Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 28 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 28 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    ravelli snella: kruisje op display

    Anonymous
    Gast
    Gast


    ravelli snella: kruisje op display  Empty ravelli snella: kruisje op display

    Bericht van Gast zo jan 25, 2015 2:13 pm

    Dag vrienden,

    Ik krijg sinds enkele dagen zo'n kruisje van 2 werktuigjes op men display van men ravelli snella.
    Zou het voor onderhoud zijn misschien?

    ravelli snella: kruisje op display  30kpvys

    mvg steven
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ravelli snella: kruisje op display  Empty Re: ravelli snella: kruisje op display

    Bericht van Gast zo jan 25, 2015 2:36 pm

    Steven, is het symbooltje voor onderhoud als de "service-uren" bereikt zijn.
    Kachel brandt gewoon verder, normaal piept hij ook keer of 3 bij opstarten en afleggen en komt er op de display "service-uren".

    Kan gereset worden door in het "gebruikersmenu" te gaan, dan "bekijken gewerkte uren", dan op "totaal deel uren" te gaan staan.
    Dan de "-" toets ffkes ingedrukt houden en dan vraagt ie een code.
    Code 35 ingeven, met de "-" en "+" toetsen totdat 35 verschijnt en dan op OK drukken.
    Of je kachel nu brandt of niet om dit te doen, speelt geen rol.
    Greetz
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ravelli snella: kruisje op display  Empty Re: ravelli snella: kruisje op display

    Bericht van erwin zo jan 25, 2015 2:43 pm

    als voor de reset van die melding even wordt nagedacht of er toch geen onderhoud nodig is helemaal akkoord.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ravelli snella: kruisje op display  Empty Re: ravelli snella: kruisje op display

    Bericht van Gast zo jan 25, 2015 2:48 pm

    Uiteraard! Hier doe ik altijd zelf men onderhoud. Laat je het doen door een installateur dan reset die normaal de uren...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ravelli snella: kruisje op display  Empty Re: ravelli snella: kruisje op display

    Bericht van Gast zo jan 25, 2015 3:37 pm

    Hoi vrienden,

    Heb dankzij jullie de melding weg gekregen en geef nog eens de gegevens mee.en heb ze opgeschreven ook.

    02268 teller totaal uren
    00160 teller onstekingen
    02268 teller deel uren (en deze is dus gereset en tevens melding weg)

    De kachel is nog geen jaar oud,dit lijkt me toch weinig om al onderhoudkosten te betalen?
    Sowieso doe ik in de zomer altijd wel her en der wat open en stofzuig en blaas ik wat uit.

    mvg steven
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ravelli snella: kruisje op display  Empty Re: ravelli snella: kruisje op display

    Bericht van erwin zo jan 25, 2015 3:43 pm

    laat in de zomer het eerste onderhoud doen door uw verkoper.
    als je goed meekijkt wat er allemaal gedaan wordt kun je het daarna gerust zelf doen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ravelli snella: kruisje op display  Empty Re: ravelli snella: kruisje op display

    Bericht van Gast zo jan 25, 2015 5:20 pm

    Eerlijk gezegd met men vorige kachel ik smeet die helemaal open én zat daar toch serieuse dag aan in de zomer.
    Als je ziet dat ze bij onderhoud misschien enkele uren maar bezig zijn kun je u afvragen of ze hem evenzeer zo onder handen nemen.
    Vraag me af wat ze meer moet doen dan serieus stofzuigen en uitblazen en de meter resetten bij onderhoud.

    Men vorige kachel werkte goed 3 jr is hier nooit iemand bijgeweest buiten ikzelf eraan gewerkt.
    Ook schouw volledig zelf onder handen genomen.
    Natuurlijk dat niet iedereen dit zelf wil doen ,begrijp ik ook.

    mvg steven
    jc
    jc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 213
    Leeftijd : 55
    Registration date : 05-10-10

    ravelli snella: kruisje op display  Empty Re: ravelli snella: kruisje op display

    Bericht van jc ma jan 26, 2015 12:07 pm

    als je met de compressor de kachel uit blaast moet je alleen op passen dat je niet te hard in de warme lucht blazer blaast
    de lamellen van deze motor zijn er nog al gevoelig voor

    gr Jc


    _________________
    <br>
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ravelli snella: kruisje op display  Empty Re: ravelli snella: kruisje op display

    Bericht van Gast ma jan 26, 2015 12:12 pm

    bedankt voor de tip,hou ik rekening mee.

    Gesponsorde inhoud


    ravelli snella: kruisje op display  Empty Re: ravelli snella: kruisje op display

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 6:50 am