Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 13 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    Edilkamin Funny+Green Energy Pellets


    strolisp
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 70
    Registration date : 04-11-12

    Edilkamin Funny+Green Energy Pellets - Pagina 2 Empty Re: Edilkamin Funny+Green Energy Pellets

    Bericht van strolisp di jan 21, 2014 4:30 pm

    Beste Erwin,

    in welke mate mag ik dan die waarden verlagen?

    ik heb nu al P1L op 10% staan en P1H op 20%

    Tevens heb ik al reeds opgemerkt bij Green Energy pellets dat in de laagste stand de wormschroef ( of een onderdeel) bij het draaien een ratelend geluid maakt.
    Kan dit doordat de kachel inwending te warm wordt.

    Wanneer ik de pellettoevoer drastisch verlaag heb ik dat probleem niet.

    Ik heb verleden week een aantal zakken german pellets en badger getest en hierbij had ik dat probleem niet (en toen stond P1L op 15% en P1H op 25%)

    Volgens mijn leverancier is dit omdat van naaldhout de kachel intern minder opwarmt dan met voornamelijk hardhout (Green Energy)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Funny+Green Energy Pellets - Pagina 2 Empty Re: Edilkamin Funny+Green Energy Pellets

    Bericht van erwin di jan 21, 2014 6:45 pm

    hoever je kan verlagen dat moet je zelf gaan uitzoeken. manueel branden in ieder vermogen en een punt zoeken dat de koek beter is en de kachel nog voldoende warmte geeft.

    als je de grenzen van de pelletbijsturing zover buiten de normale waarden dwingt kun je volgens mij beter de zelfregeling afzetten.
    de instelling van de pellettoevoer is dan veeeel makkelijker.

    hiervoor eerst parameter autoreg op off zetten, de waarden van parameters pellets PxL-PxH worden dan niet meer gebruikt.
    de afstelling gebeurt dan simpel door de parameters te wijzigen die net daarvoor staan, nl. pellets P1 tot P5.
    test het eens uit...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    strolisp
    strolisp
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 70
    Registration date : 04-11-12

    Edilkamin Funny+Green Energy Pellets - Pagina 2 Empty Re: Edilkamin Funny+Green Energy Pellets

    Bericht van strolisp wo jan 29, 2014 9:06 pm

    Nu de pellettoevoer reeds minder staat merk ik inderdaad een verbetering wat betreft koekvorming en vuilaanslag op de ruit van de kachel.
    De autoreg staat nog steeds aan.

    Echter dien ik nu volgens mijn leverancier van pellets ook nog de 'trek' te verhogen.
    Wij hebben een normale pottenschouw tot boven de nok van het huis.
    Via welke parameters doe ik dat en in welke mate dient dit te gebeuren.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Funny+Green Energy Pellets - Pagina 2 Empty Re: Edilkamin Funny+Green Energy Pellets

    Bericht van erwin ma feb 03, 2014 1:24 pm

    kachel manueel in P1 laten branden
    auto reg OFF
    auto pascal OFF

    pellet P1 de middenwaarde geven tussen huidige waarden van pellet P1L-pellet P1H
    dan kijken hoe de kachel in P1 brand
    eventueel pellettoevoer/rookgasventilator bijregelen met pellet P1 en air P1 in kleine stapjes

    daarna de andere vermogens idem.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    strolisp
    strolisp
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 70
    Registration date : 04-11-12

    Edilkamin Funny+Green Energy Pellets - Pagina 2 Empty Re: Edilkamin Funny+Green Energy Pellets

    Bericht van strolisp ma feb 03, 2014 8:00 pm

    Ok ik zal dat eens proberen.
    Dien ik de rookgasventilator ook met kleine stappen te verhogen of moet ik daar ook het gemiddelde nemen van de 'autowaarden'.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Funny+Green Energy Pellets - Pagina 2 Empty Re: Edilkamin Funny+Green Energy Pellets

    Bericht van erwin ma feb 03, 2014 8:08 pm

    de waarden van air P1,P2... staan standaard op de middenwaarde van de air low/high parameters.
    kijk eerst hoe hij brand, daarna pas wijzigen. wijzigen in stapjes van 2.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Edilkamin Funny+Green Energy Pellets - Pagina 2 Empty Re: Edilkamin Funny+Green Energy Pellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 10, 2024 12:13 pm