Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 15 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 15 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    problemen Piazetta MP973

    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen Piazetta MP973 Empty problemen Piazetta MP973

    Bericht van Gast di dec 18, 2012 7:01 pm

    Hallo iedereen

    Wij hebben vorig jaar een pelletkachel Piazetta MP 973 laten plaatsen.
    In het begin waren wij vrij positief (desondanks het feit dat hij nog niet afgesteld was na een jaar) maar nu na +/- 1553 branduren hebben we al problemen met de ventilator die veel lawaai maakte. Dit was vooral het probleem als hij op VENT 4 stond. Normaal gezien starten onze programmas automatisch maar als we eens vroeger thuis zijn is het vrij koud en starten we hem zelf op en zetten we hem dus logischer wijze op P2 VENT 4. Nu kwam er toch een hels lawaai uit. Ik heb dan gebeld naar installateur die zei om er enen af te koppelen door fiche uit te trekken en vroeg zich af of het wel echt nodig was om hem op vent 4 te zetten. affraid  Waarbij ik mij afvraag waarom staan er dan 4 standen op? Ik heb die ene dus afgekoppeld maar nu maakt de andere ook al lawaai op stand 3. Ook is het brand potje al helemaal versleten we hebben eerst een pallet bioflam gebruikt dan wonterspan (die bevroren waren ) en dan hebben we zelf de Hubo pellets gprobeerd. Nu zou het dus door die hubo pellets zijn dat het brandpotje kapot is (pellets vallen door het potje en branden dus in de afvalbak.
    Onze kachel gaat ook niet naar automatisch naar stand P2 als de ingestelde temperatuur nog niet bereikt is. Heeft er nog iemand dezelfde nare ervaringen van dit type gehad? Ik vin het langs de ene kant wel een beetje schandalig dat het zo wat op onze nek wordt geschoven (¨verkeerde pellets¨ ¨niet op stand 4 zetten ). Je betaaldE tenslotte toch een mooie som geld voor een investering waarvan je denkt kwaliteit te hebben gekocht. De installateur komt normaal gezien wel langs om alles te fixen (hopelijk). Ik weet nu wel dat ik allersinds niet meer zo blij van dit type en service van installateur heel kwaad wiens naam ik niet ga noemen uit schrik om daarna nog gecharelt te worden met garantiekwesties etc....
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen Piazetta MP973 Empty Re: problemen Piazetta MP973

    Bericht van Gast di dec 18, 2012 7:12 pm

    Branderpotje kan een slijtage-onderdeel zijn, zie de garantiebepalingen. Ventilator zit normaal 2 jaar garantie op dus installateur aanspreken.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen Piazetta MP973 Empty Re: problemen Piazetta MP973

    Bericht van Gast di dec 18, 2012 7:15 pm

    Waar vind ik de garantiebepalingen ergens? Link op forum of internet? Daar ik deze nog niet in mijn bezit heb...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen Piazetta MP973 Empty Re: problemen Piazetta MP973

    Bericht van Gast di dec 18, 2012 7:18 pm

    Normaal gesproken (wettelijk) krijg je bij de levering van je kachel een NL-handleiding met daarin of daarbij de voorwaarden van de garantie, die zul je dus van je verkoper moeten verlangen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen Piazetta MP973 Empty Re: problemen Piazetta MP973

    Bericht van Gast di dec 18, 2012 7:40 pm

    Ik heb wel een boekje gekregen maar er staan andere modellen op P950-P955-P956 en op het laatste blad bij declaration of conformity staat op 14/02/2005 en dus weer P950 P956 P955. Het is wel nederlands hoera...
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4411
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    problemen Piazetta MP973 Empty Re: problemen Piazetta MP973

    Bericht van krusty di dec 18, 2012 7:52 pm

    achterkant factuur !!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen Piazetta MP973 Empty Re: problemen Piazetta MP973

    Bericht van Gast di dec 18, 2012 7:57 pm

    Achterkant van de factuur is leeg Shocked
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen Piazetta MP973 Empty Re: problemen Piazetta MP973

    Bericht van Gast di dec 18, 2012 8:05 pm

    ik las net dit op de site van piazetta


    5-YEARS PRODUCT WARRANTY

    All Piazzetta fireboxes come with a 5-years warranty, during which time your only concern is to enjoy the warmth and the relaxing sight of the flame. The daily commitment of our researchers in developing new heating solutions is focused on the right combination of performance, safety and constructional strength. These are values that ensure long-lasting and real peace of mind for all your family.




    10 YEARS AVAILABILITY OF ORIGINAL SPARE PARTS

    Years of experience mean that we can be there for you every day thanks to a range of services ready to support you in case of need. For 10 years after purchasing your firebox, Piazzetta guarantees that the relevant spare parts will be available: a certainty that only a great brand can give you
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    problemen Piazetta MP973 Empty Re: problemen Piazetta MP973

    Bericht van erwin di dec 18, 2012 8:07 pm

    edilkamin geeft ook 5j op het branderpotje, en 2j wettelijk op de rest.
    vraag de verkoper een interventie voor vervanging van de defecte onderdelen onder garantie meer niet..


    Laatst aangepast door erwin op di dec 18, 2012 11:30 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen Piazetta MP973 Empty Re: problemen Piazetta MP973

    Bericht van Gast di dec 18, 2012 8:13 pm

    Ik heb de kachel afgezet heel het huis ruikt al verbrand en heel da ding staat te trillen...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen Piazetta MP973 Empty Re: problemen Piazetta MP973

    Bericht van Gast di dec 18, 2012 8:49 pm

    Mss een vraag voor verkopers kan ik bij andere firmas terecht voor de garantie of het onderhoud als ik de kachel daar niet aankocht?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    problemen Piazetta MP973 Empty Re: problemen Piazetta MP973

    Bericht van erwin di dec 18, 2012 9:11 pm

    garantie valt onder de verkoper,
    je gaat er weinig vinden die onderhoud gaan willen doen als de kachel niet vandaar komt, dat is de realiteit.
    als je er niet uitkomt met de verkoper, kontakteer dan de importeur
    http://www.persempre.be/

    over garantietermijn hier nog een nuttige link: http://economie.fgov.be/nl/consument/Garantie/Wettelijke_garantie/


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen Piazetta MP973 Empty Re: problemen Piazetta MP973

    Bericht van Gast di dec 18, 2012 10:45 pm

    Bedankt al! Ik laat nog weten hoe het afloopt... want nu ziet het er niet goed uit Mad
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen Piazetta MP973 Empty Re: problemen Piazetta MP973

    Bericht van Gast di dec 18, 2012 11:29 pm

    zijnde windturbines al eens gekuist geweest na zoveel branduren? vuil op de rotors kan turbines uit evenwicht brengen en is eigenlijk ook niet goed voor de lagers, stof kruipt overal hé
    Anonymous
    Gast
    Gast


    problemen Piazetta MP973 Empty Re: problemen Piazetta MP973

    Bericht van Gast do dec 20, 2012 7:46 pm

    Alles is in orde gekomen. Men heeft de twee turbines vervangen evenals het branderpotje via garantie. Cool. Kapotte turbines zijn mee voor onderzoek. Bedankt alvast voor jullie reacties
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    problemen Piazetta MP973 Empty Re: problemen Piazetta MP973

    Bericht van erwin do dec 20, 2012 7:59 pm

    netjes opgelost zoals het hoort, prima service van de installateur dat mag ook eens gezegd worden.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    problemen Piazetta MP973 Empty Re: problemen Piazetta MP973

    Bericht van ss vr dec 21, 2012 4:17 pm

    Weeral het bewijs dat het agressief binnenkomen van een topicstarter meestal kant noch wal raakt! Ik vind dit een spijtige evolutie. Topicstarter zou beter zijn excuses aanbieden aan de hersteller en de fabrikant.
    Vriendelijke groeten,
    ss

    Gesponsorde inhoud


    problemen Piazetta MP973 Empty Re: problemen Piazetta MP973

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 8:28 am