Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 23 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 23 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    storing aan cv pelletkachel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    storing aan cv pelletkachel Empty storing aan cv pelletkachel

    Bericht van Gast ma feb 09, 2009 10:15 pm

    ik heb een nieuwe pelletkachel met cv aangesloten en kreeg eerst storing die ik niet kon thuis brengen, bleek een kapotte gloeikaars te zijn, deze vervangen ook maar gelijk de hele computer vervangen, nu heb ik een watertemperatuur storing, al gelijk bij het opstarten van de kachel, deze springt dan na 2 minuten al op alarm, moet hem dan uit en weer aanzetten, en na 2 minuten weer op alarm, en aangezien ik alleen een italiaanse handleiding heb, en de waterpomp ook lekt weet ik niet wat ik er aan moet doen, krijg van de leverancier ook geen duidelijkheid.
    heeft iemand ook al een keer zoiets gehad of misschien een oplossing?

    mvg Jaap
    Anonymous
    Gast
    Gast


    storing aan cv pelletkachel Empty Re: storing aan cv pelletkachel

    Bericht van Gast ma feb 09, 2009 10:31 pm

    Als dat ding nog binnen garantie is moet die leverancier zijn werk maar doen en de boel terug behoorlijk laten functioneren. ZONDER lekkende pomp uiteraard
    Anonymous
    Gast
    Gast


    storing aan cv pelletkachel Empty Re: storing aan cv pelletkachel

    Bericht van Gast di feb 10, 2009 10:16 am

    Om welke kachel gaat het?

    Werkt de waterpomp? Ik heb ook al eens een watertemperatuurstoring gehad, toen zal de pomp geblokkeerd, waardoor het water in de kachel veel te hoog werd natuurlijk. Eens gedeblokkeerd was alles weer in orde.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    storing aan cv pelletkachel Empty Re: storing aan cv pelletkachel

    Bericht van Gast wo jun 10, 2009 1:40 pm

    Onder het mom van "als het goed is mag het ook gezegd worden":

    Ik had een drietal maanden terug problemen met mijn CV-pelletkachel. Aan de bovenkant van de kachel liep er water uit. Ik ben bij verscheidene pelletkachel-installateurs langsgeweest. Enkele daarvan zijn langsgeweest. Bij de meeste moest ik uitleggen hoe de kachel open te vijzen. Een enkeling meende dat het probleem aan mijn schoorsteen lag, en wou een nieuwe schoorsteen installeren en daardoor zou er geen water meer uit mijn kachel lopen Shocked. Geen van die mannen wisten waarover ze het hadden en ik heb ze dan ook allemaal getoond waar de deur was!!

    Ten einde raad, en al van plan de kachel buiten te smijten, heb ik Girretz Pierre gebeld (contactgegevens zijn hier op dit forum vermeld). Een week later kwam er een technicus van hen bij mij langs, een jonge gast (spreekt wel enkel Frans) en die wist meteen waar het aan lag (aan kapotte rubberen rondelle). Hij wist ook hoe de kachel ineen zat, ik moest niets uitleggen. Nog twee weken later (een onderdeel moest besteld worden in Italië, pelletkachel = Edilkamin = Italiaans) is hij opnieuw langsgeweest en heeft alles hersteld. Hij heeft ook nog eens de instellingen nagekeken en alles opgestart. Probleem opgelost en dat voor een minieme kost van 45 euro. 45 euro lijkt misschien veel voor een simpel rondelleke, maar daarvoor is diene mens wel 2 keer speciaal uit Luik gekomen (een afstand van 140 km, enkele reis) en heeft hij bijna 2 uur gewerkt.

    Hij wist me bovendien te zeggen dat zij een jaarlijks onderhoud doen voor 175 euro maar dat als je regelmatig de kachel stofzuigt in alle hoeken en kantjes (idem schoorsteen) je eigenlijk evenveel doet als hen.

    Dus een pluim voor de technicus van Girretz Pierre die zijn stiel kent :dmadam: ... en een serieuze MIN voor de zes "meer lokale" pelletinstallateurs/verkopers, wiens naam ik hier niet zal vermelden, maar bij wie ik in de toekomst ook geen pellets meer koop (aan mij zullen ze geen euro meer verdienen!).
    avatar
    knoepken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 73
    Registration date : 14-12-08

    storing aan cv pelletkachel Empty Re: storing aan cv pelletkachel

    Bericht van knoepken wo jun 10, 2009 3:58 pm

    Er zijn velen geroepen .....maar weinigen uitverkoren,bravo voor Girretz Pierre.Wie zou het doen voor zo n'prijs!!!!!
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    storing aan cv pelletkachel Empty Re: storing aan cv pelletkachel

    Bericht van steven wo jun 10, 2009 6:21 pm

    175 euro voor een groot onderhoud is ook niet min.

    Vrij duur.

    45 euro om alles te maken en 2 keer langs te komen is niet duur.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF

    Gesponsorde inhoud


    storing aan cv pelletkachel Empty Re: storing aan cv pelletkachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 03, 2024 3:16 am