Wij hebben een Edilkamin Seven gekocht van een handelaar.
Deze is bijna nieuw. De eigenaar hiervoor had hem te klein gekocht en ging achteraf voor een 11kw ipv 7kw.
Nu hebben we deze gisteren voor het eerst aangezet na de installatie door mijn man. (achterpijp recht naar buiten en meteen 2 meter omhoog).
Ik had op Menu gedrukt zodat ik handmatig kan instellen (er werd een temperatuur getoond) want wat de p1/p2/p3 precies doet weet ik nog niet.
Volgens het boekje kan je de p1/p2/p3 aan en uitzetten per dagdeel en welke dag, maar wat p1 inhoudt of p2 of p3 weet ik niet.
De handmatige temperatuur was ingesteld op 20 graden en Air1.
Op een gegeven moment werd het erg warm (ruim 22-23 graden) en zetten ik de temperatuur terug naar 10 graden.
Echter er gebeurde niets. De kachel bleef nog net zo hard branden als voor de tijd. Nu snap ik wel dat ie misschien niet meteen kant terugschakelen, maar ik had verwacht dat ie minder pellets zou gaan gooien en minder fel zou gaan branden na een aantal minuten.
Uiteindelijk heb ik de kachel maar uitgezet.
Uit het boekje dat erbij zit kan ik niet wijs worden hoe ik de kachel moet instellen (ook het p1/p2/p3 gebeuren).
Ook staat er niet in wat Air1 tm Air9 doet (alle standen geprobeerd en maakt geen verschil).
Kan je trouwens pellets bijvullen als de kachel brandt?
Is er iemand die een uitgebreidere handleiding heeft of die mij kan uitleggen hoe ik deze kachel moet programmeren zodat 20 graden ook 20 graden is ?
Alvast bedankt.
Sabrina Horst