Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 20 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 20 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    All no flusso, extraflame graziosa

    Roger C
    Roger C
    Starter
    Starter


    Man Aantal berichten : 16
    Registration date : 23-01-12

    All no flusso, extraflame graziosa Empty All no flusso, extraflame graziosa

    Bericht van Roger C wo jan 16, 2013 12:02 am

    Sedert einde maart 2012 brandt onze kachel, een La Nordica Extraflame Graziosa, behoudens de gebruikelijk opstartprobleempjes van de beginneling, zonder moeilijkheden.
    Gisteren valt ze in veiligheid met de melding "All no flusso" (storing luchtstroom).

    De handleiding erbij genomen en nagezien wat opgelijst was voor deze storing (sluiting vuurdeur, afsluiting asbak, reiniging verbrandingskamer, reinigen schouw), een mogelijk defect van de onderdruksensor is ook vermeld. Dit laatste moet dan volgens de handleiding door een technieker vastgesteld worden.

    Nadat de kachel voldoende afgekoeld was, deze uit de schouw getrokken en gezien dat er toch behoorlijk wat as in het horizontaal gedeelte van de schouw zat. Vermoedelijk lag het probleem daar. Volledig gereinigd en de kachel terug opgestart.

    De kachel brandt perfect tot deze morgen. Opnieuw hetzelfde probleem. Daardoor dacht ik direct aan een defecte sensor. Om 09h15 een telefoontje naar Das - Berrevoets in Beverlo (de installateur) gedaan. Je gelooft het of niet maar om 13h45 was de technieker reeds hier.
    Hij stelt een vervuiling door stof van de onderdruksensor in de luchtinlaat vast (heb ik gewoon niet aan gedacht dit te checken, staat ook niet zo vermeld in de handleiding). De lucht wordt in de woonkamer aangezogen.
    Na de reiniging start de kachel probleemloos. Hij verhoogt ook het toerental van de extractiemotor van 1650 tr/min naar 1750 tr/min.

    Tot op dit ogenblik brandt de kachel perfect. Meer zelfs, door het verhogen van het toerental van de extractiemotor brandt ze veel rustiger, geeft meer warmte en het ruitje blijft zuiver. Dit laatste werd vroeger reeds na een tweetal uren bruin. Wij stoken Bioflampellets.

    Eerst en vooral vind ik dat Das - Berrevoets een pluim verdient voor zijn supersonisch snelle tussenkomst. Een heel verschil met wat ik op het forum soms lees.
    De herstelling gebeurt ook onder waarborg.

    Maar ook een vraag die ik me stel in verband met deze storing, zou het niet beter zijn een rechtstreekse luchtaanzuiging van buitenaf te voorzien? De vervuiling was duidelijk huisstof.

    Roger
    Anonymous
    Gast
    Gast


    All no flusso, extraflame graziosa Empty Re: All no flusso, extraflame graziosa

    Bericht van Gast wo jan 16, 2013 12:27 am

    daar zijn de meningen over verdeeld,gebruik het zoeken maar eens ,maar normaal komt de lucht inlaat onder uw brandpotje uit ,neem het potje eruit en voel eens of je een buisje +-5cm doormeter voelt,dit is uw lucht inlaat ,ik zet altijd bij het reinigen daar de stofzuiger darm eens op !
    grts eric

      Het is nu zo apr 28, 2024 6:13 am