Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 30 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 30 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
krusty
wvema
harrielok
7 plaatsers

    verliesstroomschakelaar springt bij insteken kachel

    Anonymous
    Gast
    Gast


     verliesstroomschakelaar springt bij insteken kachel Empty verliesstroomschakelaar springt bij insteken kachel

    Bericht van Gast di sep 30, 2014 8:08 am

    Hey Collega's
    Mijn pelletkachel heeft net groot onderhoud gehad en nadien een paar uur gebrand.
    Deze ochtend opgestaan en de pelletkachel zorgt er voor dat mijn differentieel afspringt?
    Hij springt af als ik de stekker insteek, nog voor het opstarten.

    Als ik andere toestellen op het stopkontakt insteek, springt de verliesstroomschakelaar niet uit.
    Steek ik de pelletkachel met een verlengdraad in een ander circuit in de living, springt ze ook niet uit....
    Enige electriciens hier die me kunnen helpen?
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

     verliesstroomschakelaar springt bij insteken kachel Empty Re: verliesstroomschakelaar springt bij insteken kachel

    Bericht van harrielok di sep 30, 2014 10:05 am

    Misschien is de groep overbelast waar de kachel normaal is aangesloten.
    Probeer andere apparaten af te sluiten en alleen met de kachel op die groep.


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    wvema
    wvema
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 33
    Registration date : 10-12-13

     verliesstroomschakelaar springt bij insteken kachel Empty Re: verliesstroomschakelaar springt bij insteken kachel

    Bericht van wvema di sep 30, 2014 12:25 pm

    Uitvallen van de verliesstroomschakelaar heeft nooit te maken met overbelasting (te groot afgenomen vermogen of te grote stroom).
    Waarschijnlijk is er een probleem met de kachel.


    _________________
    MCZ Boxtherm 60 (maart 2014)
    Olimp pellets
    Elite-pellets via de groepsaankoop.
    Anonymous
    Gast
    Gast


     verliesstroomschakelaar springt bij insteken kachel Empty Re: verliesstroomschakelaar springt bij insteken kachel

    Bericht van Gast di sep 30, 2014 1:19 pm

    Op het circuit staat niets anders dan de pelletkachel...
    Ik heb daarstraks de kachel met de verlengkabel weer aangesloten in dezelfde stekker waar ze anders inzit en er sprong niets meer af.
    Nu na 4 uur in laten zitten met de verlengkabel heb ik terug alleen met de gewone kabel aangesloten en springt er voorlopig niets meer af...
    Toch raar dat ze soms wel afspringt, en soms niet... Mss ligt het wel aan de distributeur dan ofzo?
    wvema
    wvema
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 33
    Registration date : 10-12-13

     verliesstroomschakelaar springt bij insteken kachel Empty Re: verliesstroomschakelaar springt bij insteken kachel

    Bericht van wvema di sep 30, 2014 1:31 pm

    Aan de netbeheerder ligt het niet. Electrische toestellen die een lange tijd niet onder spanning gestaan hebben worden soms heel lichtjes vochtig.
    Een oplossing is soms om het toestel, op de een of andere manier, een paar uur te laten werken. Alle vocht is dan terug verdwenen.


    _________________
    MCZ Boxtherm 60 (maart 2014)
    Olimp pellets
    Elite-pellets via de groepsaankoop.
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4412
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

     verliesstroomschakelaar springt bij insteken kachel Empty Re: verliesstroomschakelaar springt bij insteken kachel

    Bericht van krusty di sep 30, 2014 1:51 pm

    Is er onlangs gewerkt aan het net in het huis , stopcontact of schakelaar bijgeplaatst ?  
    Nee.....dan ligt het aan de kachel en zal een interventie van de installateur nodig zijn.
    Anonymous
    Gast
    Gast


     verliesstroomschakelaar springt bij insteken kachel Empty Re: verliesstroomschakelaar springt bij insteken kachel

    Bericht van Gast wo okt 01, 2014 8:09 am

    update;

    Ik zet net de kachel op en vlam, de verliesstroomschakelaar vliegt weer uit...
    Als ik hem nu doe draaien via de verlengkabel op een circuit in de living gaat hij wel.

    Lastig dit!
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

     verliesstroomschakelaar springt bij insteken kachel Empty Re: verliesstroomschakelaar springt bij insteken kachel

    Bericht van pellbox wo okt 01, 2014 8:19 am

    Ewoud,

    contacteer je installateur
    Anonymous
    Gast
    Gast


     verliesstroomschakelaar springt bij insteken kachel Empty Re: verliesstroomschakelaar springt bij insteken kachel

    Bericht van Gast wo okt 01, 2014 10:39 am

    denk dat ik toch eerst even nog wat tests ga doen.
    nu doet ie het precies weer gewoon...

    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

     verliesstroomschakelaar springt bij insteken kachel Empty Re: verliesstroomschakelaar springt bij insteken kachel

    Bericht van erwin wo okt 01, 2014 12:18 pm

    als de aardlek uitvalt loopt er in de kachel "ergens" stroom naar het chassis (doorslaande gloeikaars, een beschadigde/geklemde draad of via de print).
    --> inwendig alle bedrading nazien of anders de installateur verwittigen.

    ps: vergeet aub even de verlengkabel en andere circuits want dat leid u alleen maar van het echte probleem af.
    de kachel zal mogelijk ook gewoon opstarten door omwisselen van de bruine en de blauwe draad in het stopkontakt.
    maar daarmee is het probleem helemaal niet opgelost...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    freelive
    freelive
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 55
    Registration date : 18-10-10

     verliesstroomschakelaar springt bij insteken kachel Empty verlies stroomschakelaar

    Bericht van freelive wo okt 01, 2014 7:01 pm

    Is er bij het onderhoud geen draad tussen de beplating gekomen waar door de aardlek aanspreekt (gelukkig )
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

     verliesstroomschakelaar springt bij insteken kachel Empty Re: verliesstroomschakelaar springt bij insteken kachel

    Bericht van ss zo okt 05, 2014 2:43 pm

    Ewoud, laat die verlengkabel er tussenuit en volg de raad van Erwin en Pellbox voor er slachtoffers vallen.
    Een verliesstroomschakelaar dient om je tegen elektrocutie te beschermen, niet om te experimenteren.

    Groeten,
    SS
    Anonymous
    Gast
    Gast


     verliesstroomschakelaar springt bij insteken kachel Empty Re: verliesstroomschakelaar springt bij insteken kachel

    Bericht van Gast do nov 27, 2014 6:03 pm

    hout vasthouden maar tot nu toe brand ik al een dikke maand verder zonder stroompannes...

    Gesponsorde inhoud


     verliesstroomschakelaar springt bij insteken kachel Empty Re: verliesstroomschakelaar springt bij insteken kachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 7:00 pm