Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 44 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 43 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Soortgelijke onderwerpen

    Affiliates

    Meest actieve berichtenplaatsers


    5 plaatsers

      Nog de moeite?


      Gast
      Gast


      Nog de moeite? - Pagina 2 Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Gast zo 10 jan 2010 - 10:55

      en natuurlijk moet de filter aan uw brander en pomp van de brander gekuist worden en een nieuwe sproeier anders kan het probleem langer duren natuurlijk
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Nog de moeite? - Pagina 2 Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Gast zo 10 jan 2010 - 11:22

      u zegd de darm was omhoog gehaalt hangt nu op vijf centimeteren vijf centimeter is te laag natuurlijk ,moet zeker 10 zijn
      onder die vijf zit vuil en water die men er niet helemaal uit krijgt tot de laatste centimeter
      dan gaat uw ketel branden,gaat mazout aanzuigen,die gaat niet van af die vijf of zes centimeter aanzuigen he ook een stuk van daar onder zuigt mee op
      doe anders maar eens een proef met een rietje
      dan nog iets veel ketels werken met een retour stuurt de overschot terug naar de ketel .wat al die te laag in de ketel zit, mag niet maar gebeurt meer dan men denkt
      die pompt de mazout terug er in, maar woelt wel de mazout om natuurlijk,en dan helpt soms zelfs die 10 centimeter niet
      ,en wat is slapende mazout
      is het een ronde tank op die tien tenctimeter is niet veel liters hoor
      in het midden van de tank wel natuurlijk

      u rijd uw wagen toch ook niet tot de tank leeg is ,u heeft dus ook slapende mazout of naft,dat maakt toch niet uit,lijd niks onder

      probleem is begonnen met bij vullen,en dat zegd voldoende,of wel zat er veel vuil inde tank
      ofwel slechte mazout geleverd ,maar dat gebeurt maar zelden hoor,is met pellets ook
      en dat had die stielman kunnen late onderzoeken
      maar zij plaatsen graag nieuw natuurlijk
      en dat had men zelf kunnen testen,mazout uit de tank zuigen van boven natuurlijk in een vaatje of emmer,en daar dan de filter aanhangen en stoken
      heeft men ook niet gedaan ben ik al zeker van

      ik ga er vanuit dat u geen goede stielman heeft gehad die moet dat probleem in een uurtje kunnen zeggen wat er juist mankeert ,in zo een geval
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Nog de moeite? - Pagina 2 Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Gast zo 10 jan 2010 - 16:45

      Wacht maar tot de economie weer in gang schiet ! Dan schiet er van deze discussie in een mum van tijd niks meer over.
      Het is absoluut zeker dat fossiele brandstof in de nabije toekomst absoluut onbetaalbaar zal worden.
      Volgens veel economen zal de economie weer heropleven in de loop van het jaar en zeker vanaf volgend jaar. Wacht de gas en mazoutprijzen maar af. Die zullen vlug weer de pan uitswingen !
      Dat je kunt winnen op de prijs van pellets is absoluut zeker en je hoeft helemaal niet in grote hoeveelheden te kopen.
      Voor het ogenblik liggen er in mijn kelder zakken Hogramix aan 3 euro/15kg en Makro Woodpellets aan 3.14/kg.
      Nog resten Domo van bij Synhaeve aan 3.39/15kg.
      Ik heb steeds een koffer vol gekocht en dat is geen pallet (20-30 zakken).
      Gewoon uitkijken en regelmatig kopen. Dan ben je ook zeker dat je niet gekloot bent met grote brolleveringen (heb nog ook 5 zakken van die toevallige slechte lading Green energy die ik door de rest meng).
      Ik weet dat dat natuurlijk niet voor iedereen evident is omdat de meesten te ver moeten rijden.
      Toch denk ik ook dat de prijs naar beneden zal gaan aangezien grote kloefers als Makro enz zich op de verkoop smijten.
      Is alleen maar in ons aller voordeel

      tongue
      Toch moet je er inderdaad veel voor overhebben en blijft pellets stoken naar mijn mening meer iets voor mensen die het ook min of meer als hobby doen.
      De meeste verkopers verkopen dit systeem aan leken te veel als een "alternatieve centrale verwarming", en dat is jammer.
      Daar zou meer info moeten gegeven worden.
      Maar ondertussen; happy to be a pellet-freak !!! springend
      Philip
      Philip
      PELLETKACHEL!
      PELLETKACHEL!


      Man Aantal berichten : 1426
      Leeftijd : 52
      Registration date : 15-03-09

      Nog de moeite? - Pagina 2 Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Philip zo 10 jan 2010 - 19:04

      marcelvml schreef:en natuurlijk moet de filter aan uw brander en pomp van de brander gekuist worden en een nieuwe sproeier anders kan het probleem langer duren natuurlijk

      lol deden we elke dag tot de tank geledigd werd ^^
      ik zei toch alles werd verneiuw incluis filters
      en als de boel dan elke dag versopt heb je ergen toch ene probleem met je mazout
      waarom zou de mazout leverancier anders de mazout komen terug halen zijn ????
      ik zeg niet dat alle mazout slecht is
      maar hier zijn toch bewijzen van als ikke ze verdikke nog ergens vind


      _________________
      Rika como vanaf 24/03/15  
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Nog de moeite? - Pagina 2 Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Gast ma 11 jan 2010 - 9:56

      philip

      ik zat gisteren op een etentje met familie,zat een neef bij ,heeft dertigjaar voor esso gereden
      heeft nooit een ketel moeten leegmaken door slechte levering
      hij weet wel van andere,en had dan met verkeerde levering te maken
      maar dit zegd toch wel iets denk ik
      als ik hier al lees over slechte pellets,terwijl er nog maar een paar kachels verkocht zijn in verhouding tot cv
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Nog de moeite? - Pagina 2 Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Gast ma 11 jan 2010 - 10:19

      marcelvml schreef:philip

      ik zat gisteren op een etentje met familie,zat een neef bij ,heeft dertigjaar voor esso gereden
      heeft nooit een ketel moeten leegmaken door slechte levering
      hij weet wel van andere,en had dan met verkeerde levering te maken
      maar dit zegd toch wel iets denk ik
      als ik hier al lees over slechte pellets,terwijl er nog maar een paar kachels verkocht zijn in verhouding tot cv

      Dit komt ook doordat de grondstoffen voor pellets constant wijzigend zijn (afval). Stookolie is een raffinage proces waar in theorie altijd hetzelfde product uitkomt. Men weet trouwens ook met wat men start als begingrondstof.
      Een fout komt pas voor bij het eventueel mengen met andere producten of nog slechter dat er ergens tijdens de overslag water bijkomt.
      Bij pellets ligt dit uiteraard anders. Ik weet niet of de DIN norm ook over de samenstelling gaat van de pellet, of als die enkel maar over de vorm en densiteit spreekt?
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Nog de moeite? - Pagina 2 Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Gast ma 11 jan 2010 - 10:47

      om een objectieve mening te kunnen vormen over fossiele brandstoffen en hun prijs kun je volgend rapport er op nalezen anders : voorraden en prijzen van fossiele brandstoffen

      En zowel conventionele verwarming op fossiele brandstoffen en pellets vertonen wel eens gebreken. ... Met een auto is het idem, want zelfs bij betrouwbaar merk X zit wel eens een maandags model, ... Het is gewoon dan de service nadien die telt.
      En mocht je dan de reportage van "lichtpunt" op canvas gezien hebben : nucleair Niets Te Melden - ntm. Dan kan je de reactie van die arbeids doortrekken over de ganse economie, iedereen probeert zijn verantwoordelijkheid te ontvluchten en diegene die helemaal in de hiërarchische lijn onderaan staan, die zijn schuld is het geweest ... En iedereen weet dat het maar zo is tegenwoordig
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Nog de moeite? - Pagina 2 Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Gast ma 11 jan 2010 - 10:59

      om op je punt van gezelligheid aan te komen
      ik vind dat de warmte van een pellet kachel niet te vergelijken is met een cv
      of je nu een cv op mazout hebt of een cv op gas die warmte is gelijk
      1 voordeel mooi verdeel en thats it ^^ de warmte die je pellet kachel geeft is toch van een andere soort warmte hoor, althans toch volgens mijn gevoel


      _________________
      Extraflame duchessa steel black
      mandi pellets

      waarom is die niet te vergelijken ,ik lees steeds over stralings warmte
      doet een radiator ook,en evenveel als een stalen of gietijzere kachel

      en dan lees ik dat er veel kachels zijn met ventilatie,dus bijna geen stralings warmte,gewoon convectie warmte

      of ijzer opgewarmd word door water of hout ,de uitstraling zal het zelfde zijn

      maar aan een kachel vertrekt het aan een veel warmere bron natuurlijk

      en als ik dan temperaturen lees,van pelletstokers 23 en 24 gradenwarm,stel ik de vraag is die warmte dan anders,want men beweerd toch dat het warmer aanvoelt
      dan zouden die mensen met een cv vroeger op 25a26 graden gestookt hebben
      wel eigenaardig
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Nog de moeite? - Pagina 2 Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Gast ma 11 jan 2010 - 16:48

      De vraag "loont het nog de moeite" zou eigenlijk niet moeten gesteld worden als je op middel lange termijn denkt. Amper 1 jaar geleden moest de Vlaamse regering (de belastingsbetaler) bijspringen omdat veel mazoutbranders hun rekening niet konden betalen. Nu is de prijs weer wat normaal en hup direct wordt de vraag gesteld ......Nu voor mijn part blijven alle mazout branders bij hun mazout maar neem dan ook de gevolgen erbij als plots de prijzen weer de hoogte inschieten. En dat zullen ze zeker doen van zodra de economie wat beter bagint te draaien. China en India staan nog maar aan het begin van hun auto decenium .... 1 miljard Chinezen een paar miljoen autos per jaar erbij ... grote tekorten aan petrol en daar gaan we weer ..... Zie al deze auto niet direct op pellets rijden. Ik zou zeggen blijf gerust bij uw mazout want als iedereen morgen op pellets zou gaan branden ....... heben wij ook een probleem. Maar ga aljeblief niet om belastingsgeld vragen als het weer eens mis gaat .... en dat zal het zeker
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Nog de moeite? - Pagina 2 Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Gast ma 11 jan 2010 - 17:00

      Ach dat warmtegevoel ....
      vroeger met de hout- of steenkoolkachel dicht bij het midden van de keuken zat iedereen er rond (ook de kat en den hond) en had iedereen een warme voorgevel maar een trui aan om den achterkant warm te houden. Dat was gevoel !
      De rest van de woning was koud en vochtig (ook nog tocht door kieren en spleten) en dus af en toe eens naar het tiolet, terug neus warmen en dan naar bed.
      Misschien heb je nog een dergelijk gevoel als de pelletkachel vooruitgebouwd in de leefruimte staat en enkel werkt op convectiewarmte (straling).
      Een inbouw als ik, kocht ik als betaalbare hoofdverwarming voor de leefruimten (er ligt geen cv-pijperij en radiatoren, enkel electriciteit) en vermits ik geen glazen bol heb is het best mogelijk dat ik op een verkeerd paard heb gewed. Eind 2010 zullen we wel beter weten !
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Nog de moeite? - Pagina 2 Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Gast ma 11 jan 2010 - 18:18

      einde van het seizoen maak ik de rekening ,verder zijn we er zeer positief over ,alleen het kuisen van het fijne stof valt wat tegen.
      s avonds voor we gaan slapen staan we nog eens voor de kachel om de spieren nog eens goed op te warmen .
      de kanalisatie gebruiken we als haardroger .
      het zal een verslaving worden.




      gr fleur
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Nog de moeite? - Pagina 2 Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Gast ma 11 jan 2010 - 20:07

      oreo

      al eens goed nagedacht hoeveel belasing geld goedverdieners krijgen ,en kleine verdieners bijna niets

      kijk eens naar de fiscale voordelen ,duizende en duizende euro voor pvv panelen
      en dan over de rest nog gezwegen

      en dat is gewoon allemaal belasting geld hoor
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Nog de moeite? - Pagina 2 Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Gast ma 11 jan 2010 - 20:08

      Hier zijn nu tot heden 125 zakjes pellets binnengehaald, deels uit een autokoffer en deels vanop een aanhangwagen en al moeten ze maar een 20-tal meter de garage in dan nog beginnen ze zwaar te wegen. Nadien nogeens 25 meter de kachel in ... voorwaar goeie fitness.
      Zouden ze ook eens mogen vermelden bij de verkoop !
      Ik glimlach nu wel een beetje als ik denk aan de vraag van Fleur om een draagsysteem voor die zakken, want zeg nu zelf, 6 ton pellets naar de zolder dragen (400 zakken ! scratch) en in een opvangbak kieperen ??? 'k Heb er respect voor ! tof
      Anonymous
      Gast
      Gast


      Nog de moeite? - Pagina 2 Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Gast ma 11 jan 2010 - 20:21

      hobbymachine schreef:Hier zijn nu tot heden 125 zakjes pellets binnengehaald, deels uit een autokoffer en deels vanop een aanhangwagen en al moeten ze maar een 20-tal meter de garage in dan nog beginnen ze zwaar te wegen. Nadien nogeens 25 meter de kachel in ... voorwaar goeie fitness.
      Zouden ze ook eens mogen vermelden bij de verkoop !
      Ik glimlach nu wel een beetje als ik denk aan de vraag van Fleur om een draagsysteem voor die zakken, want zeg nu zelf, 6 ton pellets naar de zolder dragen (400 zakken ! scratch) en in een opvangbak kieperen ??? 'k Heb er respect voor ! tof





      t waren er 200 voor de dochter en 200 voor mij hobbymachine ,t zou anders wel duur uitvallen om een winter te stoken ,
      k heb aan dat handvat ook nog gedacht vandaag in de lidl ,ze verkopen daar 6 flessen water (vittel)verpakt in plastiek met sterk en handig handvat !!







      gr fleur

      Gesponsorde inhoud


      Nog de moeite? - Pagina 2 Empty Re: Nog de moeite?

      Bericht van Gesponsorde inhoud

        Soortgelijke onderwerpen

        -

        Het is nu di 7 mei 2024 - 14:12