Wat doen jullie voor je je kachel terug opstart na het zomer seizoen? Gewoon opstarten en niet naar omkijken of eerst alles nog is grondig reinigen? Ik heb na het stookseizoen mijn kachel helemaal gereinigd, maar merkte wel dat deze achteraan en aan de luchtinlaat vol stof hing. Dus ik dacht om dit te reinigen en dan de kachel eens goed warm laten stoken om daarna deze terug binnenin te reinigen.
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
Wie is er online?
Soortgelijke onderwerpen
4 plaatsers
Opstart na de zomer.
rudy.devroey- Pellet
- Aantal berichten : 64
Registration date : 16-02-15
- Bericht nummer 1
Opstart na de zomer.
Johnny Derveaux- Pellet
- Aantal berichten : 194
Leeftijd : 57
Registration date : 03-03-12
- Bericht nummer 2
Re: Opstart na de zomer.
hier word deze gekuist in de zomer door mezelf ! en staat nu maanden af, en ik start die gewoon op met de bediening en klaar! tot volgende jaar.
harrielok- verkoper
- Aantal berichten : 792
Registration date : 08-11-12
- Bericht nummer 3
Ik zou eerst de luchtinlaat reinigen.
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10
- Bericht nummer 4
tijdens het branden wordt er altijd wat stof aangezogen.
in de winter reinig ik regelmatig de luchtinlaat en de openingen in de achterkant.
in de winter reinig ik regelmatig de luchtinlaat en de openingen in de achterkant.
Ik heb de kachel 3 weken geleden helemaal intern gereinigd. Week later is de schoorsteenveger geweest oor de rookgasafvoer (ja dat had ik zelf gekund, maar de verzekering wil een rapport van een schoorsteenveger zien zodra er brand is geweest). Vorige week op een wat frissere avond heeft ie een paar uurtjes gebrand en heb ik de parameters van de eco-stand zo laag mogelijk gezet.
A.s. zaterdag nog even mijn voorraad pellets aanvullen en dan mag de winter komen van mij!
A.s. zaterdag nog even mijn voorraad pellets aanvullen en dan mag de winter komen van mij!