Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 9 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 1 verborgen en 6 gasten

Omerta, plejo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    minimumwaarden pellettoevoer P962?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    minimumwaarden pellettoevoer P962? Empty minimumwaarden pellettoevoer P962?

    Bericht van Gast do 7 nov 2013 - 9:04

    Beste forumleden,

    Ik ben sinds enkele maanden eigenaar van piazetta 962
    Daar het hier in huis veel te warm wordt ben ik op dit forum beginnen zoeken hoe ik dit kan aanpakken.
    Dankzij de uitleg op enkele links, heb ik mijn pellettoevoer voor P1 al laten zakken van 3,3 ( ingesteld door de installateur) naar 2,2.
    De warmte is al beter te houden nu maar terwijl ik maar 21 graden vraag, wordt het hier toch nog altijd rond de 23 a 24 graden.
    Zijn er minimumwaarden waar ik rekening moet mee houden betreffende de pellettoevoer?
    Of zijn er nog andere dingen die ik eens kan proberen?

    Mvg
    Anonymous
    Gast
    Gast


    minimumwaarden pellettoevoer P962? Empty Re: minimumwaarden pellettoevoer P962?

    Bericht van Gast do 7 nov 2013 - 9:54

    2,2 is al erg laag voor een P962. Hoeveel bedraagt de rookgastemperatuur op p1?
    De P 962 is natuurlijk wel een zeer krachtige kachel. Ook ik moet de kachel, bij huidige buitentemperatuur, na een uurtje of 2 uitschakelen of het wordt te warm.
    Deze ochtend heb ik de kachel laten branden van 6:00 tot 8:00h. Het was toen 23,5° toen ik ze uitschakelde. Het is nu nu, bijna 2 uur later, nog altijd 22,7°
    Spijtig dat er geen ecofunctie op de 962 zit, deze zou goed van pas komen. Ik wacht hieromtrent op een telefoontje van Per Sempre, waarschijnlijk ga je dit kunnen krijgen op de 962, middels een update, maar meer weet ik nog niet.
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    minimumwaarden pellettoevoer P962? Empty Re: minimumwaarden pellettoevoer P962?

    Bericht van harrielok do 7 nov 2013 - 10:49

    Een pelletkachel heeft altijd een minimum vermogen als deze brand.
    Geeft dan altijd nog een 2Kw aan warmte af.


    Laatst aangepast door harrielok op do 7 nov 2013 - 13:53; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    minimumwaarden pellettoevoer P962? Empty Re: minimumwaarden pellettoevoer P962?

    Bericht van Gast do 7 nov 2013 - 11:18

    Danku voor uw reactie cantodea,

    De rookgastemperatuur bij P1 zit tussen de 110 a 115 graden. Soms iets meer, soms iets minder.
    Zou deze kachel te zwaar zijn?
    Ik probeer u even een idee te geven van onze woning.
    Het is een rijhuis, onze living is een vierkante van ongeveer 43 m2 (7,7×5,5),hierachter is de keuken van 20m2 (6×3,3) alles is open zonder deuren, nu heb ik in het voorjaar een stuk bijgebouwd 22,5m2 (2,5×9)tussen de keuken tot tegen de muur van de buren, alle muren zin blijven staan, enkel de buitendeur is eruitgegaan en hebben we iets breder gemaakt.
    We hebben gekozen voor een pelletkachel omdat we deze in het nieuwe bijstuk konden plaatsen in de hoek grenzend aan de keuken en de living zodat we via 2 kanalisatiegaten daar ook kunnen verwarmen.
    Wij hadden eerst ons oog laten vallen op een ander type, ik weet niet meer welke maar het was wel een 9kw.
    Dit werd ons afgeraden door persempre omdat deze kachels maar 1 ventilator zouden hebben en dan de kanalisatie niet zou lukken.
    De 962 dan geinstalleerd en afgesteld door persempre, vriendelijke mensen, werk goed gedaan, alleen zou er wat uitleg mogen gegeven worden over het afstellen van de kachel. Volgens hun zou ik hen moeten laten langskomen als er iets aan de instellingen moet gewijzigd worden maar waar zijn we dan mee bezig. Ik ben nu al enige tijd de kachel in P1 aan het laten zakken, als ze daar altijd voor moeten langskomen.
    Gelukkig heb ik dit forum ontdekt en kan ik dankzij enkele interresante topics toch proberen zelf iets aan de kachel te doen.

    Mvg swaffa
    Anonymous
    Gast
    Gast


    minimumwaarden pellettoevoer P962? Empty Re: minimumwaarden pellettoevoer P962?

    Bericht van Gast do 7 nov 2013 - 11:36

    De rookgassen zitten goed op 110°. Ik zou de toevoer echt niet meer verlagen.
    De kachel zelf uitschakelen in het tussenseizoen is zowat het enige dat je kunt doen. Ik denk niet dat de kachel te zwaar is. Eens het zal beginnen vriezen, zal je wel makkelijker de temperatuur kunnen regelen. Bij mij is dit ook zo!
    Een 9Kw zou misschien voor uw grote ruimte tijdens putje winter dan te licht zijn.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31549
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    minimumwaarden pellettoevoer P962? Empty Re: minimumwaarden pellettoevoer P962?

    Bericht van erwin do 7 nov 2013 - 15:57

    off-topic berichten opgeruimd!

    @swaffa: verlaag de pellettoevoer in stapjes tot de kachel na een half uur uitvalt op te lage rookgastemperatuur. de minimum pellettoevoer voor je kachel is dan 1 stapje hoger..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    minimumwaarden pellettoevoer P962? Empty Re: minimumwaarden pellettoevoer P962?

    Bericht van Gast do 7 nov 2013 - 16:26

    Ik weet uit ervaring dat je met een P962 niet veel lager kan dan 1.9

    Gesponsorde inhoud


    minimumwaarden pellettoevoer P962? Empty Re: minimumwaarden pellettoevoer P962?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma 13 mei 2024 - 19:14