Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 15 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 1 verborgen en 12 gasten

korando, Soul


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+12
ss
tabasco
goldwing
dxnature
krusty
erwin
jandeman63
francky
nick1
Fleur
theco
steven
16 plaatsers

    Edilkamin Funny Check Airflow Storing


    erwin
    Admin


    Aantal berichten : 31544
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Funny Check Airflow Storing - Pagina 4 Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van erwin di jan 15, 2013 10:23 pm

    T-stuk met opvangpotje eens checken, ook verstopping in de luchtinlaat achter op de kachel kan oorzaak zijn
    jandeman63
    jandeman63
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 20
    Registration date : 23-10-11

    Edilkamin Funny Check Airflow Storing - Pagina 4 Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van jandeman63 vr apr 26, 2013 12:15 pm

    Kan iemand mij eventueel aan parameters helpen voor de funny met een niet bovendakse uitlaat.
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Edilkamin Funny Check Airflow Storing - Pagina 4 Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van pellbox vr apr 26, 2013 12:21 pm

    dus de schouw is niet correct geïnstalleerd.

    ik zal u de algemene parameters doorsturen. Afstellen dien je nog altijd zelf te doen
    jandeman63
    jandeman63
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 20
    Registration date : 23-10-11

    Edilkamin Funny Check Airflow Storing - Pagina 4 Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van jandeman63 vr apr 26, 2013 12:34 pm

    Ik zag de gewijzigde garantie voowaarden van edilkamin omtrend uitlaatgassen.
    Er staat ook bij dat het voor de eerder geplaatste kachels niet geld, ik heb geen bovendakse uitlaat maar edilkamin zegt niet dat je moet veranderen of dat er storingen van komen toch?
    Ik zie op het forum dat er ook mensen zijn met een bovendakse uitlaat die dezelfde klacht hebben.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31544
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Funny Check Airflow Storing - Pagina 4 Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van erwin vr apr 26, 2013 2:17 pm

    heb je ondertussen al kontakt gehad met de verkoper of edilkamin, wat is hun oplossing?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Funny Check Airflow Storing - Pagina 4 Empty Edelkamin Vintage : check airflow bij felle wind.

    Bericht van Gast ma jan 06, 2014 9:38 pm

    Hallo,

    Met de felle wind van de laatste dagen krijgen wij regelmatig de boodschap "check airflow" met een piepend geluid.
    Dit kan gebeuren als er in huis een deur opengaat, maar ook door windstoten buiten.

    Hoe kunnen we deze "check airflow" voorkomen ?
    Heeft 'check airflow' te maken met windstoten in de rookafvoer of niet ?

    Onze kachelafvoer steekt +/- 12 cm door de muur naar buiten - hierop staat dan een T-stuk met vanonder het roetpotje en van boven een bocht van 90°C, die eindigt in een kapje.
    De muur waar de kachelpijp uitkomt bevindt zich aan de zuidwest kant.

    Groetjes

    Geert en Leen
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31544
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Funny Check Airflow Storing - Pagina 4 Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van erwin ma jan 06, 2014 9:49 pm

    dat is vermoedelijk de tegendruk van de wind op het eindkapje.
    wat bedoel je juist met "van boven een bocht" ?   op de opgaande buis of op de T...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Funny Check Airflow Storing - Pagina 4 Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van Gast ma jan 06, 2014 10:38 pm

    Op het T-Stuk.

    En hoe kunnen we die tegendruk uitschakelen op het eindkapje ?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31544
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Funny Check Airflow Storing - Pagina 4 Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van erwin ma jan 06, 2014 10:47 pm

    door dat eindkapje in een zone te plaatsen waar minder last is van valwind ed.
    meer info daarover in de 4 topics over schouwen en trek onder de volgende [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.], zeker lezen!


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Funny Check Airflow Storing - Pagina 4 Empty Check Air Flow - Edelkamin Moon

    Bericht van Gast do jan 23, 2014 12:55 pm

    Misschien stom

    Deze morgen bij het opstarten kreeg ik de melding Check Air Flow, na eventjes zoeken kwam ik bij het probleem.
    Ik had bij het opvullen niet de hele zak pellets in de kachel kunnen gieten en de rest van de zak naast de kachel gezet om deze later bij te vullen. Nu de zak stond te dicht bij de luchtinlaat wat de probleem melding gaf.
    Zak weg probleem opgelost. WEER EEN LES!!!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31544
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Funny Check Airflow Storing - Pagina 4 Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van erwin do jan 23, 2014 4:02 pm

    de oorzaak was snel gevonden dan  Smile
    is uw probleem met de print intussen opgelost uit [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Funny Check Airflow Storing - Pagina 4 Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van Gast do jan 23, 2014 10:44 pm

    Ja de installateur heeft toen een nieuwe geplaatst
    strolisp
    strolisp
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 70
    Registration date : 04-11-12

    Edilkamin Funny Check Airflow Storing - Pagina 4 Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van strolisp vr mei 01, 2015 11:03 am

    Ik lees hier dat er wordt aangeraden om de parameter ADJ FLOW aan te passen van 0.00 naar 0.20.
    Ik dacht dat dit enkel nodig was als de luchttoevoer extern werd aangezogen.

    Valt dit eigenlijk na te meten of de sensor goed geijkt staat?

    Gesponsorde inhoud


    Edilkamin Funny Check Airflow Storing - Pagina 4 Empty Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 12, 2024 7:09 pm