Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 92 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 91 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 I_vote_rcap 
steven
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 I_vote_rcap 
pedro
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 I_vote_rcap 
krusty
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 I_vote_rcap 
Fleur
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 I_vote_rcap 
ss
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 I_vote_rcap 
jeanhup
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 I_vote_rcap 
Philip
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 I_vote_rcap 
Annejanne
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 I_vote_rcap 
Maryline
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 I_vote_rcap 

 

 Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

Ga naar beneden 
+66
Daniel00
demarc
colleken
costerke
grossard.rob
bvernail
Syl79
makhila
opajust
strolisp
Bram N.
marlotje
zoom
ponneke
curleo
Greenhorn
jbke
wakuwaku
framaro
eendracht
walter
piet
bertus
Dave G.
rloncke
Keteltje
john-159
hermanV
Fleur
sickofitall
shadow10
ben-revo
Omerta
oswald
krusty
nick1
braxx
mantas
vyncke002
marver
dxnature
karamanliali
niepoort
francky
demosthenes
peter van den Branden
atlasgust
ss
stefke
Annejanne
polle90
knoepken
theco
pellbox
petrah
turkoois
Uthrex
Geert
erwin
biker
cuypersmarc
lupus
Philip
boxke
pedro
steven
70 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Emptydi feb 08, 2011 11:30 pm

Goedenavond! Mijn naam is Ron den Braber uit Soest (NL).

Hartelijke groet,

Ron
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Emptywo feb 09, 2011 9:04 am

dure pellets, als ik op die website kijk. prijs per zak van 15kg tussen 4 en 6 euro ...

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Emptywo feb 09, 2011 9:05 am

nog zo 1:

geen schouw of schoorsteen nodig ??????????????????????????????????????????????????????????????


Blijkbaar nog veel werk aan de winkel om het goed te doen

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Emptywo feb 09, 2011 9:07 am

en nog 1 op de website die niet klopt:

5. Is een pelletkachel altijd gesloten?
Ja, het verbranden van de pellets eist dat dit in een gesloten systeem gebeurd.

Een pelletkachel is geen gesloten systeem. verbrandingslucht wordt uit de omgeving gehaald waar de kachel staat, zelfs als de lucht extern wordt aangezogen is er nog altijd lucht die via kieren aan het ruitje wordt naar binnen gezogen

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Emptywo feb 09, 2011 9:10 am

nog zo 1:

8. Is er kans dat er giftige stoffen in de kamer ontstaan?
Omdat een pelletkachel een gesloten systeem is, is de kans dat er giftige gassen in de ruimte komen nihil. Daarbij is het rendement van een pelletkachel erg hoog omdat er een bijna volledige verbranding plaats vindt. Bij een volledige verbranding komen ook geen giftige stoffen vrij.


Bij verbranding heb je altijd de mogelijkheid dat er CO2 in de te verwarmen ruimte komt, door bijvoorbeeld een verstopte gasafvoer een een pelletkachel is geen gesloten systeem

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Emptywo feb 09, 2011 9:10 am

en een beetje onzinnigheid:

11. Is het stoken op pellets duur?
Met een pelletkachel kunt u ca. 30 tot 50% besparen op uw energie-rekening. Dit is natuurlijk afhankelijk van de isolatie-waarde e.d. van uw woning.


50% besparen doet niemand!

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Emptywo feb 09, 2011 9:12 am

nog 1:


12. Waar komt het hoge rendement vandaan?
Door de pefekte dosering en gebruik van kwaliteits pellets (DIN+) heeft een pelletkachel op de
laagste stand ca. 0,7 kg pellets nodig. De warmtewisselaar zorgt mede voor het hoge rendement.
Een pellet is hard geperst, daardoor is de energie-waarde veel hoger dan van een stuk hout.


Het hoge rendement komt omdat het hout droger is dan gewoon brandhout. Er is dus minder water aanwezig wat een hoger rendement geeft bij de verbranding en door de warmtewisselaar in de pelletkachel wordt veel warmte opgevangen die anders in de schouw zou verdwijnen.

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Emptywo feb 09, 2011 9:15 am

en nog 1:

14. Is het stoken van een pelletkachel slecht voor het milieu?
Bij het stoken van een pelletkachel komt evenveel CO2 vrij als bij een vergelijkbare hoeveelheid hout dat verrot in het bos. Als de kachel er dus eenmaal staat is het een zeer milieuvriendelijke manier om je huis te verwarmen.


verbranden van pellets is CO2 neutraal! Dit heeft te maken met de kringloop van het hout. De boom neemt tijdens zijn bestaan CO2 op uit de omgeving en zet die om in onschadelijke stoffen.

Bij het verbranden van pellets wordt een zelfde hoeveelheid CO2 terug te lucht in geblazen

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Emptywo feb 09, 2011 11:07 am

Deze teksten staan wel bijna op elke site over pelletkachels hoor, niet enkel daar.

Groetjes
Kristel
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32175
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Emptywo feb 09, 2011 12:19 pm

ron heb je ook pellet BBQ in je gamma

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Emptywo feb 09, 2011 1:35 pm

Nee, ik heb nog geen pellet-bbq in het gamma. Ik ben in gesprek met leveranciers en probeer een zo evenwichtig mogelijk assortiment samen te stellen. De reacties die ik hier vind, helpen mij daarbij.
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4780
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Emptywo feb 09, 2011 1:39 pm

kristel schreef:
Deze teksten staan wel bijna op elke site over pelletkachels hoor, niet enkel daar.

Groetjes
Kristel

Dan is het aan de eigenaar van de site om zn bronnen goed te controleren,alst ie dit op zn site plaatst dan wil dit zeggen dat ie er mee akkoord gaat wat er daar beweert wordt.Maw dat ie er geen kaas van gegeten heeft Smile

Iemand die pelletkachels verkoopt/verdeeld daar wordt er toch van verwacht dat ie over correcte info beschikt...........als de info die verspreid wordt nog niet correct is,laat staan wat de plaatsing/afstelling/problemen oplossen/......dan zal geven.....

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
stefke
Pellet
Pellet
stefke


Man Aantal berichten : 121
Leeftijd : 60
Registration date : 18-02-11

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Emptydi feb 22, 2011 7:55 pm

hallo ik ben stefan
we hebben een huisje gekocht en zodoende zouden we graag een pelletkachel aanschafen voor de kosten van de gas wat te drukken want die is hier kei duur, maar we kennen er niks van dus effe gezocht op internet en kwam hier uit, dat viel al mee dus , maar er is zoveel verschil dat ik er zelf niet meer aan uit kan vb. het merk enz...
we zijn al wezen kijken in de winkel van de groene kachel en zag er wel mooi uit , maar de prijs was er ook naar vond ik .
dus nog wat zoeken voor een tweede hands denk ik zodat ik toch nog iets goed kan kopen van goede kwaliteit want kan beter wat meer uitgeven voor een goede dan een goed kopen pelletkachel

_________________
Rika Domo
Edilkamin Iris Plus
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Emptydi feb 22, 2011 8:21 pm

Stefke: helaas zegt ook in de pelletkachelwereld een hoge prijs niks over de kwaliteit van het materiaal. Imago, een groot marktaandeel en te grote marges zijn vaak meer bepalend voor de prijs dan de echte kwaliteit. Voordat ik mijn eerste pelletkachel aangeschaft heb, heb ik er eerst een paar open laten schroeven bij diverse handelaren en het is soms bedroevend hoe sommige dure merken in elkaar gezet zijn: dun plaatwerk, samengeschroefd met parkerschroeven. De gebruikte motoren wijken vaak ook niet af van de goede goedkopere merken.
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Emptywo feb 23, 2011 11:27 am

HermanM schreef:
Stefke: helaas zegt ook in de pelletkachelwereld een hoge prijs niks over de kwaliteit van het materiaal. Imago, een groot marktaandeel en te grote marges zijn vaak meer bepalend voor de prijs dan de echte kwaliteit. Voordat ik mijn eerste pelletkachel aangeschaft heb, heb ik er eerst een paar open laten schroeven bij diverse handelaren en het is soms bedroevend hoe sommige dure merken in elkaar gezet zijn: dun plaatwerk, samengeschroefd met parkerschroeven. De gebruikte motoren wijken vaak ook niet af van de goede goedkopere merken.

Herman, dit is wel heel kort door de bocht hoor! De ene gbruikt veel gietijzer, de andere voornamelijk plaatstaal, sommige mototen en ventilatoren zijn duidelijk van een verschillende kwaliteit en dat kan soms ook gezegd worden van de electronische prints! Ik beweer niet dat het altijd zo is!!!
Als je nogeens begint te "vijzen", misschien toch iets nader bekijken!?
Groeten,
ss

Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Emptywo feb 23, 2011 11:28 am

ss schreef:
HermanM schreef:
Stefke: helaas zegt ook in de pelletkachelwereld een hoge prijs niks over de kwaliteit van het materiaal. Imago, een groot marktaandeel en te grote marges zijn vaak meer bepalend voor de prijs dan de echte kwaliteit. Voordat ik mijn eerste pelletkachel aangeschaft heb, heb ik er eerst een paar open laten schroeven bij diverse handelaren en het is soms bedroevend hoe sommige dure merken in elkaar gezet zijn: dun plaatwerk, samengeschroefd met parkerschroeven. De gebruikte motoren wijken vaak ook niet af van de goede goedkopere merken.

Herman, dit is wel heel kort door de bocht hoor! De ene gebruikt veel gietijzer, de andere voornamelijk plaatstaal, sommige mototen en ventilatoren zijn duidelijk van een verschillende kwaliteit en dat kan soms ook gezegd worden van de electronische prints! Ik beweer niet dat het altijd zo is!!! Crying or Very sad
Als je nogeens begint te "vijzen", misschien toch iets nader bekijken!?
Groeten,
ss
duivel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Emptywo feb 23, 2011 12:18 pm

ss schreef:
HermanM schreef:
Stefke: helaas zegt ook in de pelletkachelwereld een hoge prijs niks over de kwaliteit van het materiaal. Imago, een groot marktaandeel en te grote marges zijn vaak meer bepalend voor de prijs dan de echte kwaliteit. Voordat ik mijn eerste pelletkachel aangeschaft heb, heb ik er eerst een paar open laten schroeven bij diverse handelaren en het is soms bedroevend hoe sommige dure merken in elkaar gezet zijn: dun plaatwerk, samengeschroefd met parkerschroeven. De gebruikte motoren wijken vaak ook niet af van de goede goedkopere merken.

Herman, dit is wel heel kort door de bocht hoor! De ene gbruikt veel gietijzer, de andere voornamelijk plaatstaal, sommige mototen en ventilatoren zijn duidelijk van een verschillende kwaliteit en dat kan soms ook gezegd worden van de electronische prints! Ik beweer niet dat het altijd zo is!!!
Als je nogeens begint te "vijzen", misschien toch iets nader bekijken!?
Groeten,
ss
Als koeltechniekinstallateur/monteur weet ik wel waar ik op moet letten en ken ik de meeste technieken en merken die in pelletkachels gebruikt worden ook wel.
Ik kan dus wel een degelijk apparaat van een wat minder zorgvuldig samengesteld apparaat onderscheiden. Zoals ik al zei: ik kwam dure kachels tegen die met parkerschroeven in elkaar gevezen waren en goedkope die netjes met inbusschroefjes in elkaar zaten. Allebei hebben ze vergelijkbare motoren van betrouwbare merken en de goedkope was alleen op de hoogste stand luider dan de dure (maar blies ook veel harder). De dure heeft misschien een plaatje gietijzer (waarvoor? heeft toch geen enkele meerwaarde in een pelletkachel?) en de goedkope niet. Ik kan daarmee een prijsverschil van soms wel €800,- voor vergelijkbare kachels niet verklaren.
Over de prints kan ik niet veel technisch-inhoudelijks vertellen, wel dat ik volgens mij maar 2 of 3 soorten bedieningspanelen ben tegengekomen die allemaal zowel bij goedkope als bij dure merken voor leken te komen.
Er zijn vast ook slechte goedkope merken (net zoals er ook minder goede dure zijn), maar ik wil alleen maar zeggen dat de prijs blijkbaar - net als in de autowereld - meer bepaald wordt door het imago en margepolitiek dan door feitelijke productiekosten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Emptywo feb 23, 2011 12:27 pm

HermanM schreef:
ss schreef:


Herman, dit is wel heel kort door de bocht hoor! De ene gbruikt veel gietijzer, de andere voornamelijk plaatstaal, sommige mototen en ventilatoren zijn duidelijk van een verschillende kwaliteit en dat kan soms ook gezegd worden van de electronische prints! Ik beweer niet dat het altijd zo is!!!
Als je nogeens begint te "vijzen", misschien toch iets nader bekijken!?
Groeten,
ss
Als koeltechniekinstallateur/monteur weet ik wel waar ik op moet letten en ken ik de meeste technieken en merken die in pelletkachels gebruikt worden ook wel.
Ik kan dus wel een degelijk apparaat van een wat minder zorgvuldig samengesteld apparaat onderscheiden. Zoals ik al zei: ik kwam dure kachels tegen die met parkerschroeven in elkaar gevezen waren en goedkope die netjes met inbusschroefjes in elkaar zaten. Allebei hebben ze vergelijkbare motoren van betrouwbare merken en de goedkope was alleen op de hoogste stand luider dan de dure (maar blies ook veel harder). De dure heeft misschien een plaatje gietijzer (waarvoor? heeft toch geen enkele meerwaarde in een pelletkachel?) en de goedkope niet. Ik kan daarmee een prijsverschil van soms wel €800,- voor vergelijkbare kachels niet verklaren.
Over de prints kan ik niet veel technisch-inhoudelijks vertellen, wel dat ik volgens mij maar 2 of 3 soorten bedieningspanelen ben tegengekomen die allemaal zowel bij goedkope als bij dure merken voor leken te komen.
Er zijn vast ook slechte goedkope merken (net zoals er ook minder goede dure zijn), maar ik wil alleen maar zeggen dat de prijs blijkbaar - net als in de autowereld - meer bepaald wordt door het imago en margepolitiek dan door feitelijke productiekosten.



herman
welke kachel is volgens jou dan de beste koop qua prijs/kwaliteit op dit moment?


gr fleur
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Emptywo feb 23, 2011 1:43 pm

Ik was vooral aangenaam verrast door Red en Adler. De Adler was echter aanzienlijk goedkoper en kwalitatief zeker vergelijkbaar. Er waren nog wel meer goedkopere kachels die voldeden maar die gewoon niet mooi waren (te 'designerig' of net te vierkant) of waarvan de verkoper te ver weg zat of niet betrouwbaar leek.
Andere merken die ik bekeken heb:
Karmek, Ecoforest, Edilkamin, Deville, Thermorossi, MCZ, Piazetta, Nordic Fire (=Ecotec?), Extraflame, Rowi.
Zoals jullie zien heb ik me goed geamuseerd bij de koopvoorbereiding en veel verkopers lastig gevallen Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Emptywo feb 23, 2011 1:50 pm

En Cadel niet onder de loep genomen????
Ik denk dat er weinig cadel kachels in omloop zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32175
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Emptywo feb 23, 2011 1:53 pm

HermanM schreef:
Ik was vooral aangenaam verrast door Red en Adler. De Adler was echter aanzienlijk goedkoper en kwalitatief zeker vergelijkbaar. Er waren nog wel meer goedkopere kachels die voldeden maar die gewoon niet mooi waren (te 'designerig' of net te vierkant) of waarvan de verkoper te ver weg zat of niet betrouwbaar leek.
Andere merken die ik bekeken heb:
Karmek, Ecoforest, Edilkamin, Deville, Thermorossi, MCZ, Piazetta, Nordic Fire (=Ecotec?), Extraflame, Rowi.
Zoals jullie zien heb ik me goed geamuseerd bij de koopvoorbereiding en veel verkopers lastig gevallen Wink

herman

adler en red zijn dan prijs/kwaliteit goed volgens u
wat vond je van edilkamin?
welke kachel heb je uiteindelijk gekocht?

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Emptywo feb 23, 2011 2:29 pm

erwin123 schreef:
adler en red zijn dan prijs/kwaliteit goed volgens u
wat vond je van edilkamin?
welke kachel heb je uiteindelijk gekocht?
Ik heb uiteindelijk een Adler gekocht. Ik vond Edilkamin ook wel aardig maar relatief duur zonder kwalitatief meerwaarde te bieden. Van de wat duurdere kachels (2000+) zouden we eerder een MCZ gekozen hebben dan een Edilkamin, maar puur en alleen voor het design. Kwalitatief waren de verschillen niet zo groot.
Qua afwerking zie je natuurlijk wel wat verschil. De duurdere kachels zijn iets mooier afgewerkt, maar dat vind ik niet belangrijk. Een kachel mag er voor mij gewoon als een kachel uitzien en niet als een design dressoir. M'n vrouw heeft daar ook een uitgesproken mening over en die vond de Adler eigenlijk het fraaist vormgegeven omdat die niks probeerde te zijn behalve een kachel. Toen ik daar niks tegenin kon brengen inzake kwaliteit en verwachte levensduur was de keus snel gemaakt.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32175
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Emptywo feb 23, 2011 2:35 pm

HermanM schreef:

Qua afwerking zie je natuurlijk wel wat verschil. De duurdere kachels zijn iets mooier afgewerkt, maar dat vind ik niet belangrijk. Een kachel mag er voor mij gewoon als een kachel uitzien en niet als een design dressoir.

goed uitgangspunt belangrijkst is de warmte die eruit komt

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Emptywo feb 23, 2011 4:20 pm

Laat me toe om te zeggen dat Herman hierbij zijn eigen mening verkondigde en ik deze mening respecteer maar wel mijn mening heb. Niet iedereen heeft dezelfde mening, gelukkig maar, of er bestond maar één kachel. Als ik moet kiezen voor plaatstaal of gietijzer dan weet ik wel wat kiezen... Doet er niet toe in een pelletkachel??? eeen kachel is toch wat moeilijk te vergelijken met een koetswerk van een voertuig of een frigo vrees ik...
Vriendelijke Groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Emptywo feb 23, 2011 8:46 pm

hallo,
ben van oudenaarde en wil mij een kachel aanschaffen
bij mario uit ronse.
kent u deze verdeler ss
mvg
geert
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32175
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Emptywo feb 23, 2011 8:56 pm

pellet schreef:
hallo,
ben van oudenaarde en wil mij een kachel aanschaffen
bij mario uit ronse.
kent u deze verdeler ss
mvg
geert

nog geen slechte reacties gelezen van mario
meeki heeft 1 vandaar en is tevreden

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 5 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)
Terug naar boven 
Pagina 5 van 40Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)
» Nieuw hier en zoek wat info over pelletskachels voor de CV.
» Nieuw hier

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Welkom-
Ga naar: