Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 7 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 7 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    ook een pelletkachel gekocht

    Anonymous
    Gast
    Gast


    ook een pelletkachel gekocht Empty ook een pelletkachel gekocht

    Bericht van Gast vr jan 01, 2010 10:15 pm

    na een aantal keren rondkijken links en rechts heben wij ook een pelletkachel aangeschaft, een cs thermos stile
    zijn er hier nog op het forum die er zo eentje hebben ?? of een ander van cs thermos ?
    wij zijn er tot hiertoe heel tevreden over
    en we verwarmen met green energy pellets , ook hebben we een zakje of twee van de aveve gehaald , maar die zijn lichter van kleur en bestaan uit dennenhout , we hebben het gevoel dat die van green energy toch meer warmte afgeven

    gr
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ook een pelletkachel gekocht Empty Re: ook een pelletkachel gekocht

    Bericht van Gast za jan 02, 2010 2:06 am

    Hallo, Ik heb een CS Thermos Brava sinds half september, en ben hier ook super tevreden van.
    Tot nu toe geen problemen en heerlijk warm in huis, zelfs bij deze temperaturen.

    Ik gebruik ook green energy pellets en ben daar heel tevreden van. Ik heb nog geen andere geprobeerd, zolang ik tevreden blijf van deze, hou ik ze. Ruitje blijft mooi proper, en ze warmen goed, en mijn kacheldealer levert ze aan huis en stapelt ze in de garage, dus lekker makkelijk.

    En heel schappelijk van prijs als ik de prijzen hier zo op het forum lees.

    Hoe lang hebben jullie je kachel? Waar komt ze vandaan?

    Groetjes Katja
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ook een pelletkachel gekocht Empty Re: ook een pelletkachel gekocht

    Bericht van Gast ma jan 04, 2010 4:59 pm

    we hebben ze nog maar een grote week , ze komt van jpl in weelde
    en idd de pellets van green energy zijn beter
    de onze is een cs thermos Stile 14 kw (ne zwarte)
    ben er heel tevreden over
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ook een pelletkachel gekocht Empty Re: ook een pelletkachel gekocht

    Bericht van Gast ma jan 04, 2010 6:34 pm

    Als ik het goed voor heb, werken die samen met " de groene kachel" hier in Zolder.

    Ik denk dat he, omdat ik voor vrienden in Rotterdam eens had gekeken ,die wilden ook zo'n kachel, en ik zag Weelde(dichterbij voor hen dus) en daar stond hetzelfde tel. nummer bij als de man die ze hier heeft geplaatst, Paul Bams, een heel vriendelijke en attente mens; en een goed vakman zo te zien.

    Daarom heb ik mijn vrienden ook naar Weelde gestuurd, das een stuk korter bij Rotterdam he.

    Ze zouden er volgend weekend langsgaan.


    Bij deze, veel groetjes , en veel plezier met jullie kachel

    Katja
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ook een pelletkachel gekocht Empty Re: ook een pelletkachel gekocht

    Bericht van steven ma jan 04, 2010 8:51 pm

    vroeger werkten ze onder dezelfde naam.

    maar ze werken nog altijd samen


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ook een pelletkachel gekocht Empty Re: ook een pelletkachel gekocht

    Bericht van Gast zo jan 10, 2010 4:30 pm

    Hallo iedereen,

    Ik was echt verbaasd toen ik de forum ontdekte, heel leuk te zien dat er zoveel mensen pellet-kachels gebruiken.

    Sinds twee jaar (augustus 2008) hebben we (na een studie van twee jaar) gekozen voor de Combi cv - kachel hout en pellets (merk ungaro Bicofire).

    Deze kachel beschikt over twee verschillende verbrandingskamers, één voor houtblokken en één voor pellets. Door de twee verschillende verbrandinskamers kunnen we zowel houtblokken als pellets tegelijkertijd branden. Dit systeem is zodaning gemaakt dat beide systemen elkaar "onderhouden".

    Een heel goed en uniek systeem.

    Ondertussen heb ik ook als wat aan het spelen geweest met de (massa's) parameters om het pellet deel optimaal te laten branden, doch heb ik de indruk dat ze nog niet 100% staan.

    Over het algemeen zijn we zeer tevreden over onze aankoop, maar er zijn toch een paar minpunten.

    - Door de twee verbrandingskamers heb je natuurlijk tweemaal zoveel onderhoud uit te voeren (vrij kleine asbak aan het houtgedeelte)

    - Door de twee systemen zijn er natuurlijk ook een heleboel parameters in de sturing van de kachel.

    - De vertaalde handleiding is te sumier en onvolledig, sommige meldingen of fouten die op het scherm komen zijn niet of slecht uitgelegd in de handleiding.

    Mijn vragen :

    - zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort kachels (instellingen parameters en handleidingen).
    - hoe kan men zien of de pellet verbranding ok is (verhouding pellet/lucht toevoer).

    We gebruiken nu de wonterspan pellets en gisteren (zeer koud + noorderwind) sloeg ik er niet in om de ingestelde water (75°c) temperatuur te behalen (bleef hangen op 60°c). Kan dit aan de instellingen liggen?

    Met dank voor de respons.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ook een pelletkachel gekocht Empty Re: ook een pelletkachel gekocht

    Bericht van Gast zo jan 10, 2010 4:44 pm

    Ik vermoed dat je toestel het niet kon halen bij dergelijke koude en daardoor niet op temperatuur kwam.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ook een pelletkachel gekocht Empty hallo katja zo een bravo kachel wat kost dat en waar hebt u die gekocht groetjes patrick

    Bericht van Gast za nov 06, 2010 12:14 pm

    Katja schreef:Hallo, Ik heb een CS Thermos Brava sinds half september, en ben hier ook super tevreden van.
    Tot nu toe geen problemen en heerlijk warm in huis, zelfs bij deze temperaturen.

    Ik gebruik ook green energy pellets en ben daar heel tevreden van. Ik heb nog geen andere geprobeerd, zolang ik tevreden blijf van deze, hou ik ze. Ruitje blijft mooi proper, en ze warmen goed, en mijn kacheldealer levert ze aan huis en stapelt ze in de garage, dus lekker makkelijk.

    En heel schappelijk van prijs als ik de prijzen hier zo op het forum lees.

    Hoe lang hebben jullie je kachel? Waar komt ze vandaan?

    Groetjes Katja
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ook een pelletkachel gekocht Empty Re: ook een pelletkachel gekocht

    Bericht van Gast ma nov 29, 2010 5:54 pm

    ungaro schreef:Hallo iedereen,

    Ik was echt verbaasd toen ik de forum ontdekte, heel leuk te zien dat er zoveel mensen pellet-kachels gebruiken.

    Sinds twee jaar (augustus 2008) hebben we (na een studie van twee jaar) gekozen voor de Combi cv - kachel hout en pellets (merk ungaro Bicofire).

    Deze kachel beschikt over twee verschillende verbrandingskamers, één voor houtblokken en één voor pellets. Door de twee verschillende verbrandinskamers kunnen we zowel houtblokken als pellets tegelijkertijd branden. Dit systeem is zodaning gemaakt dat beide systemen elkaar "onderhouden".

    Een heel goed en uniek systeem.

    Ondertussen heb ik ook als wat aan het spelen geweest met de (massa's) parameters om het pellet deel optimaal te laten branden, doch heb ik de indruk dat ze nog niet 100% staan.

    Over het algemeen zijn we zeer tevreden over onze aankoop, maar er zijn toch een paar minpunten.

    - Door de twee verbrandingskamers heb je natuurlijk tweemaal zoveel onderhoud uit te voeren (vrij kleine asbak aan het houtgedeelte)

    - Door de twee systemen zijn er natuurlijk ook een heleboel parameters in de sturing van de kachel.

    - De vertaalde handleiding is te sumier en onvolledig, sommige meldingen of fouten die op het scherm komen zijn niet of slecht uitgelegd in de handleiding.

    Mijn vragen :

    - zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort kachels (instellingen parameters en handleidingen).
    - hoe kan men zien of de pellet verbranding ok is (verhouding pellet/lucht toevoer).

    We gebruiken nu de wonterspan pellets en gisteren (zeer koud + noorderwind) sloeg ik er niet in om de ingestelde water (75°c) temperatuur te behalen (bleef hangen op 60°c). Kan dit aan de instellingen liggen?

    Met dank voor de respons.


    Deze post is al wat ouder en ik hoop dat je inmiddels wat meer ervaring hebt opgedaan met de kachel. Bevalt ie nu?

    Groet Rob


    Gesponsorde inhoud


    ook een pelletkachel gekocht Empty Re: ook een pelletkachel gekocht

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 10:16 pm