Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 25 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 3 verborgen en 21 gasten

Cerutti


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
paularis
erwin
6 plaatsers

    piazzetta P956 zelf plaatsen


    Gast
    Gast


    piazzetta P956 zelf plaatsen - Pagina 2 Empty Re: piazzetta P956 zelf plaatsen

    Bericht van Gast wo 2 jan 2013 - 17:09

    thinluni mooi afgewerkt die afvoerbuis heb je dat zelf gedaan? heb juist het zelfde systeem en ben eral 3 jaar zeer tevreden over , en qua onderhoud is dat zeer vlug gedaan , en ja soms liggen er van die zwarte roetdeeltjes onder de schouw en dat stoort mij niet.

    in het dorp ken er al 5 die zulk zo een systeem van schouw hebben , als nu de installateurs wat hier allemaal op het forum zitten het achterste van hun tong is laten zien en zeggen wat goed of slecht is dan raak dat misschien is ooit opgelost..
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    piazzetta P956 zelf plaatsen - Pagina 2 Empty Re: piazzetta P956 zelf plaatsen

    Bericht van ss wo 2 jan 2013 - 17:20

    Allez, ik zal mijn reputatie maar weer een beetje waarmaken:
    Een kompleet af te keuren systeem van rookafvoer, lees meer op het forum over rookafvoer. Hopelijk komt er een duidelijke wet in België die deze rommelinstallateurs buitenspel zet. Een serieus rookkanaal voor een pelletkachel komt tot minstens 50cm of meer boven de dakrand (hoeveel keer in de laatste jaren hebben we dat al benadrukt?)en niet op een zijmuur 2m van de grond. Als men de huidige wet leest zoals het moet is het nu al verboden bij vaste brandstoffen en wat zijn vaste brandstoffen beste vrienden??? Inderdaad (ook) PELLETS!
    Vriendelijke groeten en nog Beste Wensen voor een gezond 2013....

    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    piazzetta P956 zelf plaatsen - Pagina 2 Empty Re: piazzetta P956 zelf plaatsen

    Bericht van Gast wo 2 jan 2013 - 18:52

    @SS, geen enkel probleem.
    Dit wat nu staat is het geen men mij heeft meegegeven en dat zou zo in orde moeten zijn.
    Ik zal zeker eens verdere navraag doen.

    @Joske+
    Ja ik heb dit zelf geplaatst.
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    piazzetta P956 zelf plaatsen - Pagina 2 Empty Re: piazzetta P956 zelf plaatsen

    Bericht van nick1 wo 2 jan 2013 - 19:09

    Thinluni, hier een identieke montage, heeft inmiddels alle weersomstandigheden meegemaakt en nog geen enkel probleem opgeleverd bij onze P955. Ook bij een bevriend echtpaar is dergelijke montage al 3 jaar probleemloos. 't zal zijn dat de Piazzetta-kachel niet veeleisend is zekerst Wink . En wat de wet betreft... bloot gat


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    piazzetta P956 zelf plaatsen - Pagina 2 Empty Re: piazzetta P956 zelf plaatsen

    Bericht van steven do 3 jan 2013 - 9:01

    Thinluni,

    als de wind verkeerd zit, ga je problemen krijgen met de schouw.

    Bekijk de link van Krusty maar eens goed.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF

    Gesponsorde inhoud


    piazzetta P956 zelf plaatsen - Pagina 2 Empty Re: piazzetta P956 zelf plaatsen

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo 28 apr 2024 - 15:21