Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 12 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 12 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
krusty
erwin
steven
7 plaatsers

    Piazzetta MP973 start niet meer op

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta MP973 start niet meer op Empty Piazzetta MP973 start niet meer op

    Bericht van Gast di sep 18, 2012 9:12 pm

    Ik hoop dat ik nog reactie krijg in dit topic ,

    Bij mij loopt de kachel af en toe vol met pellets zonder ze te ontsteken soms wel 3 maal op een week , ze wordt om de 2 dagen uitgekuisd en 1 maal per week een meer grondige kuisbeurt . Ik heb al meerdere malen verschillende parameters aangepast zonder veel resultaat . Soms kan ze dagen lang perfect functioneren en soms zou ik ze van misere gewoon buiten zetten ( nog een geluk dat ze zoveel weegt).

    Ik gebruik momenteel badger , waarvan ik ook niet echt 100% tevreden ben ( raampje wordt vrij snel vuil en toch nog vrij veel as) de beste pellets (voor mij dan) zijn de Agricon's ( Colruyt).

    Wie heeft er een vergelijkbaar probleem met deze kachel , alsook kan er wat verduidelijking gegeven worden over de functie van de verschillende parameters en hoe deze geinterpreteerd moeten worden .

    In afwachting zoek ik wel nog wat op het forum.

    Edit ; van de verkoper hoef ik geen feedback te verwachten daar deze zelf 3 maal langs is geweest om ze proberen af te stellen met een leuke factuur (nog steeds niet betaald) als gevolg

    Alvast Bedankt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta MP973 start niet meer op Empty MP973

    Bericht van Gast wo sep 19, 2012 6:05 pm

    wesleyeeckhoudt,

    Waar heb de kachel gekocht?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta MP973 start niet meer op Empty Re: Piazzetta MP973 start niet meer op

    Bericht van Gast wo sep 19, 2012 6:37 pm

    Pellet&Pumps te Ninove
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta MP973 start niet meer op Empty Re: Piazzetta MP973 start niet meer op

    Bericht van Gast wo sep 19, 2012 9:27 pm

    Aan rogerdeclercq aangezien ik geen pm's kan versturen hoop ik dat je het op deze manier toch nog leest !

    Eerst en vooral bedankt voor de parameters --> Zijn dit de originele fabrieksinstellingen ??

    Ik heb vergelijkbare waarden tot bij parameter 16 , mijn parameters van 16 tot en met 22 schommelen tussen de 26 en 29 bij u zijn die tegen de 100 . Dus nu is mijn vraag is dit een typfout van uwer zijde ( ik denk het niet wat dan zou je je 7 maal moeten mis typt hebben) of draait mijn kachel nu al bijna een jaar met veeeeeeeeellll te weinig onderdruk ??

    Hier zijn mijn parameters

    16 - Speed smoke lig - 26
    17 - speed smoke sta - 26
    18 - speed smoke P1 - 21
    19 - P2 - 23
    20 - P3 - 25
    21 - P4 - 27
    22 - P5 - 29

    Niet echt vergelijkbaar met de uwe dus Suspect , mijn schouw is een buis van 100 mocht dit van belang hebben

    Mvg

    En hartelijk bedankt
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Piazzetta MP973 start niet meer op Empty Re: Piazzetta MP973 start niet meer op

    Bericht van steven wo sep 19, 2012 10:00 pm

    een buis van 100? is de schouw hoger dan 6m?

    Je kan jouw parameters moeilijk vergelijken met die van iemand anders want uiteindelijk staat het bij iedereen een beetje anders.

    PS: je kan nu wel PM sturen, want je hebt 5 berichten.



    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta MP973 start niet meer op Empty Re: Piazzetta MP973 start niet meer op

    Bericht van Gast wo sep 19, 2012 10:56 pm

    ja inderdaad 100mm , de verkoper /instalateur had dit aangeraden omdat het een kachel is met een groter vermogen.

    De totale lengte is rond de 5 meter.

    Om nu terug op de parameters van roger terug te komen ; Ik kan parameter 16 tot 22 maar op max 38 zetten ?? Terwijl dit bij roger richting 100 is ??
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Piazzetta MP973 start niet meer op Empty Re: Piazzetta MP973 start niet meer op

    Bericht van erwin do sep 20, 2012 12:29 am

    wesley 100 iedere kachel is anders, dus klakkeloos parameters overnemen heeft geen zin, en zeker niet ineens alles veranderen dan weet je nog niets op het einde van de rit.

    ik vermoed dat de 2 eerste te maken hebben met de trek bij de opstart, de volgende de trek bij de 5 vermogenstanden.
    (100 lijkt me veel te veel),

    voor uw probleem denk ik dat pellettoevoer lager moet en/of de trek verhogen. dit in kleine stappen en nooit meer dan 1 parameter tegelijk, eerst steeds het resultaat bekijken vooraleer verder te gaan


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta MP973 start niet meer op Empty Re: Piazzetta MP973 start niet meer op

    Bericht van Gast do sep 20, 2012 6:59 am

    deze morgen terug misere , korf lag vol

    alles uitgekuisd en opnieuw opgestart , na een paar minuten wist ik dat ze terug de korf zou vol werpen . Even gewacht en jawel korf lag vol . Toen ik (voor de 2de keer) de korf leegemaakte zag ik dat de gloeistick rood was MAAR de korf zelf voelde niets warm aan , het is alsof dat de warmte niet door het gaatje tot aan de pellets geraakt ( en dit is steeds mijn vermoeden geweest) ik vindt dat die gloeistick veel te ver van de korf staat .
    De gloeistick zelf zit dan nog in die metalen buis en deze buis is ongeveer 0,5 cm langer dan de stick zelf .

    Is dit een ontwerp/productie fout ?? Ik heb al gedacht om langs de achterkant van de kachel een stuk van die buis te slijpen/zagen zodat die gloeistick net iets verder komt te zitten .

    Na de 3de poging is ze dan toch in brand geschoten


    Weet er iemand wat het verschil is tussen par.4 Auger Lights en par.5 Auger Start en par.16 Speed Smoke Lig en par. Speed Smoke Sta

    Mvg
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Piazzetta MP973 start niet meer op Empty Re: Piazzetta MP973 start niet meer op

    Bericht van steven do sep 20, 2012 8:42 am

    jouw schouw klopt niet met die hoogte. 80mm diameter was meer dan genoeg. De rook van een pelletkachel zijn minder warm dan die van een klassieke houtkachel.

    Ik kan je niet helpen met die parameters. ik vind mijn info over piazzetta even niet terug. ik zal vanavond eens kijken





    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Piazzetta MP973 start niet meer op Empty Re: Piazzetta MP973 start niet meer op

    Bericht van krusty do sep 20, 2012 12:23 pm

    Ik denk ( nog met de jetlag in mijn hoofd, wat ik anders niet heb) dat je eerder je gloeistick die in een regelbare geleider zit effe korter bij de pellets moet zetten en ik zou voorlopig van de instellingen afblijven.
    Indien dit niet werkt de pellettoevoer minderen!

    ""Weet er iemand wat het verschil is tussen par.4 Auger Lights en par.5 Auger Start en par.16 Speed Smoke Lig en par. Speed Smoke Sta""

    Wat dat betreft , een belletje naar de installateur kan wonderen doen!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Piazzetta MP973 start niet meer op Empty Re: Piazzetta MP973 start niet meer op

    Bericht van erwin do sep 20, 2012 3:39 pm

    krusty zijn verkoper heeft al drie keer geprobeerd de kachel af te stellen, maar telkens wel een factuur....


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta MP973 start niet meer op Empty Re: Piazzetta MP973 start niet meer op

    Bericht van Gast do sep 20, 2012 5:57 pm

    @ Krusty

    Ik kan die gloeistick niet dichter zetten hij staat op zijn 'dichst' bij de korf , anyway ik denk dat ik Paul De Smet eens ga laten langskomen . Hij vondt het ook vreemd dat de kachel NOOIT is afgeregeld door de hmm instalateur .

    Vandaag al 3 maal PROBLEEMLOOS opgestart affraid
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Piazzetta MP973 start niet meer op Empty Re: Piazzetta MP973 start niet meer op

    Bericht van krusty do sep 20, 2012 7:41 pm

    Nu breekt mijn klomp........ Komt uw kachel OOK van PdS ??

    ......de mijne ook !! affraid
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Piazzetta MP973 start niet meer op Empty Re: Piazzetta MP973 start niet meer op

    Bericht van krusty do sep 20, 2012 7:50 pm

    Na alle berichten herlezen te hebben zie ik dat je kachel van P&P komt , tiens , je bent niet content ....das raar??
    Nochtans P&P heeft een goede reputatie op kennis van zijn werk!!
    Ik zou verwondert zijn mocht PdS je wel uit de nood kunnen helpen !!maar ja je weet nooit!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta MP973 start niet meer op Empty Re: Piazzetta MP973 start niet meer op

    Bericht van Gast za sep 29, 2012 10:16 pm

    Sinds ik geen badger meer gebruik start de kachel probleemloos op , heb ondertussen ook de pellets van total getest (niet slecht )Agricon heeft nog steeds mijn voorkeur. Deze week kachel nog niet uitgekuisd ze is zeker wel vuil ( vrij veel as) maar toch start hij vrij snel op .

    Bij mij komt badger er niet meer in heel kwaad
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Piazzetta MP973 start niet meer op Empty Re: Piazzetta MP973 start niet meer op

    Bericht van Annejanne zo sep 30, 2012 5:53 am

    Ik denk niet dat het aan Badger ligt maar aan je instellingen. Elk pelletmerk is immers anders. Fleur stookt niets anders dan Badger, denk ik.


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta MP973 start niet meer op Empty Re: Piazzetta MP973 start niet meer op

    Bericht van Gast zo sep 30, 2012 9:05 am

    Dat betwist ik zeker niet maar heb al zoveel verschillende instellingen geprobeerd , zelfs de 'verkoper' kreeg ze niet goed . Tis zoals met nen auto hé sommige hebben geen problemen met diesel van gabriels en sommige dan weer wel wat?
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Piazzetta MP973 start niet meer op Empty Re: Piazzetta MP973 start niet meer op

    Bericht van ss zo sep 30, 2012 9:41 pm

    De diesel van Gabriëls is uitstekend van kwaliteit en Badger is dat ook. Zoals Annejanne zegt, de instellingen, daar zit de oplossing. Waarom moet men steeds binnen een forum de kwaliteit van goeie producten in twijfel trekken???
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Piazzetta MP973 start niet meer op Empty Re: Piazzetta MP973 start niet meer op

    Bericht van Fleur zo sep 30, 2012 9:45 pm

    en ik mag mij niet meer opwinden van mijn dokter.... amai


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta MP973 start niet meer op Empty Re: Piazzetta MP973 start niet meer op

    Bericht van Gast zo sep 30, 2012 10:06 pm

    Waar staat dat geschreven dat ik de kwaliteit van gabriels/badger in twijfel trek ?? Feit is dat sommige auto's niet zo tevreden zijn met gabriels mazout in hun tank .
    Op het werk hebben we als bedrijfswagen een renault , citroën en een peugeot enkel de citroën vertoont soms kuren

    En ik ken ook wel mensen die tevreden zijn van badger ..... ik nu niet . Met de instellingen die ik nu heb brandt ze al meer dan een week FANTASTISCH dus ik ga deze echt niet meer gaan aanpassen .


    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Piazzetta MP973 start niet meer op Empty Re: Piazzetta MP973 start niet meer op

    Bericht van erwin zo sep 30, 2012 10:10 pm

    en nu graag terug over de piazetta, want ik neem de badgers mee..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta MP973 start niet meer op Empty Piazzetta MP973 start niet meer op

    Bericht van Gast vr jan 25, 2013 7:01 pm



    Vandaag 3 maal achter elkaar !!

    Gloeistaaf warmt gewoonweg niet op , krijgt wel spanning (230v AC)

    Wat is de normale levensduur van zon stick ? En wat kost zoiets .
    Natuurlijk is het net nu zo'n lekker weertje dat je wel effe zonder verwarming kan Suspect

    Ik kan ze wel manueel opstarten maar echt handig is dit niet , ik hoop dat ik maandag achter een nieuwe stick kan gaan (laatste is vandaag vervangen door de technieker)

    klop
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta MP973 start niet meer op Empty Re: Piazzetta MP973 start niet meer op

    Bericht van Gast vr jan 25, 2013 7:07 pm

    Als ik je bericht lees lijkt het er op dat je de eco stop gebruikt en dat betekent extra slijtage van de gloeikaars. Als dat zo is zou ik die uitschakelen en de kachel met een aansteekblokje aanmaken. Een gloeikaars is normaal goed voor een 3000 ontstekingen maar dat kan per merk verschillen, zo'n ding kost tussen de 40€ en 50€.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta MP973 start niet meer op Empty Re: Piazzetta MP973 start niet meer op

    Bericht van Gast ma jan 28, 2013 2:15 pm

    @wesleyeeckhoudt ik had dat probleem ook ,maar de gloeikaars werd wel rood doch ook te ver van het potje ,ik heb een gleufje in het brander potje geslepen zodat het brandpotje +- 2a3mm meer naar achter komt dus over de gloeikaars en geen 3mm ervanaf staat ,van toen af start ze elke keer ,eender welke pellets ,het brandpotje is op die plaats zeker 6mm dus geen probleem,dit heb ik een 2 tal maand geleden gefabrikeerd ,van doorbranden op de geslepen gleuf is geen sprake daar het aan de boven kant van de brandpot is ,wat je ook kan doen is de plaat waar uw brandpot in wordt geplaatst de achterzijde boven uw gloeikaars af(vijlen ,slijpen )zo dat uw potje ook verder over de gloeibougie komt ,ten minste als er zeker niets mis is met uw gloeikaars !
    grts eric
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta MP973 start niet meer op Empty Re: Piazzetta MP973 start niet meer op

    Bericht van Gast ma jan 28, 2013 7:27 pm

    @ ericgtc
    Dat is wel een goede oplossing ja , ik had geprobeerd een stuk van de buis waar de gloeikaars in vast zit af te zagen/slijpen maar heb het opgegeven omdat het TE moeilijk bereikbaar is.

    Nu ik terug agricon brand geen enkel probleem meer bij opstart zelfs aks ze zeeeeer vuil is en bomvol as zit .

    Nu is het echt wel een defecte gloeikaars

    Gesponsorde inhoud


    Piazzetta MP973 start niet meer op Empty Re: Piazzetta MP973 start niet meer op

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za mei 11, 2024 4:09 pm