Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 17 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 17 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    schoonblazen branderpotje (zelfreiniging)

    Anonymous
    Gast
    Gast


    schoonblazen branderpotje (zelfreiniging) Empty schoonblazen branderpotje (zelfreiniging)

    Bericht van Gast vr feb 15, 2013 10:17 pm

    kan iemand mij eens uitleggen wat tijdens het schoonblazen(bij karmek stop fire)eigenlijk moet gebeuren ,normaal gebeurd dit om de 30 minuten ik heb dit naar 60 minuten gezet ,het verschijnt dus elk u op de display stop fire voor +- 15 sec maar ik hoor niet meer geluid (afvoer motor) oid
    grts eric
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    schoonblazen branderpotje (zelfreiniging) Empty Re: schoonblazen branderpotje (zelfreiniging)

    Bericht van krusty vr feb 15, 2013 10:29 pm

    Niet doen , laat die 30 minuten.Waarom weet ik niet maar het staat zo ingesteld vanuit de fabriek.Je kunt er geen enkel voordeel uithalen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    schoonblazen branderpotje (zelfreiniging) Empty Re: schoonblazen branderpotje (zelfreiniging)

    Bericht van erwin vr feb 15, 2013 10:30 pm

    dat regelmatig harder schoonblazen is nodig om de gaatjes van het branderkorfje open te houden..
    waarom heb je dat langer gezet Shocked

    welke parameter heb je gewijzigd? 3 of 12
    3 = intervaltijd tussen 2 schoonmaakbeurten
    12= tijd schoonblazen





    Laatst aangepast door erwin op vr feb 15, 2013 10:59 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    schoonblazen branderpotje (zelfreiniging) Empty Re: schoonblazen branderpotje (zelfreiniging)

    Bericht van Gast vr feb 15, 2013 10:53 pm

    wel ik heb het even na gekeken 3=60 12=30 3was origineel 30 maar wat zou er eigenlijk moeten gebeuren?harder afvoer geblaas zou ik denken? want zoals erwin het zegt om de gaatjes open te houden (maken) maar er gebeurt gewoon niets! je zou het toch moeten horen dacht ik? toen ik de karmek juist had en er verscheen stop fire zette ik de kachel uit en belde naar die klojo van een techniemandal en die zei er is niets aan de hand dat doet de kachel nu en dan niks vanaan trekken nu weet ik beter en dient het om het brandpotje proper te blazen maar dan zou ik denken meer afvoer te horen de worm stopt wel even met pellets te gooien dus +- 30sec is dit het normale procces? zonder harder te blazen? hoe gaat dit bij jullie kachels?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    schoonblazen branderpotje (zelfreiniging) Empty Re: schoonblazen branderpotje (zelfreiniging)

    Bericht van erwin vr feb 15, 2013 11:08 pm

    erik

    als je hem nog nooit harder hoorde blazen bij de reiniging dan is er wel een probleem..
    mijn advies zou normaal zijn: raadpleeg de installateur scratch


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    schoonblazen branderpotje (zelfreiniging) Empty Re: schoonblazen branderpotje (zelfreiniging)

    Bericht van Gast vr feb 15, 2013 11:16 pm

    ik heb heb die taak overgenomen! ik pluis het wel uit !ik wou gewoon weten tijdens stop fire harder of niet harder blazen ,ja dus ,dat heeft mijn kachel nooit gedaan dus dat moet opgelost worden niet dat het nodig is, brandpot is altijd proper (niet met..agri)maar nu heb ik eindelijk nog eens een probleem ,joepie morgen direct erin vliegen (instalateur?? niet goed )
    grts eric
    Anonymous
    Gast
    Gast


    schoonblazen branderpotje (zelfreiniging) Empty Re: schoonblazen branderpotje (zelfreiniging)

    Bericht van Gast za feb 16, 2013 12:28 am

    wel ik heb 3 naar 10minuten veranderd en nu na 1 u kachel gade te slaan merk ik op dat ze inderdaad om de 10 tot 12 minuten exact 30 sec harder afvoert(nu valt het op omdat ik de tijd naar 10 heb gezet)ervoor hoorde ik ook wel de kachel harder draaien maar wist niet waarom en stoorde mij daar ook niet aan ) ,maar de display laat het maar om de 30 minuten zien (stop fire ) die volgt dus de instelling 10minuten niet nu zet ik pr3 terug naar 60 (originele waarde) en ik ben vrij zeker dat het dan wel terug klopt ,dus 30sec meer afvoer lawaai(is overdreven=meer geluid)komt van de cleaning(stop fire) weer geen nieuw probleem dus ,gtvr ik haat het als alles goed gaat Smile
    erwin ik hoorde de kachel wel af en toe harder blazen maar nooit op het moment van stop fire ,omdat ik de tijd heb veranderd waarschijnlijk ,wat ik niet begrijp is als ik de tijd om schoon te blazen van 60min naar 30 min de kachel het wel doet maar de display iets anders zegt ,nu is het wel dat de klok ook +- 30minuten op 24 uur achter loopt die moet ik als ik de kachel programmeer elke keer juist zetten ,heeft dat er mischien iets mee te maken ,omdat het toch over tijd gaat en het prog (de software) daar een prob mee heeft?ik bedoel ik stel 30minuten in maar de klok loopt op 30 minuten 1 minuut achter ,dat de display dan niet meer klopt met de info dat ze geeft? moeilijk e
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    schoonblazen branderpotje (zelfreiniging) Empty Re: schoonblazen branderpotje (zelfreiniging)

    Bericht van erwin za feb 16, 2013 1:43 am

    achterlopen van de klok dat zou niet mogen (30min op 24h is veel)
    dit kan idd invloed hebben dat de displayinfo afwijkt van hetgeen de kachel uitvoert (blazen)


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    schoonblazen branderpotje (zelfreiniging) Empty Re: schoonblazen branderpotje (zelfreiniging)

    Bericht van Gast za feb 16, 2013 1:54 am

    een karmek bug denk ik de display zegt het altijd te laat ,maar de brandpot blijft wel proper de klok tja heb ik aleen maar nodig om te programeren en die zet ik elke keer effe juist ,maar zou niet mogen, mischien dat het italiaanse werk uur maar 59 minuten is?en elk u korter wordt ?
    grts eric
    opajust
    opajust
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 62
    Leeftijd : 77
    Registration date : 07-04-12

    schoonblazen branderpotje (zelfreiniging) Empty Achterlopen klok

    Bericht van opajust za feb 16, 2013 9:29 pm

    Hallo ERICGTC wat betreft achterlopen klok van je KARMEC alice,het is nml zo dat telkenmale je aan het programeren slaat of instellingen veranderd de klok niet verder loopt zodat het lijkt alsdat ze achterloopt(gekonstateerd bij mijn kachel) Daar heb ik nu geen last meer van vermits deze al meer dan een maand de deur uit is.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    schoonblazen branderpotje (zelfreiniging) Empty Re: schoonblazen branderpotje (zelfreiniging)

    Bericht van Gast zo feb 17, 2013 12:13 pm

    dag opajust blij u nog eens te horen,dat kan zijn wat u zegt maar als het een week vriest verander ik de instellingen (meer pellets en afvoer=meer warmte)en dan blijft die zo staan tot het weer veranderd dus kom ik niet aan de kachel aleen om te reinigen ,en dan loopt klok ook achter daar is gewoon iets mis mee je hebt zo van die klokken he die niet op tijd lopen,maar dat is niet erg eens je het weet ,seg waarom is je kachel weg verkocht,teruggenomen door verkoper?heb je een ander merk?
    grts eric
    opajust
    opajust
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 62
    Leeftijd : 77
    Registration date : 07-04-12

    schoonblazen branderpotje (zelfreiniging) Empty karmek weg cadel in

    Bericht van opajust zo feb 17, 2013 5:12 pm

    hey,inderdaad mijn karmek is na ongv. 3 maanden door de verkoper terug genomen
    (onmogelijk om deze op een normale manier te starten laat staan te programeren) is gewisseld voor een CADEL en alle problemen opgelost.
    Als je zo op dit forum rondneust ondek je dat er meer zijn die met Karmek startproblemen hebben.Heb nu een betrouwbare kachel die je kan laten stilvallen als je wil en die op een normale manier terug start(zonder knal of stofproductie)zelfs snachts, en een groot pluspunt JE HOORT ZE BIJNA NIET.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    schoonblazen branderpotje (zelfreiniging) Empty Re: schoonblazen branderpotje (zelfreiniging)

    Bericht van erwin zo feb 17, 2013 7:41 pm

    opajust,

    blij te horen dat de nieuwe kachel meevalt, ook wel een goede service van de verkoper om de probleemkachel om te ruilen..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    ponneke
    ponneke
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Vrouw Aantal berichten : 550
    Leeftijd : 67
    Registration date : 23-09-12

    schoonblazen branderpotje (zelfreiniging) Empty Re: schoonblazen branderpotje (zelfreiniging)

    Bericht van ponneke zo feb 17, 2013 7:59 pm

    Mooi om te lezen inderdaad dat er ook verkopers zijn die hun verantwoordelijkheid nemen! tof
    Wishfull thinking....
    Anonymous
    Gast
    Gast


    schoonblazen branderpotje (zelfreiniging) Empty Re: schoonblazen branderpotje (zelfreiniging)

    Bericht van Gast zo feb 17, 2013 11:02 pm

    ja goede service! maar wat je over uw nieuwe aanwist schrijft beleef ik nu ook met de karmek die staat nu al een tijdje in een 100% conditie
    grts eric
    ponneke
    ponneke
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Vrouw Aantal berichten : 550
    Leeftijd : 67
    Registration date : 23-09-12

    schoonblazen branderpotje (zelfreiniging) Empty Re: schoonblazen branderpotje (zelfreiniging)

    Bericht van ponneke ma feb 18, 2013 1:03 am

    Ik snap je niet scratch
    Je kachel in 100% conditie, meer kan je toch niet willen?
    Of wat bedoel je?

    MVG
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    schoonblazen branderpotje (zelfreiniging) Empty Re: schoonblazen branderpotje (zelfreiniging)

    Bericht van erwin ma feb 18, 2013 1:12 am

    ponneke,

    erictg was aan het praten tegen opajust..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    schoonblazen branderpotje (zelfreiniging) Empty Re: schoonblazen branderpotje (zelfreiniging)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 10, 2024 1:41 pm