van grossard.rob vr jan 02, 2015 10:22 pm
Hey,
Je spreekt over heel slecht geïsoleerd...
Kan je je 1500€ niet veel nuttiger in isolatie steken waardoor je algemene temperatuur stabiel blijft. Met 1500€ kom je al een serieus eind ver.
Dak en muurisolatie levert heel veel op, spreek uit ondervinding. (30% dak, 25%muur warmteverlies)
En met de subsidies die binnenkort sterk afgebouwd gaan worden:
1) kan je een deel van je investering direct terughalen en een deel indirect.
2) gaat je comfort erop vooruit
3) ga niet zoals ik uiteindelijk met een te zware kachel blijven zitten na doordreven isolatiewerken.
Ook lijkt het me beter de kachel continu te laten draaien ipv meermaals aan en uit, veel pellets; warmte en energie gaan verloren bij opstart -en uitdovingsfase.
Gloeikaars gaat langer mee..
Heb je echter veel last van het geluid kan ik je keuze zeker begrijpen, maar zoals al aangegeven ga je veel warmte verliezen in de ruimte door kanalisatie;
maar ook door de afstand van de buizen, zeker wanneer er geen extra ventilatoren bijgeplaatst zijn. De meerdere bochten en de afstand zijn toch vrij groot daarvoor.
Misschien eens kijken of een energieconsulent van dubo kan langskomen, sommige steden en gemeenten voorzien dit gratis. En mss een frge lening kan helpen om de subsidies te overbruggen. Beide kan je navragen bij de dienst wonen van je stad of gemeente.
Echter wanneer het een huurhuis betreft, de huisbaas eens proberen overtuigen deze werken te laten uitvoeren. (Zodat hij later bij een eventuele verkoop beter epc waarden kan voorleggen)
Met vriendelijke groeten,
Grossard Rob