Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 30 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 28 gasten

Nenabert


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+8
stef123
hermanV
nick1
MCZ SUITE AIR
colleken
alainvanackere
mic
krusty
12 plaatsers

    opstart van nieuw stookseizoen 2013

    Anonymous
    Gast
    Gast


    opstart van nieuw stookseizoen 2013 Empty opstart van nieuw stookseizoen 2013

    Bericht van Gast di sep 10, 2013 9:51 pm

    hallo
    vandaag is mijn kachel opnieuw opgestart, na een paar maanden winter of zomerslaap of hoe moet je dat zeggen scratch  
    had ze in juni een grote schoonmaak gehouden en was benieuwd of nog alles ok was,en moet zeggen ze eet de pellets nog altijd,
    wat ben ik weer fier op mijn jongen (kachel) Laughing
    Anonymous
    Gast
    Gast


    opstart van nieuw stookseizoen 2013 Empty Re: opstart van nieuw stookseizoen 2013

    Bericht van Gast di sep 10, 2013 10:50 pm

    bounce bounce Ook wij zijn terug aan een stookseizoen begonnen, de kachel starte mooi op, kind doet de was.
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    opstart van nieuw stookseizoen 2013 Empty Re: opstart van nieuw stookseizoen 2013

    Bericht van krusty di sep 10, 2013 10:59 pm

    Volgens het weerbericht zal het zoals vandaag nog tot volgende week woensdag aanhouden .
    Dus degene die onlangs hun kachel geplaatst hebben kunnen al eens wat zakjes pellets testen.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    mic
    mic
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 182
    Leeftijd : 68
    Registration date : 07-09-13

    opstart van nieuw stookseizoen 2013 Empty Re: opstart van nieuw stookseizoen 2013

    Bericht van mic wo sep 11, 2013 2:51 am

    Ja, het wordt kouder...
    Vanavond was het in onze living maar 19° meer. (De buitendeur had lang opengestaan)
    Dan rond 20:00 uur de kachel opgestart en na een klein uurtje was het al aangenaam warm.
    Maar ... natuurlijk het is een nieuwe kachel...
    Niet aan gedacht dat die bij de eerste ingebruikname een geurtje kan afgeven.
    Dus even de deuren en ramen opengezet en dan terug vollenbak.
    Allez, tot nu toe zijn we dik tevreden.
    Alles werkt en we hebben het snel warm. cheers 
    alainvanackere
    alainvanackere
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 217
    Leeftijd : 55
    Registration date : 08-05-13

    opstart van nieuw stookseizoen 2013 Empty Re: opstart van nieuw stookseizoen 2013

    Bericht van alainvanackere wo sep 11, 2013 6:28 am

    Onze kachel is ook al ontwaakt Wink sedert zondagavond
    daarstraks ook eens op de powerknop geduwd en ondertussen lekker warm.


    _________________
    Mcz Mercury 8kw sedert 17 april 2017

    Domo power + pellets
    Olimps
    Huismerk pellets
    Eco line pellets 3.65 €
    ERDA Pellets
    colleken
    colleken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 233
    Leeftijd : 56
    Registration date : 25-11-12

    opstart van nieuw stookseizoen 2013 Empty Re: opstart van nieuw stookseizoen 2013

    Bericht van colleken wo sep 11, 2013 6:43 am

    Hier heeft de kachel gisteren ook een paar uurtjes gebrand , toch wel gezellig Smile 
    MCZ SUITE AIR
    MCZ SUITE AIR
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 102
    Leeftijd : 62
    Registration date : 17-05-12

    opstart van nieuw stookseizoen 2013 Empty Re: opstart van nieuw stookseizoen 2013

    Bericht van MCZ SUITE AIR wo sep 11, 2013 10:14 am

    Ja ja we hebben ons kacheltje gisterenavond ook aangedaan en het was heerlijk warm.
    Vandaag zal dit wel hetzelfde gaan zijn.


    _________________
    MCZ SUITE AIR  [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
    fireland-wood-premium wood-agriselect-plus-econ-
    green energy-bioflam-igel-florafire-badger-pivetau-greenmax
    mic
    mic
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 182
    Leeftijd : 68
    Registration date : 07-09-13

    opstart van nieuw stookseizoen 2013 Empty Re: opstart van nieuw stookseizoen 2013

    Bericht van mic wo sep 11, 2013 11:33 am

    Normaal vind ik de lente het mooiste seizoen...
    maar nu, met m'n nieuw speelgoed, kan ik niet wachten tot het stenen uit de grond vriest.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    opstart van nieuw stookseizoen 2013 Empty Re: opstart van nieuw stookseizoen 2013

    Bericht van Gast wo sep 11, 2013 2:51 pm

    Grappig, we zijn zogezegd ecologisch bezig met onze pelletkachels, maar als we de kans schoon zien laten we onze kachels branden. We verlangen zelfs om strenge winters, terwijl al die gas verbranders nu met dikke truien lopen te zeulen.
    Zo ook hier gisteravond, het was 21° maar kon het ook niet laten om de kachel te laten zijn ding doen.
    mic
    mic
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 182
    Leeftijd : 68
    Registration date : 07-09-13

    opstart van nieuw stookseizoen 2013 Empty Re: opstart van nieuw stookseizoen 2013

    Bericht van mic wo sep 11, 2013 5:15 pm

    o? Maar ik doe het niet voor het ecologische of voor het milieu hoor. ( daar zijn de Chinezen voor) clown 
    Ik doe het voor mijn eigen portemonnee, omdat de stookolie niet meer te betalen is.
    Als onze regering wou dat we groen en eco bezig waren... dan zouden ze de gas gratis geven zoals bv in Turkmenistan. Twisted Evil 
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    opstart van nieuw stookseizoen 2013 Empty Re: opstart van nieuw stookseizoen 2013

    Bericht van krusty wo sep 11, 2013 5:31 pm

    Awel is't nie goe hier in Belgistan.

    Tot volgende week vrijdag , zelfde weer, ge zult kunne goe testen lacher
    Anonymous
    Gast
    Gast


    opstart van nieuw stookseizoen 2013 Empty Re: opstart van nieuw stookseizoen 2013

    Bericht van Gast wo sep 11, 2013 8:59 pm

    Ook hier sinds gisteren terug opgestart. Het beestje (de kachel) doet zijn werk nog altijd naar behoren zunne, ne mens zou vergeten hoeveel warmte daaruit komt hé... Smile 
    En ook hier is het niet voor het ecologische hoor, puur voor de eigen portemonnee!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    opstart van nieuw stookseizoen 2013 Empty Re: opstart van nieuw stookseizoen 2013

    Bericht van Gast wo sep 11, 2013 9:13 pm

    over het ecologische gedeelte,Het verbranden van deze pellets is volledig CO2-neutraal. Er komt in de pelletkachel minder CO2 vrij dan wanneer dit houtafval zou verrotten in de natuur.dus het is niet alleen goed voor de portemonee, maar ook goed voor het milieu Smile
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    opstart van nieuw stookseizoen 2013 Empty Re: opstart van nieuw stookseizoen 2013

    Bericht van nick1 wo sep 11, 2013 9:55 pm

    Binnenshuis nog steeds 22° en dus momenteel geen behoefte aan extra warmte cheers .


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    hermanV
    hermanV
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 128
    Leeftijd : 67
    Registration date : 07-01-12

    opstart van nieuw stookseizoen 2013 Empty Re: opstart van nieuw stookseizoen 2013

    Bericht van hermanV wo sep 11, 2013 11:33 pm

    Amai, nu al starten met verwarming?? In mijn living is het nu (23u30) nog 23,5°. Wat gaan jullie in de winter doen??

    groeten,
    hermanV
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    opstart van nieuw stookseizoen 2013 Empty Re: opstart van nieuw stookseizoen 2013

    Bericht van krusty do sep 12, 2013 12:37 am

    Wie nu de verwarming nog niet moet opzetten heeft waarschijnlijk een rijwoning of zeer goede geisoleerde muren.

    Hier in openbouw maar verder middelmatige isolatie (al zeg ik het zelf) hr1:1 beglazing , spouw opgevuld , dak ook vol isolatie maar de kruipkelder is verkeerd (onvoldoende)geisoleerd denk ik!

    Het tegendeel is dat als het buiten  meerder dagen meer dan 30° is , het bij mij koel blijft ,ik heb geen airco nodig.
    stef123
    stef123
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 323
    Registration date : 22-09-12

    opstart van nieuw stookseizoen 2013 Empty Re: opstart van nieuw stookseizoen 2013

    Bericht van stef123 do sep 12, 2013 7:48 am

    In mijn living is het nu (23u30) nog 23,5°
    Ben je zeker dat uw thermometer juist gaat? Dat lijkt mij wel een enorm verschil met buiten.
    mvg,
    Stef
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 899
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    opstart van nieuw stookseizoen 2013 Empty Re: opstart van nieuw stookseizoen 2013

    Bericht van grossard.rob do sep 12, 2013 9:35 am

    Hier 2 x per dag een max een uurke 's morgens en 's avonds voor een graadje meer maar vooral om onze balansventilatie en renson ventilatieroosters voor verse maar ook koudere lucht even te breken. Temperatuur 21°c binnen met deze temperatuur buiten.

    Dak goed geïsoleerd, HR++ Glas maar nog 5 ramen oud dubbel glas; spouw niet gevuld/aanwezig op sommige plaatsen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    opstart van nieuw stookseizoen 2013 Empty Re: opstart van nieuw stookseizoen 2013

    Bericht van Gast do sep 12, 2013 3:07 pm

    Ook hier is het nog bijna 24 graden in de woonkamer. Goed geisoleerde halfvrijstaande woning. Het duurt hopelijk nog wel even voor de kachel voor het eerst wordt opgestart dit seizoen.
    hermanV
    hermanV
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 128
    Leeftijd : 67
    Registration date : 07-01-12

    opstart van nieuw stookseizoen 2013 Empty Re: opstart van nieuw stookseizoen 2013

    Bericht van hermanV do sep 12, 2013 6:09 pm

    @Stef123,

    Ik heb een vrijstaande woning met redelijk veel glas aan de zuidkant. Gisteren scheen de zon, zodoende was het aangenaam warm in de living. Ik heb een weerstation die de t° binnen en buiten meet. Of deze 100% correct is, dat weet ik niet. Nu op dit ogenblik is het 22.2°C.
    stef123
    stef123
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 323
    Registration date : 22-09-12

    opstart van nieuw stookseizoen 2013 Empty Re: opstart van nieuw stookseizoen 2013

    Bericht van stef123 do sep 12, 2013 6:24 pm

    @hermanV ik moet zeggen dat het vandaag hier ook wat warmer is, maar gisteren en vooral eergisteren was het hier maar frisjes. Je huis zal waarschijnlijk ook goed geïsoleerd zijn, wat bij mij ook niet het geval is.

    Het zou natuurlijk ook kunnen dat het in Geel wat warmer was dan hier aan de kust, er is hier al wat uitgevallen gisteren en eergisteren, vandaag was het wat beter.
    mvg,
    Stef
    mic
    mic
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 182
    Leeftijd : 68
    Registration date : 07-09-13

    opstart van nieuw stookseizoen 2013 Empty Re: opstart van nieuw stookseizoen 2013

    Bericht van mic do sep 12, 2013 6:36 pm

    Ah, daar ligt het temperatuur verschil natuurlijk aan.
    Ik heb het meeste glas aan de noodkant, geen zon.
    en veel grote dennebomen die schaduw geven.
    Bij mij is  het nu 19.5 graden. (18:30 uur)

    Maar in de zomer blijft het hier heerlijk koel, zelfs als het buiten 36 is dan hebben we een living van 22 graden.

    Maarja, nu moeten we wel gaan verwarmen...
    hermanV
    hermanV
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 128
    Leeftijd : 67
    Registration date : 07-01-12

    opstart van nieuw stookseizoen 2013 Empty Re: opstart van nieuw stookseizoen 2013

    Bericht van hermanV do sep 12, 2013 7:42 pm

    Inderdaad, je kunt niet alles hebben in het leven. Toen het hier in de zomer 36° was, was het in de living 27°! Het huis is 30 jaar oud en dus toch niet zo goed geisoleerd. Ik heb al wel het glas laten vervangen door thermopane 1.1 of zoiets.
    gr
    mic
    mic
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 182
    Leeftijd : 68
    Registration date : 07-09-13

    opstart van nieuw stookseizoen 2013 Empty Re: opstart van nieuw stookseizoen 2013

    Bericht van mic do sep 12, 2013 7:54 pm

    Hier hetzelfde...
    Huis van 1955, nieuw dak met isolatie, nieuwe ramen en deuren en nieuwe stookolieketel en 't geld was op...
    Stomme beslissing die stookolieketel... maarja, wie wist dat die Arabieren een nieuw jacht nodig hadden en hun olieprijzen gingen aanpassen.
    Daarom zijn we nu beginnen pellets stoken. (allez een paar dagen geleden begonnen)
    Nu hoop ik maar dat die Pelletboeren ook niet aan een nieuw jacht beginnen denken...Rolling Eyes 
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    opstart van nieuw stookseizoen 2013 Empty Re: opstart van nieuw stookseizoen 2013

    Bericht van nick1 do sep 12, 2013 8:29 pm

    Vrouwtje vond het vandaag toch ietwat te fris in de living, bijgevolg....1ste avond dat de pelletkachel hier ook weer brandt....hééééérlijk!!! Was al vergeten hoe gezellig het voelde.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)

    Gesponsorde inhoud


    opstart van nieuw stookseizoen 2013 Empty Re: opstart van nieuw stookseizoen 2013

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 11:28 am