Rookgasventilator werd op minimum gezet omdat dit het best lijkt te werken in de gegeven omstandigheden. Pelletkorrels liggen bij momenten te dansen in branderpotje en rode fijne vuurstrepen (net lazerstraaltjes) vliegen met enorme snelheid naar boven toe. Gisterenavond drie uur gebrand waarbij verfgeur vrijkwam (is vandaag weg na "inbakken"). Deze morgen enkel klein beetje stof in branderpotje en halve cm as in opvangbakje. Heb agricon korrels gebruikt.
Manier om trek uit toestel te verminderen is onderste dop van T-stuk buiten afhalen (werd even kort uitgetest waarna inox dop er terug opgeschoven werd).
Toestel werd op aanraden installateur niet op externe lucht aangesloten omdat de lucht dan blijkbaar via een sensor dient te passeren wat bij vochtig weer voor foutmelding kan zorgen?
Ben nog volop in de fase van het uittesten. Brandt momenteel op HEAT 30 (laagste stand) wanneer ik hoger ga verminderd de vlam blijkbaar. Ik kan niet echt zeggen dat we moeten gaan lopen van de warmte (denk dat temp. in living van 45 m² max. graad of twee gestegen is na uurtje branden). Vandaag staat er wel veel wind aan zee (ZW 6). Voor zover mijn eerste ervaring met de Rika Como.