Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 10 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 9 gasten

SICCO


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
pedro
trabbart
6 plaatsers

    edilkamin funny geeft storing overtemp exit

    trabbart
    trabbart
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 102
    Registration date : 17-09-12

    edilkamin funny geeft storing overtemp exit Empty edilkamin funny geeft storing overtemp exit

    Bericht van trabbart vr dec 27, 2013 9:17 am

    Een maand geleden kreeg ik deze storing voor het eerst (kachel is nieuw geplaatst door mezelf met nieuwe schouw 4m lang recht omhoog 1 m boven het dak uit , ik heb de schouw gereinigd(beetje as in het potje) , en de kachel inwendig , alle ruimtes uitgezogen en de spiralen laten trillen in de warmtewisselaar, probleem bleef weg en ik kon terug stoken
    ik schat 20 a 30 zakken verder(ongeveer een maand) met het normale leegmaken vd aslade krijg ik de foutcode alweer. de kachel dooft en geeft code overtemp exit. dit kort na de opstart als em goed op dreef is.
    einge wat ik kan vermoeden is dat em teveel pellets krijgt en dat de vlam te hevig is. kan dit?

    reinigen van het gehele inwendige incluus het rookkanaal om de maand is toch niet normaal?
    mijn piazetta krijgt pas na een stookseizoen een reiniging en verstookt drie keer meer zakken pellets .



    _________________
    Piazzetta p962
    Edilkamin funny
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin funny geeft storing overtemp exit Empty Re: edilkamin funny geeft storing overtemp exit

    Bericht van Gast vr dec 27, 2013 9:25 am

    Is het Leonardo syteem goed afgesteld op de geplaatste schouw?
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4754
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    edilkamin funny geeft storing overtemp exit Empty Re: edilkamin funny geeft storing overtemp exit

    Bericht van pedro vr dec 27, 2013 9:42 am

    Blijkbaar iets dat meer en meer voorkomt,ikzelf heb het ook al paar keer voorgehad en ik meen me te herinneren dat ik het vorige week ook al es gelezen had.... Ik heb het hier meestal als de kachel aan het opwarmen is,maw als ze haar ingestelde temperatuur aan het halen is. Daarmee dat ik ze nu maar instel op 19 a 20graden,en dan vermeerder ik ze beetje bij beetje...


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31546
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    edilkamin funny geeft storing overtemp exit Empty Re: edilkamin funny geeft storing overtemp exit

    Bericht van erwin vr dec 27, 2013 1:45 pm

    @ trabbart: probeer eens in de parameters de pellets bij de opstart te verminderen:
    Load pell van 70" naar 50"
    pellet AC van 20 naar 15
    pellet AR 30 naar 15


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    trabbart
    trabbart
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 102
    Registration date : 17-09-12

    edilkamin funny geeft storing overtemp exit Empty Re: edilkamin funny geeft storing overtemp exit

    Bericht van trabbart za dec 28, 2013 8:31 am

    ja het is enkel (geschat) een 15 a 20 minuten na de opstart,
    nu na de laatste 3 foute opstartpogingen heb ik enkel het aspotje eens losgemaakt waar amper as uitviel van de schouw en nu is hij al een paar keer goed opgestart,,ik heb niets gedaan dus.
    ik kan de load van de opstart wel verminderen, maar als ik de kachel op volle vermogen zet dan zijn de vlammen nog veel heviger dan tijdens de opstart,,
    of toch roet in het gedeelte schouw dat binnenin de kachel zit,,tijdens de installatie heb ik eens heel vluchtig gekeken en dat leek me een plat gevormd stuk inox, het leek wel een uitlaatdemper van een auto maar dan kleiner, de vorm leek plat , , , en als daar een laagje roet inligt is de doorgang wel heel plat.
    met deze zachte dagen branden de kachels uiteraard vaak uren op heel laag pitje en branden ze veel "vuiler " met meer stofas. het moet daar wel aan liggen want na het kuisen blijft de fout weg. het is zo dat je niet ziet wat de stofzuiger wegzuigt uit de reinigingsbuizen onderaan, veel of weinig ,je ziet het niet ,

    het enorme verschil tussen mijn twee kachels is nu net dat die funny razend snel opstart, al heel snel begint te blazen , zeker 15 minuten verschil met men piazetta,,,

    als em het nu nog eens doet verlaag ik de load ,,





    _________________
    Piazzetta p962
    Edilkamin funny
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31546
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    edilkamin funny geeft storing overtemp exit Empty Re: edilkamin funny geeft storing overtemp exit

    Bericht van erwin za dec 28, 2013 3:23 pm

    de funny begint te blazen bij rookgas 70 graden en geeft alarm bij 260 graden, volg eens op hoe de rookgastemp verloopt als de kachel begint te blazen.
    gedurende 20 min om de 2 min de temp noteren (1e getal van de 4 die je afleest in de setup), doe dit voor alle vermogens.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    goldwing
    goldwing
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 139
    Leeftijd : 63
    Registration date : 23-11-10

    edilkamin funny geeft storing overtemp exit Empty Re: edilkamin funny geeft storing overtemp exit

    Bericht van goldwing za dec 28, 2013 4:27 pm

    trabbart,
    als je de kachel stofzuigt zuig je dan elke keer ook de 4 pijpen uit waar de rubberen stoppen in zitten
    trabbart
    trabbart
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 102
    Registration date : 17-09-12

    edilkamin funny geeft storing overtemp exit Empty Re: edilkamin funny geeft storing overtemp exit

    Bericht van trabbart zo dec 29, 2013 1:46 am

    @goldwing,, niet elke keer, maar zeker al gedaan dit stookseizoen, de kachel heeft nog geen 30 zakken verbrand ,,hij vraagt wel veel meer onderhoud dan men piazetta heb ik al gemerkt. de piazetta heeft al zeker 90 zakken verbrand en daar maak ik enkel de aslade eens leeg en een snelle stofzuigbeurt in de kamer zonder wegnemen van gietijzerenplaatwerk zoals ik bij de funny moet doen.

    ik heb de rookgas temp eens opgevolgd op stand p4 normaal start ik in p3 op maar p4 is heviger.
    p5 gebruik ik niet.
    op 70° start inderdaad de ventilatie die de ruimte verwarmd
    langzaam aan gaat de temp omhoog na dik 20 minuten kom ik aan 205° soms gaat hij plots naar 225 waarna hij terug zakt naar 205 en dan weer eens op 225 blijft hoger dan dat zag ik niet.
    heel vreemd dat hij nu geen foutmelding meer doet terwijl het eergisteren tot drie maal na elkaar gebeurde. zonder reiniging intussen. . de instelling vd alarmtemp staat standaard 260°
    load is verlaagd al van toen ik de kachel opstarte daar hij te hevig brande op de elite pellet met de standaard instelling .

    waar zou die sensor juist zitten, ik denk dat deze eens moet gereinigd worden want wat ik wel merk is dat de temperatuur soms bij 90° ineens  10° verhoogd en een tel later terug 10° lager is. bij 225 is de afwijking soms van plots 195 naar 220 en een tel later weer 195. het gaat dus in sprongen,, waarschijnlijk een tel op 260 en het is alarm

    ik heb een week verlof,,ik ga 't nog eens een paar keer opvolgen,,,


    _________________
    Piazzetta p962
    Edilkamin funny
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31546
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    edilkamin funny geeft storing overtemp exit Empty Re: edilkamin funny geeft storing overtemp exit

    Bericht van erwin zo dec 29, 2013 2:11 am

    de sensor voor de rookgas zit normaal ergens in de buurt van de rookgasventilator als ik me niet vergis.

    de streeftemp van leonardo in P4 is 210 graden dus je zit wel in de buurt. heb je de bovengrenzen (P1H, P2H,..) ook verlaagd toen je de pellettoevoer verlaagd hebt?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    goldwing
    goldwing
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 139
    Leeftijd : 63
    Registration date : 23-11-10

    edilkamin funny geeft storing overtemp exit Empty Re: edilkamin funny geeft storing overtemp exit

    Bericht van goldwing zo dec 29, 2013 5:25 pm

    als je de achterste afdekplaat rond de uitlaat er afhaalt dan ziet u de sensor in de uitlaat zitten is een rond stukje metaal in een rubbertje en het kabeltje zit op de printplaat in geplugd de print plaat zit rechts onder op de zijkant van de kachel
    maar voor alle zekerheid zou ik toch nog eens het onderste bolle rooster met twee bouten waar de 4 rubbers onder in de kachel er uit halen en stofzuigen en dan nog eens schudden met de spiralen in de buizen en terug stofzuigen bij het terug plaatsen van het bolle rooster heb ik die bouten niet meer terug geplaatst dit maakt het werk makkelijker voor de volgende keer en daarna in de kachel heb je boven een metalen plaat zitten die kan je er ook gewoon kan uitnemen zo als een schap in een kast daar licht gewoonlijk ook veel as op en onder de asbak die twee plaatjes links en rechts uitnemen en stofzuigen en het brander potje uitnemen en ook stofzuigen ik deed dit werk om de 20 dagen ook het T stuk achter aan de kachel leeg zuigen lijkt veel werk maar duurt maar 10 min en doet wonderen
    goldwing
    goldwing
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 139
    Leeftijd : 63
    Registration date : 23-11-10

    edilkamin funny geeft storing overtemp exit Empty Re: edilkamin funny geeft storing overtemp exit

    Bericht van goldwing di jan 21, 2014 5:38 pm

    trabbart
    is de storing al opgelost en welk was het probleem
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    edilkamin funny geeft storing overtemp exit Empty Re: edilkamin funny geeft storing overtemp exit

    Bericht van krusty di jan 21, 2014 6:37 pm

    Sommige ( LEES:de meeste) moeten we een PM sturen om te zien of ze nog leven !!

    Want eens hun gal uitgespuwd  op het forum met eventueel een antwoord (LEES:hulp) op hun vraag smelten ze weg als sneeuw voor de zon tot het volgende probleem zich voordoet!

    toch raar hé !  wat? 
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31546
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    edilkamin funny geeft storing overtemp exit Empty Re: edilkamin funny geeft storing overtemp exit

    Bericht van erwin di jan 21, 2014 6:56 pm

    trabbart - Laatste bezoek : zo dec 29, 2013 1:46 am

    geen nieuws is goed nieuws zegt men, maar het is soms idd een beetje frustrerend als er geen feedback komt op gegeven raad.

    maar laat ons wat geduld hebben, hij krijgt door de laatste posts normaal een mail en zal dan wel snel opduiken...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Dave G.
    Dave G.
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 107
    Registration date : 04-02-12

    edilkamin funny geeft storing overtemp exit Empty Re: edilkamin funny geeft storing overtemp exit

    Bericht van Dave G. vr feb 21, 2014 6:29 pm

    Nu heb ik dit voorgehad met mijn Edilkamin Logo! De eerste keer sinds ik ze heb! (1 jaar). Ik ben wel van pellets veranderd, dit is de 2 zak die erin zit! Lijkt me wel straf dat dit de oorzaak zou zijn. Ik had de indruk dat hij nogal veel pellets aan het inwerpen was bij het opstarten. De blazer bleef op een bepaald moment gewoon doorblazen en de kachel begon een piepend signaal te geven dat niet af te zetten was. De vlam was gedoofd.
    Ik heb de kachel gedurende een tiental minuten volledig uitgezet. (stekker uitgetrokken) Vervolgens terug opgestart en ze werkt terug perfect! Voorlopig toch! To be continued

    als het probleem nog voorkomt kontakteer eerst uw verkoper kemps, uw kachel is nog in garantie!

    Gesponsorde inhoud


    edilkamin funny geeft storing overtemp exit Empty Re: edilkamin funny geeft storing overtemp exit

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 13, 2024 7:18 am