Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 20 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 18 gasten

alvaho


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+12
ss
tabasco
goldwing
dxnature
krusty
erwin
jandeman63
francky
nick1
Fleur
theco
steven
16 plaatsers

    Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Funny Check Airflow Storing Empty Check AirFlow

    Bericht van Gast za 29 jan 2011 - 9:32

    Ik heb een Edilkamin Moon sinds november. Ik heb al de parameters gekregen, maar af en toe verschijnt er een melding op de display waarvan ik niet weet wat te doen.

    Check Air Flow

    Service?

    Kan iemand me zeggen wat me precies te doen staat?
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Edilkamin Funny Check Airflow Storing Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van steven za 29 jan 2011 - 10:31

    deur is niet goed afgesloten of schouw is verstopt of er is te weinig aanvoer van verse lucht.

    verbrandingspotje kan verstopt zijn


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Edilkamin Funny Check Airflow Storing Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van steven za 29 jan 2011 - 10:31

    Alcedo,

    dat staat toch in je handleiding?


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Funny Check Airflow Storing Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van Gast za 29 jan 2011 - 11:40

    In de handleiding staat niet zo veel informatie, hoor. Wel over onderhoud enzo, maar wat op de display verschijnt staat daar niet in en dus ook niet wat je moet doen.

    Deur is goed gesloten, het potje waar pellets in vallen is proper, schouw verstopt ... tja dat weet ik natuurlijk niet, maar het is een nieuwe afvoerbuis sinds november.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Funny Check Airflow Storing Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van Gast za 29 jan 2011 - 12:14

    Hoi.

    Dezelfde kachel sinds oktober met dezelfde problemen en dit reeds meerdere keren.

    Deze kackel gekocht bij Dezaeyer - Veurne. En die komt bij mij niet meer over de vloer.
    Ze laten u bij pannes in de kou staat! Kennen ze er niets van eens deze verkocht en betaald is of zijn ze gewoon zo?

    We werden geholpen door Vandenbosch te Hoeselt, jawel in Limburg, proficiat Dezaeyer.
    Deze Limburgers hebben respect voor hun klanten.

    Air AC 30
    Air ar 40
    Air P1 32
    P2 35
    P3 38
    P4 41
    P5 44
    Air Flow AC 0.40
    AR 0.80
    Air flow P1 1.00
    P2 1.10
    P3 1.20
    P4 1.40
    P5 1.50
    .
    .
    Adj FLOW 0.20
    .
    .
    En met de rest hoef je niets te doen....

    Succes ,en hou je warm.
    Laat weten of het lukt.

    Groetjes Joery
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Funny Check Airflow Storing Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van Gast za 29 jan 2011 - 12:20

    Joery,

    hebben ze bij jou dan enkel de parameters aangepast? Zijn die parameters niet afhankelijk van de ruimte, de schouw, ... enzo?

    Mag ik dat zelf doen?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Funny Check Airflow Storing Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van Gast za 29 jan 2011 - 12:22

    Ook dit nog,

    Om de 2 dagen volledig stofzuigen met een aszuiger.
    Verster proper houden.

    Respecteer pagina 167/168 in uw manual van de kachel.
    theco
    theco
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 94
    Registration date : 31-07-10

    Edilkamin Funny Check Airflow Storing Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van theco za 29 jan 2011 - 12:25

    Ja, deze parameters mag je zelf veranderen.
    Probeer de oplossing maar eens uit.
    Vandebosch weet wat jij doet, want hij heeft dezelfde kachel brandend in de showroom.
    Voor hem was het leonardo systeem en deze kachel ook nieuw. Daarom is hij ermee gaan testen in zijn eigen
    showroom.

    Om de parameters aan te passen moet je echter in het installatie menu komen.
    Zend me via PM je normale emailadres dan zend ik je de instructie hiervoor toe.

    En ik joery ook gelijk met de genoemde pagina's.

    mvg claudia


    _________________
    Edilkamin Funny -met kanalisatie-
    Thermorossi Slim
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Funny Check Airflow Storing Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van Gast za 29 jan 2011 - 12:29

    Mij schouw is 3.5 meter lang of anders gezegd komt mijn inox buis een halve meter boven de dakgoot uit. Kwestie van rookaanslag op de muur enz....
    En we hebben telefonisch deze parameters ingesteld met een revaren installateur die in zijn toonzaal stond terwijl ik thuis was bij mijn kachel.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Funny Check Airflow Storing Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van Gast za 29 jan 2011 - 12:37

    Claudia, bedankt, maar die gegevens heb ik al ontvangen.

    Ik heb zojuist de parameters aangepast.
    Air stond overal wat lager ingesteld bij mij
    en Air Flow stond hoger ingesteld.

    De kachel is aan het opstarten, hopelijk lukt het!
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Edilkamin Funny Check Airflow Storing Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van steven za 29 jan 2011 - 14:34

    Joery,

    de schouwtrek is bij iedereen verschillend, dus ook de paramaters.
    Die installateur had eens mogen langs komen om de kachel goed af te stellen. Dat heet dan "goede service".


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Funny Check Airflow Storing Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van Gast za 29 jan 2011 - 14:38


    Ik denk dat de installateur die bij ons geweest is nog niet veel pelletkachels heeft geïnstalleerd. Ondertussen dat de kachel een eerste maal aangezet werd is hij een lading pellets voor ons gaan halen en toen hij zag dat de kachel brandde toen hij terug kwam, veronderstelde hij dat de instellingen die reeds geprogrammeerd waren, wel in orde moesten zijn.

    Ondertussen brand mijn kachel opnieuw zonder uit te vallen. Dus parameters zullen nu wel beter zijn.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Funny Check Airflow Storing Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van Gast za 24 dec 2011 - 7:13

    Sinds augustus 2011 hebben wij ook een edelkamin moon staan. Ik sta er toch versteld van wat voor service sommige dealers geven. Ook bij ons hebben ze de kachel geplaatst, opgezet, zijn ze even in de camionet gaan zitten en toen ze daarna zagen dat hij brande zijn ze vertrokken. Ook niks uitleg of instelling van de parameters gedaan.

    Ondertussen hebben we al verschillende keren "check airflow" gekregen. Nu weten we hoe we dat kunnen verhelpen door alles opnieuw zuiver te maken, ook de buis buiten. Maar soms krijgen we na 2 dagen deze melding al terug opnieuw.

    Ik moet ook om de 2 dagen de kachel zuiver maken anders kan je geen vlam meer zien, zo vuil ziet het ruitje dan.

    Zijn er dealers die soms in de omgeving van Balen komen, die (uiteraard tegen betaling) ons de parameters eens willen komen aanpassen?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Funny Check Airflow Storing Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van Gast za 24 dec 2011 - 7:37

    Hoi Alcedo,

    Kijk toch ook maar je rookafvoerbuis eens goed na!
    Ik heb een Edilkamin Funny.
    Ik maak elke week het potje, onder aan het T-stuk van de schouw los. En elke week opnieuw zit dat vol met roet.
    Als het T-stuk open staat klop ik tegen de ( verticale) schouwbuis. Er komt dan veel roet naar beneden vallen.
    Het is per week maar een drietal minuutjes werk, maar ik denk wel dat het veel ellende kan voorkomen.
    groetjes. Wink
    Howie
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3081
    Registration date : 06-12-11

    Edilkamin Funny Check Airflow Storing Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van Fleur za 24 dec 2011 - 7:57

    @howie
    elke week potje vol met roet??plus dan nog in de buis??
    dit vind ik toch abnormaal,loopt die uitlaatbuis vanaf het potje dan verticaal naar boven tot de nok of liggen daar nog bochten?

    in mijn potje ligt hier na 1 winter stoken 1cm as


    gr fleur


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Funny Check Airflow Storing Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van Gast za 24 dec 2011 - 8:07

    Hoi Fleur,
    De schouw loopt inderdaad recht omhoog door het dak om dan ( dubbelwandig) een stuk boven het dak uit te komen.
    Ik vind het ook niet normaal, die hoeveelheid roet.
    Maar ondanks herhaaldelijk bellen en mailen naar mijn installateur, is er nog geen oplossing..dus...kuisen maar.
    grts howie
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3081
    Registration date : 06-12-11

    Edilkamin Funny Check Airflow Storing Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van Fleur za 24 dec 2011 - 8:17

    je vind dan toch dat er iets niet goed marcheerd aan je kachel,aangezien je jou installateur al op de hoogte heb gebracht.

    kuis je ook elke week de ingang van de verbrandingslucht ?


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Funny Check Airflow Storing Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van Gast za 24 dec 2011 - 8:30

    De kachel wordt elke week gekuist.
    Eigenlijk moet ik ze om de twee dagen uitzuigen, want dan ligt ze vol met as en roet.
    Ook al brandt ze goed en verwarmt ze goed. Toch vind ik dat er veel as overblijft.
    grts Howie
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Funny Check Airflow Storing Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van Gast za 24 dec 2011 - 8:48

    Howie, wij hebben juist hetzelfde probleem.

    1 keer in de week haal ik beneden de plaat af en zuig de 4 buizen leeg die dan vol zitten. Het bakje is na 3 dagen ook vol. Ik heb zeer veel assen.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Edilkamin Funny Check Airflow Storing Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van steven za 24 dec 2011 - 9:17

    ik zal jullie probleem aan een installateur doorsturen die er iets van kent. waarschijnlijk zal hij wel contact opnemen


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Edilkamin Funny Check Airflow Storing Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van nick1 za 24 dec 2011 - 10:17

    Steven, mag ik uit je reactie concluderen dat zoveel roetvorming echt niet normaal is? Begin anders al doembeelden te zien en onze pelletkachel moet nog geïnstalleerd worden.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Edilkamin Funny Check Airflow Storing Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van steven za 24 dec 2011 - 10:31

    Nick1,

    Een ruit van een pelletkachel wordt altijd vuil, maar niet op het tempo zoals hierboven beschreven en elke week alles moeten uitkuisen omdat het vol as zit, dan klopt ook niet.

    Kachel is waarschijnlijk niet afgesteld.

    Bij wie heb jij jouw kachel gekocht?


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Edilkamin Funny Check Airflow Storing Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van nick1 za 24 dec 2011 - 10:53

    Wij hebben onze Piazzetta bij Interbo-Lacroix besteld en deze wordt op 11 januari geplaatst. Heb niet de minste twijfel over de plaatsing en uitleg van deze installateur daar hij al bij een bevriend echtpaar plaatsing en onderhoud heeft gedaan en die vriend is gene makkelijke gast dus als die content is.... lol!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Funny Check Airflow Storing Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van Gast za 24 dec 2011 - 13:55

    @steven

    Voorlopig wil ik de naam van de installateur nog niet te grabbel gooien op het forum.
    Ik kan dit wel via pm.
    Ik blijf hopen op een oplossing. Ik begrijp ook wel dat het nu het drukste moment is voor die mannen.
    Maar waar een wil is zou toch ook een weg moeten zijn, desnoods telefonisch.

    Howie
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Edilkamin Funny Check Airflow Storing Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van steven za 24 dec 2011 - 14:33

    Nick1,

    Van jouw installateur zijn er ook al mindere ervaringen te lezen.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF

    Gesponsorde inhoud


    Edilkamin Funny Check Airflow Storing Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo 28 apr 2024 - 16:12