Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 22 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 22 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Edilkamin Pellinsert 54 probleem met afvoer rookgas (check airflow)

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellinsert 54 probleem met afvoer rookgas (check airflow)  Empty Edilkamin Pellinsert 54 probleem met afvoer rookgas (check airflow)

    Bericht van Gast za jan 07, 2017 11:38 pm

    Ik heb een probleem met mijn pellethaard, hetgeen voornamelijk te maken heeft met de afvoer van de rookgassen (check airflow is een regelmatige melding). Ooit is hij aangesloten op kritische wijze in verband met de garantie waardoor hij wellicht nooit optimaal heeft gefunctioneerd. Tijd om wat modificaties aan te brengen nu de garantie toch verlopen is. Het is een EdilKamin Pellinsert 54 welke is gesitueerd onder een raam in de achtergevel van het woonhuis.
    Het rookgaskanaal loopt nu vanaf de bovenzijde van de haard 1,5 meter naar rechts (stijging 6%) en dan ca. 1,7 meter. omhoog en gaat vervolgens door de gevel naar buiten.

    Mijn idee is om onderdeel 41 te verwijderen en onderdeel 39 te modificeren door deze achter de 90 graden aansluiting op de behuizing af te zagen en de afvoer direct door de muur naar buiten te leiden waardoor echter de buis waarop onderdeel 38 is aangesloten komt te vervallen.

    Wie denkt er even mee?

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Pellinsert 54 probleem met afvoer rookgas (check airflow)  Empty Re: Edilkamin Pellinsert 54 probleem met afvoer rookgas (check airflow)

    Bericht van erwin za jan 07, 2017 11:57 pm

    de nummers van de onderdelen zeggen niet zoveel.
    als ik goed kan volgen wil je recht achter de kachel door de muur.
    en hoe buiten verder dan ?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellinsert 54 probleem met afvoer rookgas (check airflow)  Empty Re: Edilkamin Pellinsert 54 probleem met afvoer rookgas (check airflow)

    Bericht van Gast za jan 07, 2017 11:59 pm

    Moet ik buiten verder? Dat is mijn vraag.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Pellinsert 54 probleem met afvoer rookgas (check airflow)  Empty Re: Edilkamin Pellinsert 54 probleem met afvoer rookgas (check airflow)

    Bericht van erwin zo jan 08, 2017 12:07 am

    antwoord staat hier: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    check airflow gaat dan nog vaker komen.
    en binnen enkele weken zie je niets meer door het raam van het roet.
    tenminste als het raam niet eerder springt door de hete rookgas.
    de kachel onder het raam plaatsen was geen goed idee...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Pellinsert 54 probleem met afvoer rookgas (check airflow)  Empty Sven van de Bergh

    Bericht van Gast di jan 17, 2017 12:46 am

    Mijn naam is Sven van de Bergh.

    Jaren geleden kocht ik een pelletkachel bij Interio te Maasmechelen. Thans ben ik de 'trotse' bezitter van een Edilkamin Pellinsert 54. De inbouw situatie op basis van mijn wensen werd in twijfel getrokken. Maar goed, de situatie werd voorgelegd aan Edilkamin en die gaven blijkbaar goedkeuring voor de wijze van de bouw van het rookgas afvoerkanaal. De kachel heeft eigenlijk nooit optimaal gefunctioneerd. Voor mij een reden om eens deel te nemen aan dit forum nu ik toch geen garantie op dit toestel meer geniet. Ik hoop via dit forum een manier te vinden om die kachel toch perfect draaiende te krijgen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Pellinsert 54 probleem met afvoer rookgas (check airflow)  Empty Re: Edilkamin Pellinsert 54 probleem met afvoer rookgas (check airflow)

    Bericht van erwin di jan 17, 2017 1:14 am

    je had u al eens voorgesteld, maar maakt niet uit.
    hoger werden ook al een paar antwoorden gegeven...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    Edilkamin Pellinsert 54 probleem met afvoer rookgas (check airflow)  Empty Re: Edilkamin Pellinsert 54 probleem met afvoer rookgas (check airflow)

    Bericht van harrielok ma aug 14, 2017 9:54 am

    Zijn de problemen inmiddels opgelost met de pellinsert 54?


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Pellinsert 54 probleem met afvoer rookgas (check airflow)  Empty Re: Edilkamin Pellinsert 54 probleem met afvoer rookgas (check airflow)

    Bericht van erwin ma aug 14, 2017 2:02 pm

    edilkamin heeft precies geleerd door schade en schande.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    duidelijk genoeg waarschijnlijk...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Pellinsert 54 probleem met afvoer rookgas (check airflow)  Empty Re: Edilkamin Pellinsert 54 probleem met afvoer rookgas (check airflow)

    Bericht van erwin ma aug 14, 2017 3:51 pm

    als Sven Van de Bergh de kachel 1.5 meter naar rechts verzet vervallen 2 bochten van 90° en 1.5 m horizontaal.
    het is dan nog niet optimaal maar zal al beter branden met minder kans op check airflow.
    een kachel onder een raam zetten is zowat het domste wat je kunt doen, voor als er nog zijn die het overwegen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Edilkamin Pellinsert 54 probleem met afvoer rookgas (check airflow)  Empty Re: Edilkamin Pellinsert 54 probleem met afvoer rookgas (check airflow)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 6:07 am