Omdat ik met wat vragen zit omtrent het gebruik van mijn kachel ben ik op dit forum terecht gekomen.
Ik heb een pelletkachel laten plaatsen in de keuken daar er daar geen radiator aanwezig is en dit ter vervanging van een gaskachel.
Ik heb in maart 2012 een palladio scozia laten plaatsen en dit omwille van zijn geringe afmetingen (hadden maar 40cm).
we gebruiken momenteel green energy pellets maar experimenteren af en toe wel eens met een ander merk. De beste ervaring heb ik
gehad met woodox pellets die ik eens in de colruyt gekocht had maar ik kan deze nergens anders terug vinden.
Welke pelletkachel heb je of zou je willen aanschaffen?
Ik ben tevreden over mijn kachel maar niet over de firma die deze geplaatst heeft - geen nederlandstalige handleiding - pelletkachel reeds
na 500kg pellets moeten laten reinigen omdat de al volledig verstopt zat - kap van mijn rookkanaal geeft roet af op mijn buitenmuur.
Ik heb bij de reiniging het toerental van de ventilator laten verhogen in de hoop dat de verstopping van het rookkanaal wat langer achterwege blijft.
De kap kwam de firma nog vervangen door een bocht van 45° maar na een maand nogaltijd niets van gehoord, zelfs niet na emails