Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 2 verborgen en 14 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Brandpotje Rika como ieder jaar vervangen

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Brandpotje Rika como ieder jaar vervangen Empty Brandpotje Rika como ieder jaar vervangen

    Bericht van Gast ma dec 15, 2014 10:41 am

    Ik moet ieder jaar het brandpotje vervangen omdat het heel dun wordt en vervolgens barst.
    De pellets die ik gebruik zijn van het merk Bioflam, verbruik per jaar +/- 2200kg.
    Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
    alainvanackere
    alainvanackere
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 217
    Leeftijd : 55
    Registration date : 08-05-13

    Brandpotje Rika como ieder jaar vervangen Empty Re: Brandpotje Rika como ieder jaar vervangen

    Bericht van alainvanackere ma dec 15, 2014 10:56 am

    Gebruik je Hardhout pellets ?

    bioflam valt idd. onder de kategorie "hardhoutpellets"


    _________________
    Mcz Mercury 8kw sedert 17 april 2017

    Domo power + pellets
    Olimps
    Huismerk pellets
    Eco line pellets 3.65 €
    ERDA Pellets
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Brandpotje Rika como ieder jaar vervangen Empty Re: Brandpotje Rika como ieder jaar vervangen

    Bericht van pedro ma dec 15, 2014 1:00 pm

    Heb je dit al es aangekaart bij uw installateur/invoerder? Da snap ik toch niet,ieder jaar vervangen?? De mijne is hier al meer dan 5j oud en niks aan te zien...


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Brandpotje Rika como ieder jaar vervangen Empty Re: Brandpotje Rika como ieder jaar vervangen

    Bericht van erwin ma dec 15, 2014 1:04 pm

    @jank7306: als dat zo snel gebeurt is dat meestal een kombinatie van verschillende oorzaken.
    stook je nog steeds met de koek en vuile ruit van 2 jaar geleden, werd de kachel ondertussen reeds beter afgesteld.
    brandt de kachel misschien veel in hoogste vermogen, uw ruimte van 210m3 zit net op het maximum van de rika como.
    kun je een foto posten van de gebarsten brandpot, zodat iedereen dat probleem ook eens kan "zien" en objectief beoordelen.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Greenhorn
    Greenhorn
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 133
    Leeftijd : 70
    Registration date : 07-08-12

    Brandpotje Rika como ieder jaar vervangen Empty Re: Brandpotje Rika como ieder jaar vervangen

    Bericht van Greenhorn ma dec 15, 2014 7:57 pm

    @jank7306:heb je al software versie 1.40? Met die versie kan je de pellettoevoer regelen wat je met de 1.36 versie niet kan. Onze como draait reeds zijn derde seizoen met elite pellets zonder merkbare slijtage aan het branderpotje. Perfecte verbranding.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Brandpotje Rika como ieder jaar vervangen Empty Re: Brandpotje Rika como ieder jaar vervangen

    Bericht van Gast ma dec 15, 2014 8:52 pm

    De ruimte die moet verwarmd worden zonder de bureau is +/- 175 m³,
    s'morgens staat de kachel een tijdje op automatisch en daarna op 30 à 40%, ik denk niet dat dit overdreven is.
    Vorig jaar hebben we de spouw laten isoleren en dit scheelt enorm.
    Ik heb nog steeds de software 1.36, ik zal deze laten updaten naar de versie 1.4
    In de toekomst kan ik misschien beter een ander merk van pellets nemen ipv de bioflam.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Brandpotje Rika como ieder jaar vervangen Empty Re: Brandpotje Rika como ieder jaar vervangen

    Bericht van erwin ma dec 15, 2014 9:05 pm

    er zijn verschillende leden die al jaren met bioflam in hun rika stoken zonder problemen.
    als je na die update de pellettoevoer zelf kan verminderen gaat het probleem al voor meer dan 95% opgelost zijn volgens mij.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Brandpotje Rika como ieder jaar vervangen Empty Re: Brandpotje Rika como ieder jaar vervangen

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 10:14 pm