van trabbart za dec 28, 2013 8:31 am
ja het is enkel (geschat) een 15 a 20 minuten na de opstart,
nu na de laatste 3 foute opstartpogingen heb ik enkel het aspotje eens losgemaakt waar amper as uitviel van de schouw en nu is hij al een paar keer goed opgestart,,ik heb niets gedaan dus.
ik kan de load van de opstart wel verminderen, maar als ik de kachel op volle vermogen zet dan zijn de vlammen nog veel heviger dan tijdens de opstart,,
of toch roet in het gedeelte schouw dat binnenin de kachel zit,,tijdens de installatie heb ik eens heel vluchtig gekeken en dat leek me een plat gevormd stuk inox, het leek wel een uitlaatdemper van een auto maar dan kleiner, de vorm leek plat , , , en als daar een laagje roet inligt is de doorgang wel heel plat.
met deze zachte dagen branden de kachels uiteraard vaak uren op heel laag pitje en branden ze veel "vuiler " met meer stofas. het moet daar wel aan liggen want na het kuisen blijft de fout weg. het is zo dat je niet ziet wat de stofzuiger wegzuigt uit de reinigingsbuizen onderaan, veel of weinig ,je ziet het niet ,
het enorme verschil tussen mijn twee kachels is nu net dat die funny razend snel opstart, al heel snel begint te blazen , zeker 15 minuten verschil met men piazetta,,,
als em het nu nog eens doet verlaag ik de load ,,