Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 8 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 7 gasten

SICCO


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    koekvorming seven met green energy

    Anonymous
    Gast
    Gast


    koekvorming seven met green energy Empty koekvorming seven met green energy

    Bericht van Gast za apr 06, 2013 4:42 pm

    hallo iedereen,

    korte inleiding Smile sinds begin november heb ik mij een edilkamin model seven aan geschaft
    en heb altijd de pellets gebruikt waarvan de kachel afkomstig is merk ken ik niet

    maar nu hebben mensen mij aan geraden de pellets van van green energy te gebruiken deze zouden meer warmte produceren en minder vervuiling in de kachel veroorzaken, dus heb mij een 20tal zakjes van 15kg aangeschaft om te testen

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

    van de linkse pellets heb ik 1200kg opgestookt en rechtse zijn van green energy

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

    ondertussen heb ik 4tal zakken van green energy opgestookt, maar branden niet optimaal en heb achteraf een dikke koek in het verbrandings potje die wel makkelijk te verwijderen is, maar dit zou komen omdat de ventilator niet hard genoeg staat
    weet iemand hoe je deze kan verhogen ?


    Mvg Glenn

    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31524
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    koekvorming seven met green energy Empty Re: koekvorming seven met green energy

    Bericht van erwin za apr 06, 2013 4:50 pm

    pellettoevoer iets verminderen en/of lucht iets vehogen kan helpen, dit gebeurt via de installateursparameters, na 5 zinvolle berichten op het forum kun je deze aanvragen per PM bij admin pedro..

    denk er ook aan dat zelf wijzigen van de parameters eventueel de garantie kan doen vervallen als er iets misgaat..



    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31524
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    koekvorming seven met green energy Empty Re: koekvorming seven met green energy

    Bericht van erwin za apr 06, 2013 9:23 pm

    kretske,

    probeer eerst eens de pellettoevoer wat te verminderen zonder meteen de parameters in te duiken, misschien is dit reeds voldoende.

    zie bericht 2 in dit topic: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    koekvorming seven met green energy Empty Re: koekvorming seven met green energy

    Bericht van Gast zo apr 07, 2013 8:19 pm

    oké,

    bedankt Erwin voor de tip heb ze bij gesteld nu eens afwachten wat dit gaat geven

    Mvg Glenn
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31524
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    koekvorming seven met green energy Empty Re: koekvorming seven met green energy

    Bericht van erwin zo apr 07, 2013 8:29 pm

    kontroleer ook eens of de warmtewisselaar nog proper is (tussen die 4 buizen binnenkant boven de deur goed stofzuigen) alsook het Tpotje en horizontale stukken van de rookgasafvoer..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    koekvorming seven met green energy Empty Re: koekvorming seven met green energy

    Bericht van Gast ma apr 08, 2013 4:26 pm

    Hallo,

    Ik stook al 3 Jaar green energy , de laatste ben ik gaan halen enkele weken geleden.

    Toen heb ik 2 types gekregen , zakken bedrukt en onbedrukt.

    Verschil is dat de onbedrukte zakken veeel stof en gruis bevatten ,ik zeef mijn pellets altijd en na 5 zakken heb ik een emmer met 3/4 rommel.
    Buiten dit feit branden deze ok , t'is te zeggen , geven veel warmte , wel vrij veel as en een aanslag in brandkorf.
    Als je deze dagelijks reinigd is er geen probleem

    Ik brand nu met een mix 1/3 Bioflam en 2/3 green energy , deze combinatie werkt voor mij perfect.

    De zakken met bedrukking zoals hierboven vermeld zijn veel beter bevatten minde stof en gruis en branden beter.
    Mijn ervaring tot nu toe is dat bioflam één van de betere pellets op de markt zijn , en dan spreek in met name over het voorbije jaar.
    Hopelijk blijft de kwaliteit van deze pellets voor het volgend jaar hetzelfde !!

    Als de verbranding niet optimaal is lijkt mij ook de pelletoevoer iets te verlagen en de extractieventilator snelheid iets verhogen
    Vergeet ook niet uw schouw na te kijken mocht je al veel gestookt hebben dit seizoen
    Wat is de afvoertemperatuur extractie, best tussen de 120 en 150 graden celcius

    Grtjes

    Bon_jean

    Gesponsorde inhoud


    koekvorming seven met green energy Empty Re: koekvorming seven met green energy

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 06, 2024 2:49 pm