van Gast do apr 09, 2015 9:51 pm
Zo...
Ik was te benieuwd en heb vandaag de kachel geplaatst. Weinig last gehad, het grootste obstakel was iemand vinden die mee de Stuv kan verplaatsten op de steekwagen.
*Zijpanelen van de kachel gehaald en alle stofnesten en verdwaalde pellets opgezogen met de industrieele stofzuiger.
*Alles flink uitgeblazen met perslucht. het moederbord werd zichtbaar vanonder een dikke laag zwart stof. Ik denk dat hij toch wel enige servicebeurten gemist heeft. Hij had duidelijk behoefte aan wat extra liefde.
*Ook uit de verwarmingsfan kwam flink wat zwart stof.
*Vervolgens met vuurvaste verf de gietijzeren bovenplaat en het verluchtingsrooster gespoten. Dat ziet er toch wat ordelijker uit.
*Rosas als adapter ook zwart gespoten omdat het gat van de Stuv veel te groot is.
*Stuv weggenomen en roet opgezogen
*Besloten deze zomer een schouwverger te laten komen
*Buizen aangepast en schouwke geplaatst.
*Pellets gewogen met mijn eigengemaakt callibratiedoosje en gezien dat hij best wel een hoger programma kon verdragen.
*Inpluggen, aanzetten en ... het word hier warmer...
De warmte is niet zo verpletterend als van de Stuv. Het word hier nu mooi 24 graden zoals ingesteld. Een paar dagen gebruiken en dan eens beginnen met het ding te tweaken se. Wel ruikt hij nog heel muf als je hem opstart. Het huis waar hij vandaan komt was bijzonder vochtig en muf en dat ruik je als hij koud is. Ik hoop dat dat nog betert.
Zeg... weet zo'n ding op voorhand dat zijn pellets op zijn of gaat hij gewoon in fout?