Hardhout geeft meer warmte en brandt langer.
Sinds enige maanden worden de pellets ook harder gemaakt zodanig dat er bij het transport veel minder vergruiselen (wat een woord !)
Wij doen 24 uren met één zak van 15 kg
Denk dat Bioflam goed bezig is.
Er zijn in totaal 19 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 19 gasten
Geen
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
maxxx schreef:Weinig as veel warmte, t'is hetgeen ik al een hele tijd probeer duidelijk te maken.
Hardhout geeft meer warmte en brandt langer.
Sinds enige maanden worden de pellets ook harder gemaakt zodanig dat er bij het transport veel minder vergruiselen (wat een woord !)
Wij doen 24 uren met één zak van 15 kg
Denk dat Bioflam goed bezig is.
Foxradio schreef:
Ik weet niet beter dat hardhout funest is voor een pelletkachel...hardhout laat toch een vettige roet achter door de olieachtige bestandsdelen?
Hierdoor zou je kachel op termijn dicht slibben.
Tinkerbell2008 schreef:Foxradio schreef:
Ik weet niet beter dat hardhout funest is voor een pelletkachel...hardhout laat toch een vettige roet achter door de olieachtige bestandsdelen?
Hierdoor zou je kachel op termijn dicht slibben.
Oei is dat echt zo?
Foxradio schreef: maar zover ik weet en van horen zeggen zit er in hardhout olieachtige bestandsdelen die dus een vettigge roet achter laten in de kachel.
Wellicht zal het niet na een week dichtzitten, maar denk toch na verloop van tijd dat de boel dusdanig aankoekt dat je er problemen mee kunt krijgen.
Moet wel eerlijk zeggen, echt ervaring heb ik er nog niet mee
Steven schreef:Foxradio,
Elk jaar moet de pelletkachel een groot onderhoud hebben, dan wordt alle vuil verwijderd.
Persoonlijk ben ik ook te vinden voor zachthout pellets van denne-achtigen.
Mvg,
Steven