Waar zou het probleem van de fan dan aan kunnen liggen. De kachel draait momenteel op Eco en de fan op vol vermogen, en kan dit niet meer wijzigen middels de toetsen. Dit heeft wel altijd goed gewerkt gehad?
Dan zal het wel degelijk een storing zijn. Zou het niet kunnen helpen om kachel uit te zetten. De kachel eens van het stroomnet halen en dan terug op te starten?
Mijn vader heeft inderdaad aan de kachel liggen prullen, hij had op het forum gelezen dat je hoeveelheid pellets kon regelen om te voorkomen dat het bakje overloopt, en heeft waarschijnlijk een andere functie dan C9 geselecteerd en gewijzigd, alleen weet ie niet welke.
vandaar dat we terug van fabrieksinstellingen zouden willen beginnen....
Heb je alle parameters opgeschreven van je kachel, want je kunt hem dan wel resetten, maar daarom zijn dat dan nog niet de juiste instellingen enne... In het vervolg niet meer je vader laten klooien
Inderdaad, je hebt gelijk, buiten is het nog steeds krijtwit en binnen lekker warm, hoop dat deze post later de kenners weet te bereiken, iedereen alvast bedankt voor zijn input.
Vervolgens weer UT04 en dan tot 8-1 gaan en set drukken. (het kan ook 8-0 of 8-2 zijn)
Als je de kachel van de stroom haalt er terug aan zet dan geeft de display een "bank nr(8-1)" aan dit is je standaard database instelling van de kachel.(of 8-0 of 8-2)
Normaal gezien gaat de kachel na deze handeling terug in fabrieksinstelling gaan werken, nu hoef je enkel nog (afhankelijk van soort pellets) de eco waarde iets te minderen, dus terug naar UT04 > A9 dan PR6 en deze waarde verminderen.
En zeg tegen pa dat hij er met zijn fikken afblijft als ze goed brandt,
Beste Normaal staat er op de kalor kachels een reset knop om deze terug op fabrieks instel te zetten (bij de mijne toch is een georgia) deze knop zit onder een kapje dat je los moet schroeven en 30 sec ingedrukt houden . Bij mij zit dit knopje net onder waar de stroomkabel inzit (zwart schroefdopje ) greetz
Ik Dank jullie allen. De Richtlijnen van verkske opgevolgd en opnieuw ingesteld en de kachel brandt weer als een beauty
Bank 8-1 Ecowaarde vermindert naar 15" Pallettoevoer vermindert naar -2 Luchtafvoer +1
Hij brandt weer heerlijk warm doch muisstil.
Ik ben er tevens achtergekomen wat mijn vader verprutst heeft, op een of andere manier bank o9 geselecteerd waardoor de fan non-stop op max vermogen bleef tieren.