Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 10 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 8 gasten

GTS, SICCO


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Hoe ik mijn pelletkachel zuiver maak.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoe ik mijn pelletkachel zuiver maak. Empty Hoe ik mijn pelletkachel zuiver maak.

    Bericht van Gast za jan 04, 2014 2:02 pm

    Filmpje: Hoe ik mijn brandende pelletkachel zuiver maak.  
    **update 5/1: deze video is door de gebruiker verwijderd **

    Filmpjes maken is een beetje mijn hobby , daarmee  Laughing 
    Als jullie veel tijd hebben kan je op mijn youtube kanaal motaarke nog veel andere filmpjes van mij bekijken .

    Enjoy en geniet


    note admin aan iedereen: gelieve de getoonde werkwijze in het filmpje NIET zelf uit te voeren voor uw eigen veiligheid!!
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Hoe ik mijn pelletkachel zuiver maak. Empty Re: Hoe ik mijn pelletkachel zuiver maak.

    Bericht van nick1 za jan 04, 2014 2:17 pm

    Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om dit op die manier te doen, ben er zeker van dat de filter van mijn aszuiger in de fik gaat als ik het op deze wijze uitvoer.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoe ik mijn pelletkachel zuiver maak. Empty Re: Hoe ik mijn pelletkachel zuiver maak.

    Bericht van Gast za jan 04, 2014 2:22 pm

    Dat dacht ik ook steeds , Nick1

    Maar je zie nu zelf dat het wel gaat , daarom ook dat ik het gefilmpt heb  Wink 
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoe ik mijn pelletkachel zuiver maak. Empty Re: Hoe ik mijn pelletkachel zuiver maak.

    Bericht van Gast za jan 04, 2014 3:45 pm

    Nu zot zijn doet niet zeer en je woont en eind uit mijn buurt, maar ik zou het niemand aanraden.  niet goed 

    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31551
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Hoe ik mijn pelletkachel zuiver maak. Empty Re: Hoe ik mijn pelletkachel zuiver maak.

    Bericht van erwin za jan 04, 2014 4:22 pm

    in de handleiding van de aszuiger staat een duidelijke veiligheidsaanwijzing om geen hete/gloeiende voorwerpen van meer dan 60 graden op te zuigen,
    zoals in het filmpje is dus af te raden en zo mag het zeker NIET gebeuren...

    dat gaat allemaal tot als er iets misgaat, dan zijn de problemen groter dan de tijdwinst die er nu is.
    als de kachel zolang blijft werken met open deur dan heb ik een vermoeden dat de airflow beveiliging niet staat ingesteld zoals het hoort...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoe ik mijn pelletkachel zuiver maak. Empty Re: Hoe ik mijn pelletkachel zuiver maak.

    Bericht van Gast za jan 04, 2014 5:27 pm

    Ik heb hier ook NOOIT geschreven , dat iemand dat zo moet doen  .  Smile 
    Heb hierbij maar laten zien dat het zo ook gaat .

    Daarbij , is de asse reeds afgekoeld in het assebakje en nooit geen 60 gr meer .
    En kom je maar even met de ijzeren slang van de aszuiger langs het vuur , nog meer als een meter van de filter ben je dan verwijderd.

    Gr , luc
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoe ik mijn pelletkachel zuiver maak. Empty Re: Hoe ik mijn pelletkachel zuiver maak.

    Bericht van Gast za jan 04, 2014 5:50 pm

    motaarke schreef:Daarbij , is de asse reeds afgekoeld in het assebakje en nooit geen 60 gr meer .

    Maar je hoeft maar 1 gloeiend stukje pellet op te zuigen en de stofzuiger in de gangkast te zetten en je hebt prijs.
    Je hebt zelf geen idee hoe gevaarlijk je bezig bent hè, denk toch eens aan je dochter en hond die ik op een vorige foto zo vredig zag slapen!
    Bij mij staat trouwens in de handleiding dat er geen brandbare materialen op minder dan 1.5m gezet mogen worden van de kachel en jij zet je zetel er gewoon naast  niet goed 
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoe ik mijn pelletkachel zuiver maak. Empty Re: Hoe ik mijn pelletkachel zuiver maak.

    Bericht van Gast za jan 04, 2014 7:11 pm

    Jongens

    Sorry hoor , maar nu zijn jullie echt aan het overdrijven.
    De zetel staat wel naast de kachel , maar het heeft niet eens warm waarom zou het dan in godsnaam in brand kunnen schieten !!
    Zelfs als de kachel op zijn max. staat te branden is de stralingswarmte minimaal omdat de kachel zijn warmte langs bovenaan wegblaast.
    Ik ben steeds in de beurt wanneer de kachel word schoongemaakt of open gaat !

    Je kan in alles overdrijven, maar moet je de voorschriften steeds overal op naleven word het leven niet meer leefbaar.

    Gr , luc.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoe ik mijn pelletkachel zuiver maak. Empty Re: Hoe ik mijn pelletkachel zuiver maak.

    Bericht van Gast za jan 04, 2014 9:52 pm

    In de buurt van mijn kachel zet ik dus niets brandbaars,
    verder noem ik mijzelf niet overdreven voorzichtig   Laughing 

    Als alles normaal werkt gaat er nooit iets fout.
    Zelfde als met alleen een geveldoorvoer, dat kan ook jaren goed gaan.

    Maar stel nu dat je glas kapot springt terwijl jij in bad ligt, gaan je zetels dan nog niet in de brand?
    Fabrikanten schrijven dat soort zaken echt niet in hun handleiding als bladvulling.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoe ik mijn pelletkachel zuiver maak. Empty Re: Hoe ik mijn pelletkachel zuiver maak.

    Bericht van Gast za jan 04, 2014 10:23 pm

    Fabrikanten moeten dat soort zaken in hun handleiding schrijven om hun eigen in te dekken .

    wie zo nodig van de voorschriften wil afwijken kent de mogelijke risicos die hij erbij neemt.
    en bij deze dit topic op slot !
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Hoe ik mijn pelletkachel zuiver maak. Empty Re: Hoe ik mijn pelletkachel zuiver maak.

    Bericht van pellbox zo jan 05, 2014 2:36 am

    onverantwoord hoe die "kuisbeurt" gebeurt! Best dat Erwin het topic heeft gesloten!

    Gesponsorde inhoud


    Hoe ik mijn pelletkachel zuiver maak. Empty Re: Hoe ik mijn pelletkachel zuiver maak.

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 14, 2024 7:16 am