Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 52 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 52 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    piazzetta p963 thermo brand slecht

    Anonymous
    Gast
    Gast


    piazzetta p963 thermo brand slecht Empty piazzetta p963 thermo brand slecht

    Bericht van Gast wo dec 03, 2014 8:42 pm

    Hallo pellets gebruikers
    Wij hebben sinds 2011 een pelletkachel de piazzetta p963 thermo.
    De installatie gebeurde vlot op een uurtje stond die er.
    We hebben al vanalle pellets getest badger, green energy, bioflam, greenmax, piveteau en nu terug badger omdat die het beste branden.

    De laatste tijd brandt hij slecht, hij vult zich, ligt een koek in en het wordt niet warmer dan 19gr,
    terwijl hij in september groot onderhoud heeft gehad door de installateur.
    We gaan nu zo snel mogelijk contact met hun opnemen en hopelijk komen we eruit. Tips van jullie zijn altijd welkom :-)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31534
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    piazzetta p963 thermo brand slecht Empty Re: piazzetta p963 thermo brand slecht

    Bericht van erwin wo dec 03, 2014 8:56 pm

    brjo, welkom hier.

    volgens mij is uw hydrokachel nog nooit afgesteld zoals het hoort, daar is een "vlotte" plaatsingstijd van 1u te kort voor.
    op wat voor schouw zit de kachel aangesloten.
    werd de schouw, warmtewisselaar en de kamer waar de rookgasventilator inzit gereinigd bij het onderhoud.
    kontroleer ook eens of er geen verstopping in de inlaatbuis zit.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    piazzetta p963 thermo brand slecht Empty Re: piazzetta p963 thermo brand slecht

    Bericht van Gast wo dec 03, 2014 9:13 pm

    De kachel is aangesloten op een bestaande schouw met potten en de buis van kachel is daar een aantal meters ingeduwd.
    De installateur heeft de kachel opengedraaid en gekuist, wat hij precies gekuist heeft heb ik geen idee van.
    Daarna hebben ze de branduren nog opgeschreven en alles gecontroleerd.
    Volgens onze installateur is hij de beste van de Benelux ale dat zegt hij toch. En volgens hun ligt het altijd aan de pellets. :-)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31534
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    piazzetta p963 thermo brand slecht Empty Re: piazzetta p963 thermo brand slecht

    Bericht van erwin wo dec 03, 2014 9:15 pm

    dat zeggen er nog wel dat ze de beste van de benelux zijn, eerst zien en dan geloven moet je dan antwoorden.
    hoelang heeft het onderhoud geduurd.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    piazzetta p963 thermo brand slecht Empty Re: piazzetta p963 thermo brand slecht

    Bericht van Gast wo dec 03, 2014 9:18 pm

    20-30min als het al zolang duurde en het koste ons 130€ Sad

    En dan was ik nog vergeten te vertellen dat hij bijna nooit opstart, bij het wat kouder worden moeten we het huis eerst verwarmen met gas en daarna de pelletkachel starten en hopen dan hij aan gaat zodat we dan maar amper 20gr krijgen
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31534
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    piazzetta p963 thermo brand slecht Empty Re: piazzetta p963 thermo brand slecht

    Bericht van erwin wo dec 03, 2014 9:26 pm

    je kan nog even kontroleren of de inlaatbuis open is, maar daar zal het probleem niet liggen volgens mij.
    dat zal eerder een slecht afgestelde kachel zijn met daarbij de kachel of schouw die inwendig verstopt zit met roet.

    neem eens kontakt met broux in bree, zij doen de service ondersteuning voor limburg van de invoerder per sempre.
    hun kontaktgevens staan op deze link: LINK.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    piazzetta p963 thermo brand slecht Empty nieuw met piazzetta p963 thermo

    Bericht van Gast wo dec 03, 2014 9:32 pm

    Zij hebben onze kachel geplaatst, we zullen nog eens horen wat ze gaan zeggen en hopelijk krijgen we het snel weer warm  Smile
    Wij hebben het probleem nu al jaren het komt en gaat en we hopen elk jaar dat het beter wordt maar tevergeefs. We zijn het wel beu we hebben er toch redelijk wat geld voor neergeteld en waren er zo van overtuigd het hele pelletsysteem dat ook nog eens warm water gaf.
    Ik denk dat ik de invoerder ook eens ga contacteren en zien wat deze zegt, we willen eindelijk eens genieten van onze kachel zonder zorgen.
    XTZ99.25MKII
    XTZ99.25MKII
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 122
    Leeftijd : 55
    Registration date : 18-11-13

    piazzetta p963 thermo brand slecht Empty Re: piazzetta p963 thermo brand slecht

    Bericht van XTZ99.25MKII do dec 04, 2014 2:55 pm

    Ik begrijp niet dat een P963 Thermo kan aangesloten zijn op een uur. Zo'n kachel dient toch aangesloten te worden op een bestaande centrale verwarming? Het is toch de bedoeling dat er een 4tal radiatoren op aangesloten zijn en/of eventueel een boiler? Men zou hier toch wel minstens een uur of 4 zoet mee moeten zijn.
    Ook een onderhoud op 20 minuten lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Je bent al een kwartier kwijt om de kachel te demonteren en van zijn plaats te halen. Ik doe het onderhoud zelf van mijn Piazzetta en ben daar toch een uur of twee mee bezig.
    Ik raad je aan om dringend Per Sempre aan te spreken. Onze kachel, een P962, is 6 jaar oud en heeft buiten een nieuwe gloeikaars, nog nooit problemen vertoond.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    piazzetta p963 thermo brand slecht Empty Re: piazzetta p963 thermo brand slecht

    Bericht van Gast do dec 04, 2014 4:32 pm

    Beste Forum,

    Bij ons Brouxkachels Bree is over deze kachel geen melding binnengekomen, graag willen wij komen kijken indien er een probleem is.

    Wij hebben nog nooit een kachel op 1 uur tijd gemonteerd en afgesteld, bij een thermo zijn we meestal 4-5 uur aan monteren.

    Ook een onderhoud duurt gemiddeld 45-60 min, we zijn wel met 2 monteurs dan want anders duurt het langer.

    Mvg
    Stefan
    Anonymous
    Gast
    Gast


    piazzetta p963 thermo brand slecht Empty Re: piazzetta p963 thermo brand slecht

    Bericht van Gast do dec 04, 2014 8:12 pm

    Er was een klein misverstandje ondertussen opgelost en contact opgenomen met stefan
    Ik ga dit niet verder op het forum regelen maar met hem en zien wat het uithaald
    Mvg
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31534
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    piazzetta p963 thermo brand slecht Empty Re: piazzetta p963 thermo brand slecht

    Bericht van erwin do dec 04, 2014 9:19 pm

    het belangrijkste is dat de problemen samen opgelost worden.
    met een beetje goede wil langs 2 kanten zal dat zeker geen probleem zijn.
    veel succes.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    piazzetta p963 thermo brand slecht Empty Re: piazzetta p963 thermo brand slecht

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 11:07 pm