van Gast wo okt 17, 2012 5:17 pm
Ik ben Kristof, door omstandigheden huiseigenaar op mijn 26e pas. Daarom nog veel te leren.
Ik heb momenteel een CV van +30 jaar oud op mazout waar ik een slordige 3000 liter mee op stook per jaar voor verwarming en warm water.
Ik ben nochtans zelden thuis en stook tot 19°. Ik heb ongeveer berekend dat ik een kleine 1000 liter gebruik voor enkel mijn warm water
Mijn huis is niet supergoed geisoleerd maar het is wel geisoleerd dus de voornaamste oorzaak lijkt de verouderde CV te zijn.
Vandaar dus dat ik alternatieven aan het bekijken ben en voorlopig lijkt een pelletkachel in combinatie met een elektrische boiler (voor mijn budget) de meest voordelige optie.
Ik weet echter nog niet welke kachel, ik heb 2 beschikbare schouwen, 1 met open haard waar dus een inbouwkachel zou inkunnen of een uitbouw die iets centraler ligt in het huis.
Tijdens mijn zoektocht naar een leverancier in Limburg, ben ik toevallig op dit forum uitgekomen. Ik heb bij een aantal leveranciers al wat positieve en negatieve comments gezien, vandaar dat ik nu niet goed weet waar het best te gaan...