Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 15 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 13 gasten

Flamingo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    keuze merk/installateur regio berlare ovl

    Baileysker
    Baileysker
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 62
    Registration date : 26-12-14

    keuze merk/installateur regio berlare ovl Empty keuze merk/installateur regio berlare ovl

    Bericht van Baileysker za dec 27, 2014 6:26 pm

    Hallo iedereen,

    Ben al enige tijd aan het overwegen om een pelletkachel aan te schaffen.
    Maar wil zeker een miskoop vermijden, daarom vraag ik hier naar jullie ervaringen.
    Kunnen jullie zeggen met welke installateurs jullie positieve ervaringen hebben? (Ben van Berlare)
    En welke merken er goed zijn?

    Hoeveel Kw zou mijn pelletkachel moeten hebben? De ruimte is 32m² of 75m³ (=enkel living)
    kan ik met 1 pelletkachel ook meerdere ruimtes verwarmen, totaal 50m² of 120m³(= living + 2 andere kamers op benedenverdieping)

    Is er veel onderhoud aan buiten alle dagen uitstofzuigen?
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3081
    Registration date : 06-12-11

    keuze merk/installateur regio berlare ovl Empty Re: keuze merk/installateur regio berlare ovl

    Bericht van Fleur za dec 27, 2014 6:36 pm

    Baileysker
    zoek eerst in je dichtste omgeving de beste mekanieker,ene die een pelletkachel kan afstellen.
    er zijn vele goede merken van kachels.(kwaliteit heeft ook zen prijs)
    veel onderhoud is er niet aan,maar zorg voor een uitstekende uitlaat (schouw is ook een bijkomende kost)
    de overige vragen stel je dan best aan die mekanieker.... tof


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Baileysker
    Baileysker
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 62
    Registration date : 26-12-14

    keuze merk/installateur regio berlare ovl Empty Re: keuze merk/installateur regio berlare ovl

    Bericht van Baileysker za dec 27, 2014 7:21 pm

    Dat is nu net het probleem.

    Had reeds contact met een installateur die wel te vertrouwen leek, maar hier op het forum zijn er alleen maar negatieve verhalen over te vinden.
    Aangezien ik echt een leek ben, en ben een vrouw (das ook al een nadeel, weel niet zoveel over zo'n zaken) kunnen ze me dus alles wijs maken.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3081
    Registration date : 06-12-11

    keuze merk/installateur regio berlare ovl Empty Re: keuze merk/installateur regio berlare ovl

    Bericht van Fleur za dec 27, 2014 7:31 pm

    Baileyske
    dan zou ik mij zeker laten bijstaan door een goede vriend,kennis,betrouwbare buur of wie dan ook die je voor 100% in vertrouwen kunt nemen.
    in de afgelopen jaren hebben we hier al teveel miskopen meegemaakt met steeds het zelfde resultaat .....onkunde van de verkoper
    (zelfs voor een man is het soms moeilijk)
    succes met je aankoop


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Baileysker
    Baileysker
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 62
    Registration date : 26-12-14

    keuze merk/installateur regio berlare ovl Empty Re: keuze merk/installateur regio berlare ovl

    Bericht van Baileysker za dec 27, 2014 7:36 pm

    Euh...eigenlijk kom ik dus daarom hier meer info verzamelen, zodat ik wat meer kennis heb.
    Zodat ik sterker sta als ik naar een installateur stap, of dat ze denken dat ik er toch al iets van ken.
    En hopen dat er mensen zijn die me een installateur kunnen aanbevelen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31493
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    keuze merk/installateur regio berlare ovl Empty Re: keuze merk/installateur regio berlare ovl

    Bericht van erwin za dec 27, 2014 7:49 pm

    Baileysker,

    voor de living is 6kw voldoende, voor de 2 andere kamers erbij kun je best een slag zwaarder nemen bvb. 8kw.
    om het dan overal warm te krijgen is er misschien een kanalisatiekachel nodig, maar daar kan een verkoper ter plaatse beter over oordelen.

    staar u niet blind op een merk maar neem zeker eens kontakt met [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] betrouwbare installateur en [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] betrouwbare invoerder uit uw regio.
    er gaan dan al heel veel vragen waarmee je zit vakkundig en zonder verkoopspraat beantwoord zijn...

    .


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Baileysker
    Baileysker
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 62
    Registration date : 26-12-14

    keuze merk/installateur regio berlare ovl Empty Re: keuze merk/installateur regio berlare ovl

    Bericht van Baileysker za dec 27, 2014 8:14 pm

    Bedankt voor de info.
    Ben effe op de site van deze installateur gaan kijken, en lijkt me interessant, enkel positieve verhalen hier op het forum.

    Gesponsorde inhoud


    keuze merk/installateur regio berlare ovl Empty Re: keuze merk/installateur regio berlare ovl

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 12:51 pm