Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 17 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 1 verborgen en 14 gasten

Relax, Robert


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+36
costerke
Mauritsius
jeanhup
Luc Melis
antonio1980
meribo
Relax
binck
Pcorsa
nick1
ben-revo
jc
Fleur
stef123
boke
piet
forma
pollydor
Jef
francky
jan 49
vyncke002
theco
ann
ss
krista
turkoois
petrah
Geert
erwin
boxke
Annejanne
Philip
biezoe
pedro
steven
40 plaatsers

    Tips voor schoonmaken ruit


    Gast
    Gast


    Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 3 Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gast di 17 nov 2009 - 19:53

    Drieske schreef:En wat zijn de juiste instellingen Fleur ? als ik de extractie hoog genoeg zet moet ik ook van een ganse week de ruit niet kuisen. Alleen vliegt er dan veel te veel warmte door mijn schouw naar mijn goesting.
    Volgens mij hangt er ook veel af van de kachel zelf, het zijn vaak nogal dezelfde kachels die het meest last hebben van dit fenomeen. Bijna iedereen me en fair kachel heeft (like me) heeft redelijk snel een vuile ruit ongeacht het type pellet of de instellingen.

    ik weet ze niet drieske ,zelfs men verkoper weet ze niet.
    maar mijn kachel is geregeld geweest in het fabriek ,heeft daar trouwens gebrand ,dat is pas service van extraflame

    gr fleur
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 3 Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van steven di 17 nov 2009 - 19:57

    in de fabriek kunnen ze uw omstandigheden thuis niet simuleren. Elke schouwtrek is verschillend.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 3 Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gast di 17 nov 2009 - 20:03

    Steven schreef:in de fabriek kunnen ze uw omstandigheden thuis niet simuleren. Elke schouwtrek is verschillend.


    Mvg,


    Steven

    en de kachels die zich automatisch instellen ,vb thermorossi 7000 waar maar 1 parameter kan gewijzigd worden (volgens mijn installateur)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 3 Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gast di 17 nov 2009 - 20:03

    Inderdaad , hééél juist Steven , er zijn teveel parameters die meespelen om de kachel ergens op een andere plaats dan je eigen woning af te regelen.Gewoon al de pelletsoort veranderen en je moet je kachel bijregelen.
    Wat ik bij mijn kachel ervaar is dat ik momenteel kwa extractie eigenlijk tussen stand 7-8 zou moeten zitten.7 is iets te weinig maar 8 duidelijk teveel.
    En inderdaad liever iets meer het raampje kuisen maar een beter rendement dan,......
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 3 Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gast di 17 nov 2009 - 20:06

    [quote="fleur"]
    Steven schreef:in de fabriek kunnen ze uw omstandigheden thuis niet simuleren. Elke schouwtrek is verschillend.


    Mvg,


    Steven[/quote

    en de kachels die zich automatisch instellen ,vb thermorossi 7000 waar maar 1 parameter kan gewijzigd worden (volgens mijn installateur)


    Als ik me niet vergis komen ze de thermorossi ter plaatse af regelen met zo'n bakske dat ze ergens inpluggen om de schouwtrek enzo te bepalen . Dit kunnen ze altijd komen bijregelen als de kachel niet goed meer brandt. Ik zou zoiets zelf nooit willen, als je zelf niet kan bijregelen maar telkens moet betalen.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 3 Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van steven di 17 nov 2009 - 20:10

    Drieske,

    Dat klopt. Met zo een bakske kunnen ze dat wel.

    Dat zelfregelend zoals bijv. ook bij MCZ heeft ook zijn beperkingen. Die zelfregeling heeft ook maar een bepaalde compensatiemogelijkheden.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 3 Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gast di 17 nov 2009 - 20:18

    Voor Thermorossi hebben wij zo geen bakje ???

    Zowel Thermorossi als Extraflame laten hun kachels branden, niet om alles af te stellen maar het is wel een kwaliteitscontrole (zit alles goed aangesloten, etc.) Afstellen gebeurt door de installateur en daar moet je niet elke keer voor bijbetalen want eens een kachel degelijk afgesteld werd, hoef je hier niet constant aan bij te regelen.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 3 Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van steven di 17 nov 2009 - 20:44

    Sorry Ann, dan heb ik mij vergist.

    Ik dacht dat er toch nog iets kan bijgeregeld worden.


    MVg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 3 Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gast di 17 nov 2009 - 20:52

    [quote="Drieske"]
    fleur schreef:


    Als ik me niet vergis komen ze de thermorossi ter plaatse af regelen met zo'n bakske dat ze ergens inpluggen om de schouwtrek enzo te bepalen . Dit kunnen ze altijd komen bijregelen als de kachel niet goed meer brandt. Ik zou zoiets zelf nooit willen, als je zelf niet kan bijregelen maar telkens moet betalen.

    drieske
    edde ann haar uitleg verstaan,ja dit zijn de mercedessen onder de pelletkachels waar ge nooit moet aan prutsen zzoals aan die trabantjes

    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 3 Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gast di 17 nov 2009 - 22:42

    [quote="fleur"]
    Drieske schreef:

    drieske
    edde ann haar uitleg verstaan,ja dit zijn de mercedessen onder de pelletkachels waar ge nooit moet aan prutsen zzoals aan die trabantjes

    gr fleur


    Ik had maar net genoeg centjes voor een trabantje, bovendien ik speel graag met de knopkes , die pelletkachel is een nieuw soort hobby geworden haha
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 3 Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Philip di 17 nov 2009 - 23:48

    en toch worde er kachels geinstalleerd ,gewoon aansteken en zegge alles zal wel goed zijn
    binnen een kwartierke tot halfuur gaat de kachel minderen en daar sta je dan he


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 3 Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van pedro di 17 nov 2009 - 23:52

    Hier moet ik toch in veel gevallen de kachel ietsje aanpassen naar gelang de pellet hoor,dus de stelling dat je nooit aan de instellingen moet komen..........geldt zeker hier nie Smile

    By the way:ging da hier nie over het ruitje da we nie meer proper konden krijgen Laughing


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 3 Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gast wo 18 nov 2009 - 10:02

    als je raam goed proper is met azijn en jex of oo staalwol ,ga er een maal per maand een met auto polich over en vrijf goed proper ,deze blijft veel langer proper het vuil glijd er zo van af
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 3 Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gast wo 18 nov 2009 - 12:53

    opgelet met die polisch dat het nie in uw ruit inbrand met die gevaarlijke heiz profi pellets die veel hitte geven !!!!!!!!!!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 3 Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gast wo 18 nov 2009 - 18:49

    Als je dat allemaal zo leest moet je bijna gestudeerd hebben om een ruitje proper te krijgen.
    En wat is dat allemaal over die instellingen, extractiemotoren e.d.? Ik heb wel een kachel gekocht met het idee dat die toch wel aangepast is aan onze tijd en dus gemakkelijk in het gebruik. Of gaan we terug naar het steentijdperk of de tijd van de kolenkachels?Die leken me dan nog eenvoudiger dan de moderne pelletkachel.
    P.S. Een ruitje krijg je ook proper met een beetje ammoniak, alleen zorgen dat je niet van je stekje valt door de geur.
    Groeten,
    Anne-Mie
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 3 Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gast wo 18 nov 2009 - 18:57

    Hallo iedereen,


    als ze nu eens een top 10 opstelde over het zuiver maken van het raamke dan kan iedereen deze zelf eens uitproberen en er punten aan geven, dan weet men toch hoe en wat het beste of gemakkelijkste is...

    niet?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 3 Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gast wo 18 nov 2009 - 19:05

    verbouwer schreef:Als je dat allemaal zo leest moet je bijna gestudeerd hebben om een ruitje proper te krijgen.
    En wat is dat allemaal over die instellingen, extractiemotoren e.d.? Ik heb wel een kachel gekocht met het idee dat die toch wel aangepast is aan onze tijd en dus gemakkelijk in het gebruik. Of gaan we terug naar het steentijdperk of de tijd van de kolenkachels?Die leken me dan nog eenvoudiger dan de moderne pelletkachel.
    P.S. Een ruitje krijg je ook proper met een beetje ammoniak, alleen zorgen dat je niet van je stekje valt door de geur.
    Groeten,
    Anne-Mie

    anne mie
    niets van aantrekken ,da zijn die jonge gasten die ganse dagen met die computerspelletjes en dergelijke zitten te spelen,voor ons als da goe brand en we hebben warm is da okè ,hun kachel zal dan ook 2 maal eer versleten zijn
    mijn motto is als t goed gaat blijft eraf

    gr fleur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 3 Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gast zo 22 nov 2009 - 15:08

    wat een problemen, wij kuisen ons glas met een vochtige doek met asse uit de kachel,en hebben nog geen problemen!
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 3 Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van pedro zo 22 nov 2009 - 15:13

    stefaan1 schreef:wat een problemen, wij kuisen ons glas met een vochtige doek met asse uit de kachel,en hebben nog geen problemen!

    Ja Stefaan,das idd de makkelijkste en soms beste oplossing,maar als de kids bijv es met plastiek of dergelijke tegen de kachel zitten is het er wel werkelijk ingebrand en dan volstaat as niet hoor.Maar voor normale bevuiling is as in veel gevallen wel het beste!
    Grtzzzzzzzzzzzzz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 3 Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gast zo 22 nov 2009 - 20:26

    Als ik op beurzen of zo voor heb dat er iemand met een plasticzak tegen een glas staat gebruik ik een goed nat inoxsponsje (uiteraard enkel op het glas). Ik doe dit ook voor overgekookte pannen op vitroceramische kookplaten (zonder product zelfs!)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 3 Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gast do 26 nov 2009 - 13:29

    In doe het zelf zaken eens kijken bij HG, deze hebben degelijke produkten. Ook voor kachelramen.
    Bart
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 3 Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gast ma 18 okt 2010 - 17:01

    Ik heb een tipje uit mijn stoof periode, en ik heb het geprobeerd op de pelletkachel en resultaat is eveneens super:

    Je pakt een aantal vellen keukenpapier of wc-papier, net eender.

    Deze vouw je een aantal keer totdat je een net pakketje krijgt van ongeveer 10 bij 8/10 cm. Deze houd je onder de kraan tot deze volledig nat is, pers het uit tussen de handen om het steviger te maken en het overtollige water eruit te halen. Dep dit doekje in de meest witte as die je kunt vinden in je as-la of asbak.(probeer korrels te vermijden, kan geen kwaad alleen streept heel zwart)

    Wrijf over het glas en door de as schuur je alles weg, de as is vaak taaier dan het vuil, maar zachter dan de ruit (dus niet zoals de schuurspons) herhaal dit proces tot je ruit schoon is. Dan afdoen met doekje en water om de strepen weg te krijgen en zo heb je dus zonder schoonmaak middelen (waarvan je soms niet kunt weten vantevoren hoe het reageert op de ruit) je ruit schoon.

    Dit truucje werkt op alle kachels en ruiten, ongeacht kwaliteit of leeftijd. Als je het er daar niet mee af krijgt kun je beter een nieuwe ruit bestellen want dan is het vuil te lang ingebrand en krijg je het er niet meer af, ongeacht wat je gebruiktIk hoop dat deze tip voor een ieder hier net zo bruikbaar is als dat het voor mij is. Het is een echt typisch "Grootmoeder weet alles" tip die ik jaren geleden eens opgepikt heb via t net.

    Doe er uw voordeel mee Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 3 Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gast ma 18 okt 2010 - 18:16

    pallette
    als je geen as witte as hebt van je kachel
    nog een tip as van een sigaret werkt super

    ook voor de vrouwke,s die hun haar kleuren en hun nek of oren meegekleurd hebben een beetje asse van een sigaret en alle kleur verdwijnt als sneeuw voor de zon

    tis maar dat je het weet

    mvg jl
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 3 Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gast ma 18 okt 2010 - 18:25

    As "rules" hehehe

    "Tot stof en as keren wij weder en helpen hiermee diegene die hun ruit schoon willen maken en hun huid willen reingien van haarverf"

    Is getekend: Het haardblok en de pellet (en rookwaren niet te vergeten) Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 3 Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gast ma 18 okt 2010 - 19:12

    Uw ruit afkuisen met as van een sigaret kan gevaarlijk zijn. Toen ik het probeerde heb ik mijn neus verbrand.
    boxke
    boxke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 223
    Registration date : 18-10-10

    Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 3 Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van boxke ma 18 okt 2010 - 19:24

    Een droog doekje met wat Ca-va-seul (of soortgelijk zoals vitroclean) cleaning voor vitrokeramische kookplaat; Is veilig voor glas en lost bakresten op.

    Gesponsorde inhoud


    Tips voor schoonmaken ruit - Pagina 3 Empty Re: Tips voor schoonmaken ruit

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo 28 apr 2024 - 15:08