Goede info Francky. Maar bij de mensen die het direct vanaf het begin al hebben zijn ze schoon. Dus daar kan een ander probleem zijn.
Maar misschien dat een nieuwe sensor hun wel kan helpen.
Maar dat is inderdaad een taak van HUN installateur.
Ik zelf vond het wel toevallig dat de klachten die ik las, uit kachels van vrijwel dezelfde periode kwamen, en onlangs was er iemand die iets vroeg over regelmatige updates, dus vandaar mijn gedachte.
Want mijn klant (met ook zo'n probleem) had wel een bovendakse uitmonding! Daarbij heb ik andere Funny's uit een andere periode met wél een lage schoorsteen, die deze problemen niet hebben.
Dus let wel op,
bovenstaande klachten zijn niet van mijn klanten he! Ik zorg namelijk voor een oplossing en geef altijd een goede service (in dit geval was het een aanpassing in de parameters die hielp). De klant betaalt namelijk een flink bedrag voor een kachel, en geen of slechte (is hetzelfde) service daarop geven vind ik zelf SCHANDALIG!
Ik hoop dan ook niet dat je VandeBosch, op mij doelde, want ik deel precies je frustratie. (ik heb ook een post van je in mijn favorieten waar ik nog op moet reageren, betreffende de al lage onderhoudskosten. Doe ik binnenkort even. Moet me ook nog steeds fatsoenlijk voorstellen
)
Ikzelf ben vanuit passie met pelletkachels begonnen, het sluit mooi aan bij mijn persoonlijkheid en de drang naar een betere schonere wereld. Van daaruit m'n werk maken leek mij ideaal, of in ieder geval leuk. (lees evt ook "over ons") Maar het is helaas niet ideaal...
Wat ik jammer vind is dat pelletkachels (wat ik een schitterende uitvinding vind, die ik graag zelf had uitgevonden) door zoals door Vandebosch geschetste installateurs, een slechte naam krijgen.
Een pelletkachel? een en al problemen... Edilkamin? lees maar eens een forum... (nog weinig klachten voor 30.000 kachels in belgië maar goed)
Maar bijna altijd ligt het aan de installateurs die geen zin meer hebben om problemen op te lossen, zodra ze hun geld hebben gehad. (zowel in B. als in NL) Heel jammer dit.
En dit krijg je alleen maar méér als de importeur op zoek blijft gaan naar nóg meer dealers/verdelers!
Zo komen er inderdaad nog meer installateurs die denken een graantje mee te pikken en alleen dát als hun motivatie hebben. (terwijl de marge al weinig is) Vervolg, nóg meer problemen met kachels... en mensen met frustratie.
Hierdoor worden mensen huiverig om een pelletkachel te kopen, terwijl het een prachtig en handig apparaat is, dat ook nog schoner verbrandt!
Laatst aangepast door PelletkachelPlaza op vr nov 09, 2012 12:03 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : iets vergeten)