met de produktie van Mandi? Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van steven ma dec 29, 2008 10:44 am

    Dat is al een ander verhaal.

    Kan je ons op de hoogte houden van de nieuwe opstart bij Mandi?

    Mvg,


    Steven


    Laatst aangepast door steven op vr jan 02, 2009 5:29 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Problemen met de produktie van Mandi? Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van Gast vr jan 02, 2009 3:32 pm

    In ons tweede stookseizoen op pellets, heb ik net mijn eerste 10 zakjes Mandi pellets opgestookt. Gevolg, rooster volledig dichtgekoekt met sintels. Daar wij een ketel hebben met een neerwaardse vlam, geeft dat dus een pak problemen. De ketel geraakt praktisch niet op gang, rook komt langs voor (luchttoevoer) uit de ketel en vult het stooklokaal volledig, in de ketel ligt een grote hoop (ongeveer een zakje) pellets die maar half tot niet verbrand geraken. De ketel schakelt zichzelf na een tijd terug uit vanwege "aanmaaktijd overschreden", buffer raakt bijgevolg niet opgewarmd. Al goed dat we een watergedragen kachel in de woonkamer hebben als backup/bijverwarming.
    Wij stoken nu twee en een half jaar met deze ketel. Buiten het normale stookseizoen op brandhout, binnen het stookseizoen (meer dan een ketelvulling per dag) op pellets.
    Van pellets heb ik al verschillende ladingen uit Dessel gehad (van goed naar slecht), van een onbekende fabrikant (geleverd door ketelplaatser - ik denk Badger, maar kan me vergissen, geen problemen gehad), een lading Granilux, en dan nu Mandi.
    Sintelvorming heb ik, behalve dan gisteren, nog niet meegemaakt. Ik hou een oogje in het zeil, maar afgaande op mijn (beperkte) ervaringen met andere merken en brandhout, is het voor mij geen optie om telkens na een zakje of vijf de rooster te moeten leegpikken van sintels.
    Voor kachels met luchttoevoer langs onder lijken ze bruikbaar, maar voor mijn situatie spijtig genoeg niet. De leverancier woont bij ons in't dorp, dus een beperkte leveringskost was goed meegenomen. Denk dat ik terug naar Granilux overstap (volgend dorp, dus transport valt nog mee).

    Groetjes,
    Frank

    PS Een warm, zonnig en gezond 2009 aan allen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Problemen met de produktie van Mandi? Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van Gast di jan 06, 2009 6:10 pm

    Ik heb net contact gehad met Mandi en tussen dit en eind januari zou hun eigen productie opnieuw opstarten zodanig dat ze opnieuw goede kwaliteit zouden kunnen garanderen.
    Er zou inderdaad met de producent waarmee ze nu werken, heel tijdelijk een kwaliteitsprobleem geweest zijn (waarvoor zij zich ook verontschuldigden). Dit zou inmiddels opgelost zijn. Ik zal ze in ieder geval bij ons uittesten.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Problemen met de produktie van Mandi? Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van Gast za jan 10, 2009 7:56 am

    vervolg

    Ik moet om de twee dagen m'n rooster eruithalen en de sintels loskappen en -prutsen. Na twee dagen is de rooster half toegekoekt met sintels, als ik het verder laat komen slibt hij dicht en heb ik serieuze problemen (ploffende ketel, rook in het stooklokaal, slecht tot niet opstarten).

    Heeft er nog iemand last van sintelvorming?

    Groetjes,
    Frank
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Problemen met de produktie van Mandi? Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van steven za jan 10, 2009 9:23 am

    Frank,

    Gelukkig niet.

    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Problemen met de produktie van Mandi? Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van Gast za jan 10, 2009 9:41 am

    Steven,

    Welke klontervorming bedoel je dan in je post van ma 1 dec 2008 - 13:12?

    Groetjes,
    Frank
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Problemen met de produktie van Mandi? Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van steven za jan 10, 2009 11:06 am

    FrankdDH,

    Er vormt zich een koek in de brandkorf na enkele dagen.

    Ik gebruik mandi pellets.


    Mvg,

    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Problemen met de produktie van Mandi? Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van Gast za jan 10, 2009 11:33 am

    Steven,

    Dat lijken mij dan toch ook sintels, of slakken.

    Groetjes,
    Frank
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Problemen met de produktie van Mandi? Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van steven za jan 10, 2009 11:51 am

    Frank,

    Die koek is wel zacht, maar blijft gewoon liggen.


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Problemen met de produktie van Mandi? Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van Gast za jan 10, 2009 12:42 pm

    Zacht? Da's raar. Zal inderdaad wat anders zijn dan.

    Groetjes,
    Frank

    PS heb zojuist mijn koek nog eens gaan wegkrabben. Uiterst vervelend.
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Problemen met de produktie van Mandi? Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van pellbox zo jan 11, 2009 11:26 am

    Ik brand geen Mandi, maar bij mij vormt er zich ook wel een koek na x aantal uren branden. Ze is echter heel makkelijk te verwijderen. Het is niet zo dat ik moet staan krabben.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Problemen met de produktie van Mandi? Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van Gast di jan 13, 2009 11:26 am

    Misschien was ik wat onduidelijk wat betreft het voorkomen van de slakken/sintels.
    Bij mij ontstaat een harde laag (ong. een halve cm dik) bovenop de rooster (bij mij is die een 18 x 10cm - nog niet nagemeten). Die laag groeit aan tot de rooster helemaal dichtgeslibd is. Met een spatel/steekmes moet ik dan die koek lossteken/--krabben. De stukjes die eraf komen zijn dan nog ongeveer een cm op een cm groot (dat zijn overigens de grootste brokjes). Dus echte 'klompen' zijn het niet.
    Neemt natuurlijk niet weg dat als ik die laag niet om de twee dagen verwijder, de ketel 'geen lucht' meer krijgt, en vroegtijdig dooft.
    Knap lastig.

    Groetjes,
    Frank
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Problemen met de produktie van Mandi? Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van Gast za jan 24, 2009 11:59 pm

    Had kameraad eens zakje mandi pellets laten meebrengen en thuis eens vergeleken met die laatste donkere van de makro, moet zeggen
    dat ze verdacht hetzelfde leken, lengte, kleur, verpakking, zo goed als geen stof alleen het prijsverschil met makro was 80 ct per zakje,

    alleen nog is proberen nu want had als gelezen dat flamme zei
    afblijven, we zullen zien
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Problemen met de produktie van Mandi? Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van Gast zo jan 25, 2009 12:56 am

    Ik heb in het begin ook een paar keer gehad dat de verbrande asse niet rap genoeg weggeblazen werd en heb dan op de bodem van het vuurkorfje de middenste rij hollekens die normaal 5,5 mm hebben uitgeboord naar 6,5 mm en van dan af , zo een tweetal maanden geen ophoping meer gehad
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Problemen met de produktie van Mandi? Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van Gast vr jan 30, 2009 3:43 pm

    Hier een fotooke van wat ik bedoel.

    Problemen met de produktie van Mandi? Pict0829any4.th

    Dat is de toestand na twee dagen. Als ik langer wacht om de slakken weg te krabben, slibt de rooster helemaal dicht. Met alle nare gevolgen vandien.

    Groetjes,
    Frank
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Problemen met de produktie van Mandi? Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van steven vr jan 30, 2009 4:58 pm

    Dat heb ik nog nooit gezien.

    Ik heb nu al meer dan 1000kg mandi gebrand en ik heb nog nooit hetzelfde voor gehad.


    MVg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF

    Gesponsorde inhoud


    Problemen met de produktie van Mandi? Empty Re: Problemen met de produktie van Mandi?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 9:22 pm