Ik ben Kevin, wonende in Ranst, en heb sinds 2012 een 12KW Eurostek Stella.
Ik heb toen de foute keuze gemaakt om deze in te voeren uit Italië en de installatie over te laten aan de enige Belgische invoerder.
Ik ben nooit echt tevreden geweest: de motor kraakt en je hoort de schroef elke 5sec. schuren tegen metaal.
Die invoerder was snel na installatie failliet.
We hebben intussen de keuze gemaakt om deze kachel te verhuizen naar de gang en een stille, aangename kachel te kopen voor de living en keuken.
Situatie: Te verwarmen oppervlakte: 55vierkante meter - 160 kubieke meter. Heel slecht geïsoleerd.
Het koelt hier zonder verwarming op 8u af naar 10 graden.
De 12 KW kachel is gericht naar de living, naast de doorgang naar de keuken.
Achter de kachel is dus de keuken waardoor het daar steeds 2 a 3 graden kouder is.
De kachel warmt op tot 21 en houdt de laagste stand aan tot de temperatuur 24 graden bereikt.
Dan blaast die nog vol vermogen gedurende 5 min. Bij 20 graden start hij terug op.
Nu het vriest werkt de kachel continu op P1, maar tot vorige week is het 25min. P1 en 10min. uit.
Ik ben niet helemaal zeker of mijn kachel te zwaar is omdat ik P1 al vrij bedrijvig vind : 3sec. pellets aanvoeren, 3sec. stil.
Ik zou nu een kachel willen die beter een constante temperatuur kan aanhouden, met een budget van ongeveer 1500 Euro.
Mijn schoonouders hebben een kachel van stock105.be 'Prince 9KW'.
Die werkt wel goed, maar ik wil niet opnieuw de dupe zijn van een faillissement. Prince vind ik namelijk nergens anders terug.
Alvast bedankt