T-stuk met opvangpotje eens checken, ook verstopping in de luchtinlaat achter op de kachel kan oorzaak zijn
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
Wie is er online?
Er zijn in totaal 51 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 50 gasten
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
+11
ss
goldwing
dxnature
krusty
erwin
jandeman63
francky
nick1
Fleur
theco
steven
15 plaatsers
Edilkamin Funny Check Airflow Storing
erwin- Admin
- Aantal berichten : 32454
Registration date : 15-02-10
- Bericht nummer 76
Re: Edilkamin Funny Check Airflow Storing
jandeman63- Pelletje
- Aantal berichten : 20
Registration date : 23-10-11
- Bericht nummer 77
Kan iemand mij eventueel aan parameters helpen voor de funny met een niet bovendakse uitlaat.
pellbox- Admin
- Aantal berichten : 785
Leeftijd : 48
Registration date : 28-10-08
- Bericht nummer 78
dus de schouw is niet correct geïnstalleerd.
ik zal u de algemene parameters doorsturen. Afstellen dien je nog altijd zelf te doen
ik zal u de algemene parameters doorsturen. Afstellen dien je nog altijd zelf te doen
jandeman63- Pelletje
- Aantal berichten : 20
Registration date : 23-10-11
- Bericht nummer 79
Ik zag de gewijzigde garantie voowaarden van edilkamin omtrend uitlaatgassen.
Er staat ook bij dat het voor de eerder geplaatste kachels niet geld, ik heb geen bovendakse uitlaat maar edilkamin zegt niet dat je moet veranderen of dat er storingen van komen toch?
Ik zie op het forum dat er ook mensen zijn met een bovendakse uitlaat die dezelfde klacht hebben.
Er staat ook bij dat het voor de eerder geplaatste kachels niet geld, ik heb geen bovendakse uitlaat maar edilkamin zegt niet dat je moet veranderen of dat er storingen van komen toch?
Ik zie op het forum dat er ook mensen zijn met een bovendakse uitlaat die dezelfde klacht hebben.
erwin- Admin
Leeftijd : 62
- Bericht nummer 80
heb je ondertussen al kontakt gehad met de verkoper of edilkamin, wat is hun oplossing?
Edelkamin Vintage : check airflow bij felle wind.
Hallo,
Met de felle wind van de laatste dagen krijgen wij regelmatig de boodschap "check airflow" met een piepend geluid.
Dit kan gebeuren als er in huis een deur opengaat, maar ook door windstoten buiten.
Hoe kunnen we deze "check airflow" voorkomen ?
Heeft 'check airflow' te maken met windstoten in de rookafvoer of niet ?
Onze kachelafvoer steekt +/- 12 cm door de muur naar buiten - hierop staat dan een T-stuk met vanonder het roetpotje en van boven een bocht van 90°C, die eindigt in een kapje.
De muur waar de kachelpijp uitkomt bevindt zich aan de zuidwest kant.
Groetjes
Geert en Leen
Met de felle wind van de laatste dagen krijgen wij regelmatig de boodschap "check airflow" met een piepend geluid.
Dit kan gebeuren als er in huis een deur opengaat, maar ook door windstoten buiten.
Hoe kunnen we deze "check airflow" voorkomen ?
Heeft 'check airflow' te maken met windstoten in de rookafvoer of niet ?
Onze kachelafvoer steekt +/- 12 cm door de muur naar buiten - hierop staat dan een T-stuk met vanonder het roetpotje en van boven een bocht van 90°C, die eindigt in een kapje.
De muur waar de kachelpijp uitkomt bevindt zich aan de zuidwest kant.
Groetjes
Geert en Leen
erwin- Admin
- Bericht nummer 82
dat is vermoedelijk de tegendruk van de wind op het eindkapje.
wat bedoel je juist met "van boven een bocht" ? op de opgaande buis of op de T...
wat bedoel je juist met "van boven een bocht" ? op de opgaande buis of op de T...
Op het T-Stuk.
En hoe kunnen we die tegendruk uitschakelen op het eindkapje ?
En hoe kunnen we die tegendruk uitschakelen op het eindkapje ?
erwin- Admin
- Bericht nummer 84
door dat eindkapje in een zone te plaatsen waar minder last is van valwind ed.
meer info daarover in de 4 topics over schouwen en trek onder de volgende [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.], zeker lezen!
meer info daarover in de 4 topics over schouwen en trek onder de volgende [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.], zeker lezen!
Check Air Flow - Edelkamin Moon
Misschien stom
Deze morgen bij het opstarten kreeg ik de melding Check Air Flow, na eventjes zoeken kwam ik bij het probleem.
Ik had bij het opvullen niet de hele zak pellets in de kachel kunnen gieten en de rest van de zak naast de kachel gezet om deze later bij te vullen. Nu de zak stond te dicht bij de luchtinlaat wat de probleem melding gaf.
Zak weg probleem opgelost. WEER EEN LES!!!
Deze morgen bij het opstarten kreeg ik de melding Check Air Flow, na eventjes zoeken kwam ik bij het probleem.
Ik had bij het opvullen niet de hele zak pellets in de kachel kunnen gieten en de rest van de zak naast de kachel gezet om deze later bij te vullen. Nu de zak stond te dicht bij de luchtinlaat wat de probleem melding gaf.
Zak weg probleem opgelost. WEER EEN LES!!!
erwin- Admin
- Bericht nummer 86
de oorzaak was snel gevonden dan
is uw probleem met de print intussen opgelost uit [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
is uw probleem met de print intussen opgelost uit [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
Ja de installateur heeft toen een nieuwe geplaatst
strolisp- Pellet
- Aantal berichten : 70
Registration date : 04-11-12
- Bericht nummer 88
Ik lees hier dat er wordt aangeraden om de parameter ADJ FLOW aan te passen van 0.00 naar 0.20.
Ik dacht dat dit enkel nodig was als de luchttoevoer extern werd aangezogen.
Valt dit eigenlijk na te meten of de sensor goed geijkt staat?
Ik dacht dat dit enkel nodig was als de luchttoevoer extern werd aangezogen.
Valt dit eigenlijk na te meten of de sensor goed geijkt staat?