Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 20 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 19 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Soortgelijke onderwerpen

    Affiliates

    Meest actieve berichtenplaatsers


    5 plaatsers

      Nog de moeite?

      Anonymous
      Gast
      Gast


      Nog de moeite? Empty Loont het nog de moeite ........??

      Bericht van Gast za 9 jan 2010 - 17:01

      Loont het nog de moeite om pellets te branden als je meer dan 4€ de zak moet betalen en de huisbrandolie tussen o,50 en o,55 € blijft hangen ??

      Als ik het milieu buiten beschouwing laat, want in eerste instantie wil ik (wij) goedkoop verwarmen!!

      Voor mij : NEEN!!

      omdat :1)Geen zakken aanhalen
      2) geen kachel uitkuisen
      3) met cv is de warmte meer verdeelt en hoef ik geen electriciteit te gebruiken
      voor de badkamer

      Over het verschil in gezelligheid kun je discussieren ... als die er is? cherry
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Nog de moeite? Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Gast za 9 jan 2010 - 17:21

      Nog bijvoegen :
      zelf kwaliteitscontrole doen op de pellets en MENGEN. Twisted Evil
      steven
      steven
      Moderator


      Man Aantal berichten : 5473
      Leeftijd : 48
      Registration date : 29-10-08

      Nog de moeite? Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van steven za 9 jan 2010 - 17:26

      koop uw pellets goedkoper aan dan 4 euro per zak.

      Deze zomer weer een groepsaankoop, dat trekt de prijs aardig naar beneden.


      _________________
      Edilkamin Pellbox SCF
      Jef
      Jef
      Pelletkachel
      Pelletkachel


      Man Aantal berichten : 618
      Leeftijd : 66
      Registration date : 31-10-08

      Nog de moeite? Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Jef za 9 jan 2010 - 17:29

      Tja het verschil is natuurlijk niet meer zo imens groot zoals veleden jaar maar ik denk dat je toch nog steeds winst doet met je pelletkachel al is het kleiner.
      Zoals de stookolie verleden jaar steeds maar bleef omhoog gaan had niemand eigenlijk gedacht dat deze zoveel terug zou afslaan ook ik zou moest ik dat geweten hebben 2 keer hebben nagedacht vooraleer een dure investering die een pelletkachel toch wel is te doen.
      Maar ze staat er nu éénmaal en renderen zal ze dansend vuur ook al is het minder dan verwacht.

      pelletforum


      _________________
      Iris plus Speksteen


      26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
      1 Omvormer SMA 5000TL-20
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Nog de moeite? Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Gast za 9 jan 2010 - 17:39

      Ik heb donderdag de prijs van Power Pellets opgevraagd bij de verdeler in Meppen (Dld), een pallet met 65 zakken van 15 kilo voor € 250,=. Gelijk het advies erbij om ze in juli of augustus te halen omdat ze dan veel goedkoper zijn.......

      Zie [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] en dan de Stützpunkthändler voor verdelers in de grensstreek
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Nog de moeite? Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Gast za 9 jan 2010 - 17:39

      Ja dat wel Steven maar het regelmatig lezen hier van een slechte pelletslevering is stof tot nadenken !!!
      VB) Je besteld je 4 paletten om de winter door te komen in augustus en in begin november dus 4 maand stel je vast dat je levering niets dan brol is , hoe los je dat op, de verkoper is al lang vergeten dat hij ze geleverd heeft , laat staan wil komen terug halen, EN DAN.......nieuwe levering aan welke prijs ???

      Van een slechte levering mazout heb ik nog nooit gehoord ....hahaha...!!
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Nog de moeite? Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Gast za 9 jan 2010 - 18:38

      Hallo, zou zeggen hou de prijs in de makro in het oog. Je kan ze daar kopen, maar ook bij Colruyt aan die prijs. Eerst wel een telefoontje of mail naar de rode telefoon. Wij hebben dit gedaan en hebben voor Heiz 3.14 euro per zak betaald. Denk dat ze nu weer in reclame staan. Christel.
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Nog de moeite? Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Gast za 9 jan 2010 - 18:46

      Wanneer ben je naar colruyt geweest, opgelet want de reklame van colruyt is meestal regiogebonden naargelang de aanwezigheid van andere supermarkten !!


      Re: pellets heiz profi

      Bericht van krusty op 7th januari 2010, 7:58 pm
      Vandaag 7/1/10 colruyt Liedekerke per zak 4,39€ - per 5 zakken 4,09 €
      Er lagen nog 10 zakken
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Nog de moeite? Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Gast za 9 jan 2010 - 19:12

      Ik denk dat zowel gas als mazout binnen een niet zo afzienbare tijd wel weer zullen stijgen. Dat doen ze toch altijd?
      Als ze in het midden oosten van mening zijn dat het leven daar duur is dan vragen ze meer $ voor hun vaten.
      Als de russen weer denken dat een van hun buurlanden lastig gaan doen dan draaien ze de gaskraan een beetje dicht.

      Dus ik denk reden te meer (los van milieu) om voor pellets te kiezen.
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Nog de moeite? Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Gast za 9 jan 2010 - 19:29

      Isoleren waar het kan en dan nog het liefst met ecologische materialen?!
      Prijzen van energie (alle) zullen blijven stijgen en je zal je huis koel houden in de zomer...

      Ilya sunny
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Nog de moeite? Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Gast za 9 jan 2010 - 19:47

      Was bij vorige reclame van makro. Heb toen gereageerd. Reageert er niemand, dan passen ze hun prijs ook niet aan. Je moet ook opkomen voor je zaak. Weet van een vriend, dat hij zijn pellets toen aan de prijs van 3.14 euro bij een okay heeft kunnen bestellen. Christel.
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Nog de moeite? Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Gast za 9 jan 2010 - 19:50

      Om voort te breien op mijn vorig bericht 6 !!


      STEL: Je doet een samenaankoop zoals er 1 is geweest en achteraf blijkt het een BROLlevering geweest te zijn.....hoe los je dat op ??

      De logica is dat alles teruggenomen wordt door de leverancier!!zelfs 4a 5 maand na levering !!!

      Maar de realiteit zal wel anders zijn zeker ???


      Ja ik weet het soms ben ik een doemdenker , maar het behoort tot de mogelijkheden !!! Sad
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Nog de moeite? Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Gast za 9 jan 2010 - 19:59

      als de groepslevering aankomt breng je een pallet naar hier krusty en ik zal ze gratis onmiddelijk uittesten voor jullie study







      gr fleur
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Nog de moeite? Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Gast za 9 jan 2010 - 20:08

      Wanneer we bij de groepslevering voor een groot merk zouden gaan dan denk ik niet dat die daar zijn vingers aan wil verbranden... Er bestaat ook nog zo iets als hun Din certificaat of als het echt slecht gaat TestAankoop?
      Philip
      Philip
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 1426
      Leeftijd : 52
      Registration date : 15-03-09

      Nog de moeite? Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Philip za 9 jan 2010 - 20:16

      krusty

      om op je punt van gezelligheid aan te komen
      ik vind dat de warmte van een pellet kachel niet te vergelijken is met een cv
      of je nu een cv op mazout hebt of een cv op gas die warmte is gelijk
      1 voordeel mooi verdeel en thats it ^^ de warmte die je pellet kachel geeft is toch van een andere soort warmte hoor, althans toch volgens mijn gevoel


      _________________
      Rika como vanaf 24/03/15  
      niel
      niel
      Pellet
      Pellet


      Man Aantal berichten : 59
      Leeftijd : 45
      Registration date : 14-10-09

      Nog de moeite? Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van niel za 9 jan 2010 - 20:25

      Tja ik verwarm anders elektrisch en dan is de rekening snel gemaakt.
      En ik vind het best gezellig zo'n vlammeke in huis en die zakken sleuren en kachel uitkuisen dat heeft ook wel iets gezellig en ambachtelijk vind ik alhoewel je dat na een tijdje misschien ook wel beu bent.

      Niel
      Block
      Block
      Pelletkacheltje
      Pelletkacheltje


      Aantal berichten : 407
      Registration date : 01-01-09

      Nog de moeite? Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Block za 9 jan 2010 - 23:11

      Krusty je bent de investeringskost eigenlijk nog vergeten. Eer je kachel zichzelf heeft terugverdiend heb je al ettelijke tonnen moeten stoken.

      Je hebt 2 kilo pellets nodig om 1 liter mazout te evenaren. 4/15kg*2=0.53


      _________________
      Premium pellets
      26x180 Watt
      Jef
      Jef
      Pelletkachel
      Pelletkachel


      Man Aantal berichten : 618
      Leeftijd : 66
      Registration date : 31-10-08

      Nog de moeite? Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Jef zo 10 jan 2010 - 0:14

      Maar je gaat nooit zoveel pellets verbranden als dat je liters mazout erdoor gaat jagen


      _________________
      Iris plus Speksteen


      26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
      1 Omvormer SMA 5000TL-20
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Nog de moeite? Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Gast zo 10 jan 2010 - 8:12

      krusty
      ik denk dat wij stoken met een luxe produkt
      ik hoor nooit op tv ; morgen zakt de prijs van pellets met 0.10 cent/per zak van 5kg --ten gevolge van........
      waarom is deze energie niet gekoppeld aan de andere brandstofprijzen ---komt misschien om dat dit gemaakt wordt van afval?
      hebben we al leden genoeg om een betoging te organiseren te brussel?








      gr fleur
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Nog de moeite? Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Gast zo 10 jan 2010 - 8:16

      krusty schreef:Om voort te breien op mijn vorig bericht 6 !!


      STEL: Je doet een samenaankoop zoals er 1 is geweest en achteraf blijkt het een BROLlevering geweest te zijn.....hoe los je dat op ??

      De logica is dat alles teruggenomen wordt door de leverancier!!zelfs 4a 5 maand na levering !!!

      Maar de realiteit zal wel anders zijn zeker ???


      Ja ik weet het soms ben ik een doemdenker , maar het behoort tot de mogelijkheden !!! Sad

      krusty,
      heeft niets met doemdenken te maken, en je hebt groooooot gelijk dat je dit aanhaalt, heb het zelf meegemaakt 4 paletten brol geleverd en heb ze nog kunnen opstoken ook.

      grtz

      p.s.: slechte leveringen mazout bestaan ook hoor,heb al meermaals geweten dat ze een ketel weer moesten leegtrekken.
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Nog de moeite? Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Gast zo 10 jan 2010 - 9:47

      fleur schreef:krusty
      ik denk dat wij stoken met een luxe produkt
      ik hoor nooit op tv ; morgen zakt de prijs van pellets met 0.10 cent/per zak van 5kg --ten gevolge van........
      waarom is deze energie niet gekoppeld aan de andere brandstofprijzen ---komt misschien om dat dit gemaakt wordt van afval?
      hebben we al leden genoeg om een betoging te organiseren te brussel?

      gr fleur

      Prijs je gelukkig fleur, dat de pelletprijs niet gekoppeld is aan die van de olie zoals alle andere energieproducten. Dan hebben we pas een probleem!
      Pellets hebben niets te zien met olie, tenzij een miniem aandeel in de productie en transportkost.
      Als je deze koppelt ben je je onafhankelijkheid kwijt. Dan bepaalt de OPEC hoeveel pellets mogen kosten.
      Neem daarbij dan nog eens het feit dat de regering er nog eens extra accijnsen op gaat innen om de staatskast te spijzen. (Naar ik meen is dit nu momenteel (nog) niet het geval. Houden zo, zou ik zeggen.)
      Philip
      Philip
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 1426
      Leeftijd : 52
      Registration date : 15-03-09

      Nog de moeite? Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Philip zo 10 jan 2010 - 9:49

      jep bij mijn schoonouders
      vevuilde mazout resultaat om de 2 dagen de filter verstopt


      _________________
      Rika como vanaf 24/03/15  
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Nog de moeite? Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Gast zo 10 jan 2010 - 10:26

      jep bij mijn schoonouders
      vevuilde mazout resultaat om de 2 dagen de filter verstopt

      ligt aan uw eigen,als u uw aanvoer te diep heeft steken heeft u dat probleen,is na twee minuten opgelost ,beetje omhoog trekken
      ik had zelf tweedehands mazout gekocht buurman verklaarde mij voor gek als ik dat in mijn tank deed,leek wel zwart in die ton
      geen probleem ,na een uur ketel terug ingang nooit een probleem
      waarom als men komt vullen moet ge uw ketel een uurtje afzetten,
      omat bij het vullen al het vuil op de bodem geroert word,en na een half uurtje of uur ligd het rerug op de bodem
      probleem komaan zeg
      Philip
      Philip
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 1426
      Leeftijd : 52
      Registration date : 15-03-09

      Nog de moeite? Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Philip zo 10 jan 2010 - 10:39

      op datum x werd er een nieuwe cv installatie geplaatst
      tank werd nagekeken door installateur en alles van de tank werd vernieuwd cv heeft 2 maanden goed gebrand en dan werd de tank bijgevuld problemen begonne dan pas
      1 aktie was met een special pasta die reageert op water kijken of er water in de tank aanwezig was: resultaat miniem water erin
      2 aktie was stalen nemen door de leverancier van de mazout resultaat ???????????? maar.................waarom hebbe ze op hun kosten dan de tank mleeggetrokken ? zegt genoeg lijkt me he ^^
      enne de aanzuigsdarm hangtvolgens instalateur nu op 5 cm van de onderkant moet genoeg zijn lijkt me nog hoger en ze hebben meer slapende stock aan mazout dan dat ze gebruiken

      dus dat trukje met darm omhoog trekken hielp niet
      was trouwens dag na levering al is gedaan omdat we ook dachten dat het vuil door roering van nieuwe mazout zich had opgehoopt rond de aanzuig darm
      dus was het dat probleem niet ^^
      ik zal is kijken of ik nog ergens de klachtpaieren kan vinden
      is wel paar jaar geleden


      _________________
      Rika como vanaf 24/03/15  
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Nog de moeite? Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Gast zo 10 jan 2010 - 10:55

      en natuurlijk moet de filter aan uw brander en pomp van de brander gekuist worden en een nieuwe sproeier anders kan het probleem langer duren natuurlijk

      Gesponsorde inhoud


      Nog de moeite? Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Gesponsorde inhoud

        Soortgelijke onderwerpen

        -

        Het is nu wo 8 mei 2024 - 4:17